Firma som lar deg betale regning med kort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Storbaba, 04. febr 2019.

  1. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Snakka med en eiendomsmegler for et par uker siden. Spurte om muligheten til å betale den delen megleren skulle ha etter et salg via kredittkort. Han var litt usikker rundt dette. Har ikke snakka med han siden. Noen som veit noe her? Megleren pleier jo bare å ta sin andel før kjøperen får utbetaling...
     
  2. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Fungerte veldig greit når jeg var der. Hadde vel epostfaktura i tillegg da. Kom som sagt en faktura på mail, men alt nederst av betalingsinfo var bare xxx.. Så trakk de kortet på forfall.
     
  3. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Denne tråden virket interessant i teorien. I praksis er det dessverre litt verre.

    Tror ikke denne formen for betaling er spesielt vanlig, da det er fullt av feil og lite eller ingen kunnskap om dette hos leverandørene. Tipper kortbetaling egentlig er tenkt som et alternativ for de som ikke kredittverdige (på abonnementstjenester).

    GET:
    Betalte siste regning med DNB MC på mandag. Pengene er bokført og belastet (ikke reservert) på kortet. Fakturaen står fortsatt med status ubetalt. GET kundeservice har ikke sett noe til pengene, og aner heller ikke hva de skal gjøre med saken. Så de ba med betale en gang til via vanlig nettbank og "se om de andre pengene kanskje dukker opp etterhvert"....(!)

    Onecall:
    Får følgende meningsløse feilmelding når jeg prøver å betale, uansett hvilket beløp jeg prøver med:
    "Betaling feilet
    Beklager, max grense for forhåndsbetaling er kr. 0."
     
    eventyrer liker dette
  4. Bonusbonus

    Bonusbonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Du kan kun forhåndsbetale hos onecall hvis du har forbruk utover månedsavgiften.
     
  5. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, men det har jeg hatt senest på siste ubetalte faktura (satellittbruk på fly, og non-EU). Fungerer uansett ikke.
     
  6. Bonusbonus

    Bonusbonus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Men du kan ikke forhåndsbetale fakturaer som allerede er sendt ut. Hverfall sånn jeg forstod det.
     
  7. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Så da kan du altså kun betale: fremtidig forbruk utover månedsavgiften, som allerede er brukt, men som enda ikke er fakturert.

    Da er det vel ikke dette akkurat hva jeg vil kalle en veldig anvendelig ordning...:D
     
  8. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, og det gir absolutt ingen finansiell mening for selskapet. Finansdirektører som mener det er en god ide å ikke la kundene forhåndsbetale så mye som overhodet mulig må få sparken med en gang. Helt utrolig!:eek:
     
    Erlingni liker dette
  9. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Inntil februar, har jeg hver måned betalt neste måneds abonnement for meg og mine to sønner + ev bruk utover dette. I februar fikk jeg kun anledning til å betale inntil kr 81 + noen øre, som var det jeg hadde ringt for i USA på siste reise. Droppet hele greia og betalte fakturaen i Payr...
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Har samme erfaring, men dukker opp i oversikten som betalt mellom 3-6 dager.
     
    Erlingni liker dette
  11. Skytte

    Skytte Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har betalt min mars-faktura - og etter noen dager kom den opp i oversikten på "min-side" som betalt. Så det funker - tar bare litt tid.... :)
     
    Erlingni liker dette
  12. Skytte

    Skytte Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg bestilte Aftenposten via SAS EB-side med SAS MC Prem. Fikk mine 10000 poeng (etter en purring), i tillegg poeng på SAS MC kortet. Nå ligger også SAS MC kortet som betalingsalternativ på Min side hos Aftenposten - så da burde fornyelsen (fakturaen) av Aftenposten også bli belastet kortet. Det gjenstår å se...
     
  13. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Aftenposten på plass her også. Hvor lang tid tok det fra bestilling til poengene kom?
     
  14. Skytte

    Skytte Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Chris,
    De første 833 poengene (1/12) kom nokså raskt. Så når jeg tok kontakt og klaget på dette - så beklaget de feilen - og at resten skulle komme i løpet av 30 dager. Disse kom i løpet av en ukes tid for min del.
     
    ChrisTW liker dette
  15. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Oppdatering: Da var Aftenposten-poengene på plass!

    Bestilte 12 mnd Aftenposten Digital-abonnement 16.04.2019, og ble kreditert 10 000 poeng 29.04.2019. (Forskuddsbetalte for hele 12 mnd perioden 16.04.2019.)

    Under 2 uker for kreditering er jo ikke så verst sammenlignet med mye annet...
     
    Storbaba and Skytte like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Til dere som har Ustekveikja med kortbetaling:
    Får dere poeng for betalingen?

    Ellers er det jo liten vits å betale regningen med kredittkort.
     
  17. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    www.imove.no gjør det allerede og tar også Am.Ex :)
     
  18. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Lurer på det samme. Da er det bytte i morgen om så er tilfelle.
     
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    På mine sider på DN kan man velge å betale med kredittkort i stedet for å motta faktura.
     
  20. phlyer

    phlyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hos Citymaid kan man velge å betale med kredittkort. Gjør det selv, dog for å få 5% cashback fra Danske Bank Reward
     
    Maraug, trygveat and Sonictravel like this.

Del denne siden