Flau artikkel på forsiden...

Tråd i 'Nyheter' startet av SASlovah4evah, 02. okt 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    den artikkelen var vel ikke spesielt god nei.. Helt legitimt å kritisere den (trodde det var spons selv), men jeg synes du skyter spurv med kanon i kritikken din av Wiolenze @Ida. Stråmann er jeg med på, men det at han er uenig med deg henger ikke sammen med mobbing og trakassering som andre har stått for?
    Gjetter på at oppfordingen om å gi Mr Fox fred ikke er myntet på deg personlig, men heller på generell basis ang. denne artikkel da det er han som står som forfatter. Ikke enig i det jeg, men kanskje denne artikkelen ble litt venstrehåndsarbeid for en ganske så fersk redaktør?
     
  2. Det kan jeg väre enig i, den ble lengre enn jeg så for meg. Unnskylder meg med at jeg digitaliserer brönnlogger fra 1970 og det er omtrent like givende som å se maling törke. Alle former for distraksjon fra drittarbeidet er velkomment... kremt.
     
    Nanping, RoadKing and Travellingalf like this.
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Insideflyer får fortsatt tommelen opp fra meg også, det er det første nettstedet jeg besøker om morgenen og det siste nettstedet jeg besøker før jeg legger meg om kvelden. Slik kommer det fortsatt til å være også. All honør til Peter Fox og resten av redaksjonen som gjør en kjempejobb!

    Når det er sagt er jeg fortsatt enig i mye av kritikken som kommer her i forhold til denne artikkelen og rundt språklig kvalitet generelt. @Ida var kanskje litt krass, men det må være lov å komme feedback og påpeke ting som kan gjøres bedre/annerledes uten at det blir personlig <3 <3 <3
     
    anders82 liker dette
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Jøss....Vekker virkelig følelser denne artikkelen. :eek:

    Det eneste jeg tenkte da jeg leste dette var;

    «beauty school» vedlikehold av utseende, tannbleking, manikyr og frisørtimer osv, Ja her har SAS noe å lære :D:D;)

    Så enkel er jeg :rolleyes:
     
    Xflipper and Eddie47 like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    @Ida , jeg er enig i at det ofte blåser friskt rundt innlegg fra deg. Jeg kan imidlertid ikke minnes at din alder og kjønn har blitt brukt som argument? Det er mulig jeg husker feil og at det har vært enkelttilfeller.

    Dog, jeg tror at hovedårsaken til at det ofte stormer rundt dine innlegg er fordi du (som nordlendinger flest :)) går ut hardt og høyt. Da legger man på en måte lista. Det er et ordtak som kommer meg i hu; "Som man roper i skogen, får man svar" :).
     
    Eddie47 and Chrisbgg like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Når det gjelder artikler. Så syns jeg at det er en imponerende oppdateringstakt på forumets forside, ofte blitt et par eller tre artikler i løpet av en dag. Det er ganske mye arbeid, om det så er ved hjelp av maskinell oversettelse eller ikke. Er man dessuten alene om det, så er det fort gjort å bli "blind" for ting som en som ikke har sett artikkelen før ser.

    Noen skrivefeil forekommer, men det gjør det da sannelig i gode gamle travere i papirformat også.

    Kanskje de som er opptatt av skrivefeil kunne tilby seg å lese korrektur? Det ville jo vært en konstruktiv tilnærming. Det er så lett og uforpliktende å påpeke feil, men det er vanskelig å være konstruktiv.

    (nå må jeg se en gang til, så jeg ikke har noen stavefeil her :) )
     
  7. ArrogantBastard

    ArrogantBastard Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    433
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo Oktober måned og organisasjonen som står bak InsideFlyer - House of Cards ...eh...of Miles har jo et sterkt fokus hver Oktober på Brystkreft, med forskjellige aktiviteter og innsamling av midler. Oktober er jo den internasjonale Brystkreft Måneden, selskaper som Delta har jo dekorert 757'er med de Rosa Sløyfene vi bruker I arbeidet for å bekjempe Bryst Kreft (jeg jobber selv med Susan G Komen Foundation) da blir det litt ekstra trist å lese en slik nærmest hyllest til et selskap og et land som totalt ignorerer dette viktige arbeidet - spesiellt når "the Mothership" setter vårt arbeide I fokus. Det er kanskje på tide å stille slette denne artikkelen, den er ikke verdt spalteplass og absolutt ikke verdt oppmerksomhet, den er ikke bare flau, den er dårlig.
     
  8. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Og så er det Oktober Fest! :)

    Om artikkelen er litt klam, så er det jo folk her inne som flyr med selskapet, og uten skrupler nyter servicen fra disse undertykte arbeiderne.

    Tror jeg tar meg et glass vin jeg...:rolleyes:
     
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,919
    Bonuspoeng:
    183
    At jeg ikke er enig i deg med at det er en flau artikkel burde jo ikke være vanskelig å tolke. Om du er jente, mann, dame, gubbe eller ikke har jo ingenting å si. Veldig vanskelig å tolke ut fra bilde(eller?) og nicket kan jo være hva som helst..

    Nyt dagen folkens
     
    Eddie47 liker dette
  10. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    What he said.

    Jeg tviler på at @Ida hadde vært så oppfarende om artikkelen handlet om hvilket som helst annet tema.

    Jeg inviterer gjerne til et studiebesøk. De fleste jeg kjenner i Emirates og øvrige selskaper klager ikke stort mer enn andre i samme bransje i andre land.
     
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,767
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje forholdene hos Emirates er bedre enn vi her på bjerget er bedre enn ryktene vil ha det til?
    Det må da være en grunn til at 200 000 søker om disse jobbene i året?
    Tror det også der er frivillig å søke på en bestemt jobb?
    Det er frivillig å søke seg til jobb både i SAS og Norwegian også (tror jeg).
     
  12. Med fare for å höres jävlig feministisk ut: siden når var nedlatende holdninger mot kvinner värt presentert med "siden du er kvinne, så...." - med unntak av når man pröver å väre morsom med en kjökken/soverom/husmors-spök? Jeg er alt annet enn feminist (til tider anti...) - men nå kjente jeg du sjokkerte meg litt ifht likestilling og kunnskap om hvordan samfunnet behandler damer/menn forskjellig. Dette er en syltynn argumentasjon.

    Det handler ikke om å bruke alder og kjønn som argument - men hva man tillater seg å si / hvordan man tillater andre å behandle folk - som differensieres på bakgrunn av hvem vedkommende er.

    Har du i det hele tatt lest hva jeg har skrevet? Ta deg et fritt kvarter og prøv igjen.
     
  13. Kudos for å klare å komme med dette typ 4-5 innlegg under "dette handler ikke om arbeidsforhold" (alene, anyways).
     
    ArrogantBastard liker dette
  14. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Jeg vet det er ikke er temaet som sådan du highlighter men jeg tviler på om du hadde brydd deg om kvaliteten på artikkelen om temaet hadde vært et annet.
    Kan godt hende jeg tar feil.
     
    Last edited: 03. okt 2016
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, tror vi stopper der, folkens. feedback er kjempebra og vi vil gjøre de rette trekkene for at slik feedback ikke gjentar seg.

    mvh

    -Tommy

    PS. Etter gjennomgang, har jeg tatt artikkelen offline.
     
    Last edited: 03. okt 2016
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden