First Hotels ut av GHA

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Misterix, 01. des 2017.

  1. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    First Hotels har vært medlem av Global Hotel Alliance (GHA) siden 2010, og i denne perioden har alle våre medlemmer vært en del av GHA sitt lojalitetsprogram DISCOVERY, i tillegg til å være First Members.

    Fra og med 1. januar 2018 er ikke First Hotels lenger en del av GHA.
     
  2. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Faen, det var en jævlig dårlig nyhet!
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har du local experiense vil du heller ikke få brukt den etter nevnt dato på First Hotels.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    First har vært en vits siden dag en spør du meg. I gamlejobben endte vi dessverre til slutt opp med avtaler med First og Thon (sa noen luksuslife?!) og jeg hadde høyeste status med begge etter kort tid. Stort sett bare elendige hoteller og minst like ille lojalitetsprogram.
     
    Are liker dette
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri bodd på First men bor myye på Thon. og de har de siste årene etter oppgradering blidt veldig bra. I tillegg skal det bare 4 netter til på en av de "bedre" hotellene før en bonus natt er opptjent, noe jeg syns er veldig bra :)
     
    Peregrin liker dette
  6. Peregrin

    Peregrin EB Lifetime Gold, GHA Titanium, NCC Platinum

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    210
    Bonuspoeng:
    43
    Litt off-topic til OP, men jeg synes Thon er i ferd med å bli veldig bra. Fine oppdateringer på mange hotell, og til og med frokosten begynner å bli jevnt over veldig bra! (frokost på Thon for 5-10 år siden var jo krise!). De begynner jo også å få en god del nye hotell som må sies å nærme seg luksus.

    Dessuten synes jeg Thon har best mulighet for bonusnetter. Etter 10 netter har du jo en hel bonus-weekend, og min erfaring er at det er ganske lett å få tatt ut disse. Dog enig i at de kunne vært bedre på oppgradering av statuskunder, men det gjelder vel alle kjedene?
     
    Edin liker dette
  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    +1
    Samme erfaring.
    Blir 99% av mine opphold oppgradert til superior rom fra enkeltrom(booket via jobb) men får aldri noe bedre rom en det. Er veldig fornøyd med Thon generelt, de har blidt bra de siste årene.
     
  8. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får dobbel oppgradering som Black. Også veldig fornøyd med Thon. Billige priser og bra fordeler.
     
    Peregrin liker dette
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting er bedre enn om Thon har skjerpet seg (betraktelig). Jeg tror ikke jeg har hatt en eneste overnatting der de siste ti årene grunnet hvor elendig produktet var, men det er tydelig på det dere skriver at de har skjerpet seg. Veldig bra.
     
    Xflipper liker dette
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    • Du beholder ditt medlemskap i både DISCOVERY og First Member, men det blir to separate medlemskap og program.
    • Inntil vi lanserer vårt nye lojalitetsprogram, vil du beholde det samme medlemsnummeret og forholde deg til de samme medlemsnivåene som per i dag (Gold, Platinum og Black).
    • Du vil fortsatt kunne opptjene og bruke poeng, kvalifisere til høyere medlemsnivå, samt få dine First Member fordeler på våre hoteller – akkurat som tidligere.
    • Hvis du bor på andre hotellkjeder innenfor GHA så får du fortsatt DISCOVERY medlemsfordeler, og nettene blir registrert mot et høyere DISCOVERY medlemsnivå.
    • Opphold på et DISCOVERY hotell vil ikke telle inn på ditt First Member medlemsnivå, kun på ditt DISCOVERY nivå. På samme måte vil opphold hos First Hotels ikke telle inn på ditt DISCOVERY nivå.
    • Fra og med 1. januar så kan du ikke benytte Local Experiences på First Hotels. De kan derimot benyttes på hvilket som helst annet hotell innenfor GHA så lenge de er gyldige.
    Vi jobber med et helt nytt og spennende innhold i First Member, og lansering vil skje i løpet av våren 2018. Det vil komme mer informasjon om hvilke endringer du som verdifull kunde kan se frem imot, og vi er overbeviste om at du kommer til å bli fornøyd!
     
    Xflipper liker dette
  11. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    764
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm, har også vært black member via FIRST i noen år.
    Også enig i at de fleste hotellene ikke holder noen særlig standard, får skuffende få upgrades, og til tross for at de reklamerer for at man kan få både discovery points og EB-points samtidig, får jeg det aldri.

    First Grims Grenka i Oslo er et hederlig unntak, sammen den i Göteborg.

    Men selv om First går ut, vil Thon stadig være in?
     

Del denne siden