Vil booke tur til EWR i april neste år, og nå er det under 330 dager til. Det har derimot ikke dukket opp noen bonusbilletter i noen klasser i dette tidsrommet, til og med ikke i mars. Noen som vet om de ikke slipper bonusbilletter til EWR enda, eller hva er greia?
Lette etter info om blackout-datoer, men fant ikke noe. Hadde jo vært typisk det da. Men jeg finner billetter tidligere på året, så jeg syntes det var så rart at det ikke var noe som helst i april. Men det kan vel hende at alt er booket ja. edit: ser dette gjelder vanlige billetter og. Det kan da ikke være 100% utsolgt flere dager før påske heller?
Ligger ingen SAS-billetter ute til noe sted etter 25. mars 2023; selv ikke innenlands. Kan det være at de venter til vinterprogrammet kommer?
Planen er å booke noe så trygt og kjedelig som to seter i Plus, det er det meste jeg får for poengene mine.
Snakket med SAS, og de sa at billetter (både vanlige og bonus) blir lagt ut mellom 330 og 300 dager før avgang. I mitt tilfelle regner jeg med de blir lagt ut rett etter poengene mine utløper
Ligger jevnlig ute bonus billetter til EWR. Jeg plukket opp et par i biz t/r EWR i november 22 ganske nylig. Men billettene er få, og man må følge med jjevnt for å se om noe er tilgjengelig. Feks på award hacks. Som dog bare gjelder biz. Og faktisk kan biz være enklere å følge med på, siden mange (også jeg) booker billetter når de blir tilgjengelig og så dropper dem uten kostnader hvis det viser seg at det ikke passet med tidspunktet eller jeg fant en annen destinasjon som fristet mer. Hva med dette forslaget? Istedet for å lete etter pluss: Ta turistklasse (dagtid flight) over til USA, for cash. Og heller plukk opp en biz enn plus på returen? Da får man flat bed og kan komme hjem uthvilt og fin etter flighten som går over natten.
Det spørs veldig på hva du skal betale med, hva slags rabatter du har osv. Tenker du å bruke EB poeng og å fly fra Skandiavia?
Har nettopp bestilt t/r OSL-EWR biz med EB og CT, var derfor mest nysgjerrig om det var dårlig kombo eller ikke. 100k EB poeng btw for 2 stk biz.
Les gjerne hjelpetrådene til Amex og SASMc, de vil gi deg bedre oversikt over hvordan du kan maksimere utbytte på EB bookinger. SAS har en fin biz kabin og sjelden dårlig service, mener jeg så jeg liker å fly dem long haul. Men benyttet SASMC rabatten som gir meg 2 biz for 120k poeng uten CT. Så sparer jeg CT som jeg ikke klarer å tjene opp mange av til lengre *A reiser som koster fler poeng. så bookingen din i tråden. J synes den er fin, men er du strukturert har du mulighet for enda bedre EB poeng utnyttelse.
Har lest litt og skjønner helt hva du mener, jeg er dessverre litt ny i gamet og var akkurat ikke over på FP4 nivå for biz med plus pris så da ble det bruk av CT isteden. Finner ikke helt riktig amex tråd du nevnte, er det amex Q&A du tenkte var nyttig lesestoff?
SAS business class får jamt over veldig god omtale. Eg fauk dei til LAX (heim frå SFO) i mai og er kjempefornøgd. Svært mange her inne ser ut til å føretrekke SAS business over andre Star Alliance carriers. Sjølv synst eg det er ein "no brainer" å nytte SAS business om det er ledige billettar: - Dei har eit veldig bra produkt. I farten kan eg berre komme på EVA sin business som ser ut til å få betre omtale av dei du kan nytte poeng på, men dei er i røynda berre ein konkurrent om poenga dine om du skal til nokon av SAS sine asiatiske destinasjonar. - Poengprisen er lågare. Det kostar 60k eller 100k poeng for ein T/R i business med SAS alt etter kva FP-nivå du har. Skal du til Nord-Amerika kostar det 130k poeng (uavhengig av FP) med ein annan Star Alliance carrier. Til Asia er det 165k. Brukar du CT får du ikkje nytte av FP. Skal to personar til USA kostar det 100k poeng med SAS og 130k med ein annan. Framleis ingen dum idè å velje SAS.