Finner ikke bonusbilletter til EWR?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av knutfin, 15. mai 2022.

  1. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Vil booke tur til EWR i april neste år, og nå er det under 330 dager til. Det har derimot ikke dukket opp noen bonusbilletter i noen klasser i dette tidsrommet, til og med ikke i mars.
    Noen som vet om de ikke slipper bonusbilletter til EWR enda, eller hva er greia?
     
  2. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ‘greia’ her er påska 2023. SAS har ofte (alltid?) blackout for bonusbilletter denne høytiden
     
  3. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Lette etter info om blackout-datoer, men fant ikke noe. Hadde jo vært typisk det da.

    Men jeg finner billetter tidligere på året, så jeg syntes det var så rart at det ikke var noe som helst i april. Men det kan vel hende at alt er booket ja.

    edit: ser dette gjelder vanlige billetter og. Det kan da ikke være 100% utsolgt flere dager før påske heller?
     
    Last edited: 15. mai 2022
  4. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Ligger ingen SAS-billetter ute til noe sted etter 25. mars 2023; selv ikke innenlands.
    Kan det være at de venter til vinterprogrammet kommer?
     
    knutfin liker dette
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Det legges ikke ut før 330 dager før. 25/5/23 er over 365 dager før.
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Du må jo ikke reise med SAS til New York ..
     
  7. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    25. mars er nok den 3. måneden i året og godt under 330 dager til;)
     
    Wiolenze liker dette
  8. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Planen er å booke noe så trygt og kjedelig som to seter i Plus, det er det meste jeg får for poengene mine.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Ah, sorry. Blingsa, jeg må slutte å svare på meldinger tidlig søndag morgen :oops:
     
    knutfin, GlennDi and Eddie47 like this.
  10. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med SAS, og de sa at billetter (både vanlige og bonus) blir lagt ut mellom 330 og 300 dager før avgang. I mitt tilfelle regner jeg med de blir lagt ut rett etter poengene mine utløper:rolleyes:
     
  11. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Hvem burde man fly med?
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Ligger jevnlig ute bonus billetter til EWR.

    Jeg plukket opp et par i biz t/r EWR i november 22 ganske nylig.

    Men billettene er få, og man må følge med jjevnt for å se om noe er tilgjengelig.

    Feks på award hacks. Som dog bare gjelder biz.

    Og faktisk kan biz være enklere å følge med på, siden mange (også jeg) booker billetter når de blir tilgjengelig og så dropper dem uten kostnader hvis det viser seg at det ikke passet med tidspunktet eller jeg fant en annen destinasjon som fristet mer.

    Hva med dette forslaget? Istedet for å lete etter pluss:
    Ta turistklasse (dagtid flight) over til USA, for cash. Og heller plukk opp en biz enn plus på returen? Da får man flat bed og kan komme hjem uthvilt og fin etter flighten som går over natten.
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Det spørs veldig på hva du skal betale med, hva slags rabatter du har osv. Tenker du å bruke EB poeng og å fly fra Skandiavia?
     
  14. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Har nettopp bestilt t/r OSL-EWR biz med EB og CT, var derfor mest nysgjerrig om det var dårlig kombo eller ikke. 100k EB poeng btw for 2 stk biz.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan søke på Eco og Plus også, på Awardhacks.
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    I går fant jeg for en venn av meg:
    OSL-LHR SAS
    LHR-EWR United

    EWR-OSL SAS
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,657
    Likes mottatt:
    34,857
    Bonuspoeng:
    293
    Les gjerne hjelpetrådene til Amex og SASMc, de vil gi deg bedre oversikt over hvordan du kan maksimere utbytte på EB bookinger.

    SAS har en fin biz kabin og sjelden dårlig service, mener jeg så jeg liker å fly dem long haul. Men benyttet SASMC rabatten som gir meg 2 biz for 120k poeng uten CT. Så sparer jeg CT som jeg ikke klarer å tjene opp mange av til lengre *A reiser som koster fler poeng.

    så bookingen din i tråden. J synes den er fin, men er du strukturert har du mulighet for enda bedre EB poeng utnyttelse.
     
    dannils and tobeornot999 like this.
  18. dannils

    dannils Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    Har lest litt og skjønner helt hva du mener, jeg er dessverre litt ny i gamet og var akkurat ikke over på FP4 nivå for biz med plus pris så da ble det bruk av CT isteden. Finner ikke helt riktig amex tråd du nevnte, er det amex Q&A du tenkte var nyttig lesestoff?
     
  19. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    SAS business class får jamt over veldig god omtale. Eg fauk dei til LAX (heim frå SFO) i mai og er kjempefornøgd. Svært mange her inne ser ut til å føretrekke SAS business over andre Star Alliance carriers. Sjølv synst eg det er ein "no brainer" å nytte SAS business om det er ledige billettar:
    - Dei har eit veldig bra produkt. I farten kan eg berre komme på EVA sin business som ser ut til å få betre omtale av dei du kan nytte poeng på, men dei er i røynda berre ein konkurrent om poenga dine om du skal til nokon av SAS sine asiatiske destinasjonar.
    - Poengprisen er lågare. Det kostar 60k eller 100k poeng for ein T/R i business med SAS alt etter kva FP-nivå du har. Skal du til Nord-Amerika kostar det 130k poeng (uavhengig av FP) med ein annan Star Alliance carrier. Til Asia er det 165k.

    Brukar du CT får du ikkje nytte av FP. Skal to personar til USA kostar det 100k poeng med SAS og 130k med ein annan. Framleis ingen dum idè å velje SAS.
     
    animals, dannils and Travellingalf like this.

Del denne siden