18. mars 2020 traff vi noen i slik heldekkende drakter og munnbind på flyplassen i Bangkok, mens vi enkle nordmenn ikke hadde tanke for munnbind. Men vi hadde sprit!
Hvorfor noen i det hele tatt vil ha jakken sin der på en 6-7 timer lang flytur er for meg et stort mysterium. Uansett så ble hun ved siden av meg møtt med stygge blikk når hun endelig fikk nok av en delvis blokkert skjerm og en fremmed sin jakke hengende over maten.....
Jeg så en gang en katt uten hale som gikk rundt på perrongen på Lillehammer stasjon. Den var ikke redd folk, og virket som den ville ha mat...
Om du ser foran flyet ditt ved gate (her ved OSL), står det TOBT – Target Off-Block Time (rutetid avreise om ingen delay) og hvilken rullebane dere skal på. Tiden er oppgitt i UTC. Les også: https://insideflyer.no/forums/minimum-connecting-time-mct Airbus A380 kan dukke opp de merkeligste steder.
I natt satt en kar på biz fra Mle-Ist. han fikk et amenity kit med b.la fuktighetskrem. Etter en smørerunde, presterte han å kle av seg på overkroppen for å få kona til å smøre han på ryggen. Klasse ass..
Verste jeg har sett, hvordan klarte du 99,9%skum? Vanlige bartender i Norge klarer knapt 1% Trodde et sek det var melk
Når du står på LAX og ser på skjermen at flyet til Paris via Papeete står ved siden av.. og lurer på om noen merker at du går ombord der i stedet..
Er det eventuelt bare jeg som er gretten? Vedkommende slengte baggen sin inn her på første rad før han gikk bak til plassen sin på 5. rad. Har ikke noen betydning i dag da jeg er eneste på første rad, men med slike holdninger så lager man fort kaos og irritasjon for andre reisende.
Helt enig i at det er en uting å slenge fra seg ting på "feil plass". På tur i helgen hørte jeg for første gang "please place your luggage in the vicinity of your seat". Muligens ikke ordrett gjengitt, men poenget var klart. Om det blir håndhevet eller ei, det vet jeg ingenting om, var en av de første ombord på alle legs og hadde god plass der jeg satt.
På flyet hjem fra Nord-Norge her om dagen observerte jeg en mann som prøvde å koble seg til flyets wifi. Dette strevde han voldsomt med, så han ba om hjelp. Han fikk da beskjed om at han måtte fly SAS Plus eller ha Eurobonus gull+ for å bruke internett gratis. Da virket det som han fikk en «smart ide». Han tolket det nemlig sånn at man måtte sitte på SAS Plus rent fysisk for å kunne koble seg til nettet, så han snek seg inn i Plus-avdelingen i håp om å kunne surfe. Fortvilet måtte han innse at det ikke heller hjalp ham nevneverdig.
Her må jeg gå for en «DU VERDEN» og ja her må jeg ha store bokstaver, det er jo nesten ikke til å tro!!