Finurlige ting du observerer på reise-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Cecilie, 24. april 2015.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg stod bak en dame i kaffe-kø på News Bar på OSL(ikke 100% sikker på at det var akkurat her, for det er et par år siden), og hun bestilte tre kopper kaffe og en kopp iskaffe to go. Hun fikk et sånt pappstativ med fire kopper i.

    Da hun mottok stativet så hun mistenksomt på koppene og bebreidende på baristaen før hun spurte: "Koppene er jo helt like! Hvordan skal jeg vite hvilken kopp som har iskaffe?"

    Baristaen så på henne og svarte laaaangsomt: "Det er den koppen som er kald."

    Tror hun følte seg temmelig dum etterpå.

    /koffert.
     
    Last edited: 14. sept 2015
    drsyk, mhsalv, Edvino and 7 others like this.
  2. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje han skulle fly videre med noen som var strengere på vektgrensene, alle monner drar eller noe sånt... :p
     
    agrims, Herlov and RoadKing like this.
  3. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Boarding SK246 BGO-OSL idag morges. Først boarding for de med assistanse behov.....så høres over høyttaleranlegget: "Da vil vi ønske våre diamant og gullkunder, samt de som reiser i Plus velkommen ombord"...rett før det er min tur å scanne boardingkortet kommer det en fyr spaserende bort og viser et slikt handikappskilt som brukes i bilen når man parkerer på handikapplass. Jammen, funket det ikke, han ble vinket inn sammen med diamant, gull og plusskunder :p

    Så for å være pertentlig, burde de ha sagt:
    "Da vil vi ønske våre diamant og gullkunder, samt de som reiser i Plus og de som har handikappskilt velkommen ombord"
     
    tommy777, SASDC8, Cecilie and 3 others like this.
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    QR177 mellom Doha og Oslo på torsdag morgen. Det nærmer seg landing. Det er bare minutter før "fest setebeltet" kommer på, og det er naturligvis ganske bra trøkk på toalettene med mennesker som ønsker å pusse tennene, etc. En eldre herre i pysjamas skjønner at det er kjørt og stripper ned til trusa midt i kabinen for å skifte tilbake til sine ordinære klær. Jeg tittet ikke veldig godt etter, for jeg var redd for å miste synet, men la oss si han hadde på seg en skikkelig bestefartruse.

    På en annen side kan jeg jo være takknemlig for at han i det hele tatt hadde på seg undertøy.
     
    Last edited: 19. sept 2015
    drsyk, petterel, DanH and 6 others like this.
  5. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Var vitne til ett skikkelig DYKWIA-moment i dag: SK i Bergen (til Oslo), gate 27, flyet var allerede forsinket, det var endelig boarding, og en enslig SAS-ansatt rekker å boarde de 2-3 første personene i køen.

    Da kommer vår godt voksne kvinne inn fra siden, sniker/presser seg forbi hele køen, presser seg inn foran en mann som er i ferd med å scanne sitt boardingkort, slik at hele boardingprosessen stanser, og sier høyt og tydelig til den SAS-ansatte:

    "Jeg har DIAMANTkort, og jeg MÅ komme med denne flighten"... :rolleyes: (Kvinnen hadde billett til et senere fly)...
     
    Scandi liker dette
  6. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Hva skjedde så? Håper innerst inne at hun ble igjen.
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Det aller mest "Finurlige" er at SK ikke svarer på henvendelser.
    Jeg vurderer en mail til [email protected]
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    BA303 mellom CDG og LHR i dag morges. En "viktig" forretningsmann har blitt tvunget til å plassere sin bag noen rader bak eget sete i flyet. Mannen finner det for godt å reise seg mens flyet fortsatt taxer til gate, for å ta åpne luka på hattehylla, hente ned en ganske voksen trillekoffert og plasserer den i midtgangen ved siden av seg. Alt for å komme noen sekunder raskere ut av flyet. For noen idioter som finnes der ute. :rolleyes:o_O

    Det skal legges til at han fikk en (velfortjent) skjennepreken av crew etter parkering av flyet.
     
    Scandipendler and Cecilie like this.
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Åh har faktisk sett folk med heliumsballonger på tur før. Dette var på vei hjem fra BOS i fjor påske, en liten unge hadde med seg en heliumsballong, var et salig styr å få den igjennom røngtenmaskina i sikkerhetskontrollen. Det tok ihvertfall 5-6 minutter tror jeg før de klarte å sende den igjennom uten at den hengte seg opp (ja de sprakk ikke ballongen).
     
    Cecilie liker dette
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Vi skriver 18. oktober, mine damer og herrer. (Ikke at dette er greit uansett).
    [​IMG]
    Observert på OSL-CPH.
     
  11. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Dette må da være greit... kommer kanskje fra andre siden av jorden. Bagasjen forsvant på veien osv osv.... Har vært der selv minst 2 ganger.
     
  12. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Shorts: Ok
    Nakene tær: Nei takk

    Det er bare min personlige mening når gjelder flyreiser.
     
    Travellingalf liker dette
  13. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Skovalget indikerer en tysker, hvis bobil er strandet på Filefjell, på vei hjemover.
     
  14. Asbjorto

    Asbjorto Bitt av basillen

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Sitter på 11F under boarding, og en kar kommer og spør kabinverten om det er langt til rad 23. #denfølelsen.
     
    Insomnia4u and AndersWE like this.
  15. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Observert på SK4039 på onsdag.

    En dame (rundt 60) ser ut til å bytte til denne flighten i gaten. Hun er først gjennom gaten ved boarding og først ombord. Hun plasserer seg i 1F. Hun har stort, blondt, "fluffy" hår og et lite sjal som beskytter mot den lille brisen som er tilstede ved Gardermoen i dag.

    Bak henne sitter det 2 karer på 2D og 2F. Og hva gjør dama når boarding er ferdig?

    Jo, hun drar opp en boks med hårspray og presterer å nesten tåkelegge området rundt seg og det lukter hårspray i hele kabinen. :eek: Stakkaren som satt rett bak henne så ut til han fikk halve innholdet fordelt på øyne, nese og munn.

    Virket som dette var det mest naturlige å gjøre for denne dama. Hun hadde jo tross alt hatt på sjalet for noen minutter, så det var vel på tide med en oppfriskning. :rolleyes:
     
  16. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde jeg satt bak hadde jeg laget en skikkelig scene, faket et anfall og sagt at jeg var hyperallergisk mot noen av midlene i sprayen. Jeg virkelig hater middelaldrende damer som ikke virker å bry seg om noe eller noen rundt seg, så koster meg fint lite å gjøre livet surt for de.
     
    Scandi and Asbjorto like this.
  17. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hun hadde sikkert veldig dyrt skjerf. Jeg hater dyre skjerf.
     
  18. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    image.jpeg
     
    mathiasfe liker dette
  19. Epilef00

    Epilef00 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    hadde enten tatt på håret sånn at den ble flat eller kasta vann på henne
     
  20. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Det minner meg om flighten vi hadde i vinterferien til Miami. Da det var sånn ca. en halvtime til landing, valgte damen skrått overfor oss å reise seg og pumpe seg selv (og alt og alle) med sin "deilige" parfyme. Det overraskende var at det bare var jeg som klaget og at det ikke virket som om noen andre brøy seg om det. Og det stinket virkelig. Men hun så bare dumt på meg og skjønte ikke hva problemet var. :confused:
     

Del denne siden