Finurlige ting du observerer på reise-tråden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Cecilie, 24. april 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    #raisedinabarn
     
    Travellingalf liker dette
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,749
    Bonuspoeng:
    183
    Han fikk ikke beina høyere opp

    IMG_2785.JPG
     
    Petter B-C and CrotchRocket like this.
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle tro karen bretta seg i to her..
    Swiss C NCE-ZRH 1A på denne slampen

    upload_2017-6-30_19-55-56.png
     
    petterel, DanH and Petter B-C like this.
  4. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    syns folk litt for ofte gnir sine bare føtter som denne fyren (han hadde ivertfall sko og 13 år på turnskole)
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er greit at man noen ganger kanskje må strekke litt på beina å velger og ikke reise seg opp for å gjøre det men den der tok jo kaka. Det er jo lov og hvert fall prøve å være litt diskre da!
     
  6. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    I dag har jeg observert på OSL at det ofte tar lengere tid å vente på bag, enn selve flyturen tar... etter nyåpningen er baganlegget utrolig tregt på osl!
     
    chberge and Shyneno like this.
  7. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Hva annet forventer du i Norge?
     
    Larsmarius liker dette
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Flesland har ofte baggen på båndet i det en ankommer beltet. De er jo ikke like store som osl men fortsatt. Forventer mer;)
     
    geddi and Eddie47 like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Alt er jo så mye bedre i verdens vakreste by ... dette forventer vi!
     
    Swaggertarian, geddi and Xflipper like this.
  10. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    På skiltet over karen står det "Do not lie down" IMG_6236.JPG
     
  11. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    THUG LIFE
     
    petterel and rkvalvaa like this.
  12. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Annen morsomhet ang kaffe. Skulle til Stockholm på jobb og gikk tidlig bort til nye piren på osl. Dette var like etter at de begynte å bruke den så følte jeg måtte bort å titte litt. Da jeg kom til gaten så ser jeg en jente/dame på 30ish år med som AKKURAT har kjøpt seg en kaffe på kiosken, den koster vel typ 34kr eller noe. Så snur hun seg og går 3 meter før hun ser den Starbucks vognen. så hører jeg " Aahh nå fikk jeg sååå lyst på Starbucks!, før hun snur seg til meg å spør om jeg vil ha kaffekoppen hun akkurat hadde kjøpt, med kommentaren: "Jeg fikk så lyst på starbucks, men jeg liker ikke å sløse". Neivel tenkte jeg da... Til info så var det vel så og si SAMME kaffe inne på kiosken og ute i starbucks tralla, bare da til 52 kr.
     
    Angie, RoadKing, Henrik and 4 others like this.
  13. nissen

    nissen Medlem

    Innlegg:
    174
    Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Ca. 1998-1999. En kar reise seg når flyet var i gang med å bygge fart for takeoff på rullebanen. Han måtte på toalett og pisse. De måtte avbryte takeoff. Flyvertinnene etc. var mindre fornøyd da. Karen var godt sjenkt.

    Han fikk bli med videre. Vet ikke om han hadde fått være med i dag.
     
    Last edited: 07. juli 2017
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Nyttig påminnelse på bulkhead hos Avianca.

    IMG_5053.JPG
     
  15. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Tror den sprøeste flyturen jeg har opplevd var ganske så tidlig i min backpacker karriere for snart 20 år siden, da jeg som en ung guttevalp av en alternativ hippe. Jeg skulle fly med en gammel russisk rustholk fra Vientiane som er hovedstanden i Laos, videre med en mellomlanding i Savannakhet, før vi skulle lande i Pakse en by sør i Laos. Kanskje den mest shady flygingen jeg noen gang har hatt, litt sånn som i denne videoen, det endelige målet for etappen var Don Det, kjent som ett "Hippie hideout" fra den vestlige sivilisasjon:)



    Flyet luktet litt fjøs og jeg fant ut grunnen til dette da noen Laotiske politimenn tok med seg en flokk med geiter ombord på flyet mens vi var på mellomlanding i Savannakhet. Det var en flokk på kanskje 50 geiter, og noen av dem hadde skikkelig spisse horn som skulle sendes videre til Pakse. Det som skjedde etterpå mens vi var i lufta, var at ei av geitene havnet i klammeri med en tysk turist, og det hele ende med at han ble stanget skikkelig brutalt, sånn at han måtte på sykehuset i Pakse for å sy ett kutt i låret han fikk av den aggressive geita på flyet :eek::confused:

    Etter å ha ristet av meg sjokket av denne absurde episoden på denne flygingen, så var det videre til Don Det Laos, og som det sies: "When the going get weird, the weird turns pro" o_O:D

     
    Last edited: 19. juli 2017
    Ursa and lMartin like this.
  16. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    En liten disclaimer her. Jeg vil aldri anbefale andre å gjøre dette:

    Dette er en annen episode som jeg var endel skyld selv i. Etter å vært hos noen venner som bodde i blokkene rett over veien utenfor parken i Kristiania, hvor vi røyka tjall og tura endel på sopp, så var det slik at jeg skulle hjem til KRS. Så spiste jeg 5 gram med mexikansk sopp, og tok lasset med mexikansk sopp til flyplassen for å fly til Kristiansand. (("Dette var før psilocybin kom på narkolista",))... og mens vi var på vei til flyplassen, så begynte soppen å kikke inn. Da vi var fremme så begynte terminalen å smelte, og jeg gikk inn og sjekket bagen inn i grisen, gikk forbi stasjonen med dragene, mens jeg rente hen over det flytende gulvet. Etter å ha spist en larvesteik, så var det inn i dragen som skulle fly oss til Kristiansand. Jesus satt ved siden av meg, djevelen på den andre og drakk Øl som om det var 100% normalt.



    Fremme i Kjevik ble jeg spyttet ut av dragen også ble vi stoppet av geitene. Deretter ble vi ført inn på prøverommet hvor vi skiftet klær og ble kjørt til moderskipet. Senere viste det seg at det var psykiatrisk avdeling 6.2, har aldri havnet der siden og vil trolig aldri ende der igjen, ble jeg skrevet ut dagen etterpå da min tilstand var "normal" som de sa. Noen dager senere ble vi innkalt til avhør, men saken ble henlagt på grunn av "Intet straffbart forhold". Vi fikk soppen overlevert av politiet også gikk vi opp i heia for å ture litt mer. I løpet av vinteren som fulgte ble dette stoffet ført opp på narkotikalisten, derfor bør dere ikke kopiere dette stuntet, da purken ikke kommer til å ta så lett på det som i de gode gamle dager.

     
    Last edited: 19. juli 2017
    Ursa, lMartin and OysteinD like this.
  17. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med et reisebrev snart, i stedet for fjas?

    Edit: Jeg synes ikke historier som tendere mot kriminelle handlinger, narkotika, rasisme eller mobbing har noe på et flyforum å gjøre. Beklager at jeg kalte historien fjas, da den sikkert er reel nok om ikke helt i min gate.
     
    Last edited: 21. juli 2017
  18. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    I stedet for å kritisere andre, kunne du ikke heller holde tråden, eller noe annet fornftig som å dele din rareste reisehistorie, det er jo tross alt det forumet her handler om ;)
     
    Ursa liker dette
  19. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg beklaget ;)
     
    Ruby and Ursa like this.
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Test på uniformkunnskapen.

    Hvilket flyselskap jobber denne mannen for og hva er jobben hans?

    Han får pluss i boka for å ha det nepalske flagget (verdens eneste ikke-rektangulære nasjonalflagg) på Rimowawan.

    [​IMG]
     

Del denne siden