Ferien startet egentlig i går med en to timers flight fra det Hallingdalske, hovedfartsåren mellom øst og vest på bakkenivå går som kjent over Rv7 eller Rv 52. Min destinasjon var Hotel Raddis Sas Gardermoen, her skulle jeg møte reisefølget på turen som fløy med DY inn fra USA. Bilturen var som vanlig lite spennende, selv om Rv.7 hadde vært stengt pga et trafikkuhell. Veien ble åpnet før jeg kom til ulykkesstedet og alt var bare velstand. Underveis fikk jeg melding fra reisefølget som ikke var like heldig. Hun manglet bagasjen sin ved ankomst OSL. Men fikk ordnet en PIR og vi håpet det skulle ordne seg. Menzies OSL mente bagasjen fortsatt var på CPH.
I dag tidlig var det ikke kommet noen updates på mail vedr den tapte baggasjen og vi tenkte at den da sikker var på CPH. Så vi bordet SK flighten til CPH sikre på at baggasjen ville vente på oss der. Ved ankomst CPH fant vi Menzies og en meget flink medarbeider fant ut at rapporten var avsluttet i OSL. Den hadde mest sannsynlig hadde den falt av tralla på vei fra flyet til terminalen. Nå har vi fått adressert baggasjen til vår destinasjon på Filippinene. Vel... Tilbake til hva dette egentlig dreier seg om reisen i stedet for tapt baggasje. Alle kjenner jo SAS Plus mellom Oslo og Køben, og flighten var ok, med ørlite turbulens rett før innflygningen til CPH. Ble servert frokostboks, ikke kube, noe jeg var glad for. Er ingen stor fan av kubene. På CPH har vi fått kjøpt et par nye sko og noe undertøy til reisefølget. Og har nå slått oss til ro i SAS Gullstua, er fullt klar over at @Stuttfeiten mener at vi burde gå i Eventyrstua men vi har det helt ok her.
Litt mer om reisen: SK fra Osl til Cph i Pluss med et 737-800 SQ fra Cph til Sin i First med et 777-300ER SQ fra Sin til Mnl i Biz med et 787 En natt på Conrad Manila M8 fra Mnl til Usu med et ukjent fly Første destinasjon på Filipinene blir Two Seasons Coron Island PR fra Usu til Ceb med et ukjent fly Andre destinasjon på Filipinene blir Plantation Bay Resort PR fra Ceb til Mbl med et ukjent fly Ny natt på Conrad Manila OZ Mnl til Icn i Biz med et 747-400 En natt på Four Seasons Seoul OZ fra Icn til Fra i First med A380 LH fra Fra til Osl i Biz med et A320-200 Kommer hjem 10. sept.
Ikke bare han som anbefaler Eventyr Loungen på CPH, men joda - vi kan nok saktens overleve noen timer i Gullstua også Ha en god tur - blir kjekt å følge dere!
Beef sayay Kaviar Oksehalesuppe Salat Snapper Vaniljeis med bær Selvfølgelig med Krug til alle rettene og en shot vodka (som jeg hater vodka) til kaviaren. Har bilder av det meste, men ofrer ikke båndbredde på det nå. -Bim Bim, Jeg trenger mer Kruug, Krüg, Kug, Krug...
KRISE!!!! Jeg fikk akkurat siste rest av Krugen... Dechadde fire flasker totalt, og de to businessnissene med vindussetene har alleredexsovet i timesvis. Det betyr at jeg og reisefølget mitt har drukket minst tre. Tipper jeg to og hun en flaske. Hva gjør vi? Ber om seng og sover ut rusen til vi kommer til Singapore, eller ‘nedgraderer’ vi og fortsetter med Dom P?
Riktig god tur, dette blir gøy å følge med på Men litt krise at de er tom for Krug allerede, men da er det vel bare en ting å gjøre, se om man klarer å tømme resten av drikkemenyen også
Kun to flakser Krug når vi reiste i sommer - gikk tom forholdsvis kjapt.. aldri hørt noen beklage så mye dog, tenke seg til at vi måtte ta til takke med DP..
Ankomst-terminalen ved USU Busuanga Coron. https://insideflyer.no/forums/attac...2/?temp_hash=67928009bb4e0943eadbc99f530819c9 Flyplassfasaden