Ville bare dele denne.. Jeg har en TRD-SVH-IAH tur (kjøpt på poengsalg=50.000). Pga av jobb lurte jeg på å byte fra en 14:20 avgang fra TRD til en 06:25 avgang fra TRD, det var eneste endring. Iflg mannen på SAS var dette kun mulig om jeg da betalte 50.000 poeng til, da disse billettene ikke var på salg lengre. Så jeg spurte TO ganger om det da var mulig å kjøpe en enveis til SVG tidlig om morgenen, og deretter "hoppe" på turen SVG-IAH kl 16:00 på den opprinnelige bookingen. Null problem sa han. men jeg er ikke så sikker.. Blir det en NO show I TRD da? og de sletter billetten?? Runde to; ringte de for å få "tatt" vekk første leg på Bonusreisen, da jeg nå hadde kjøpt en ny enveis Plus billet TRD-SVG med 06:25 flyet. --> De kan ikke slette en leg av billetten uten at det drar på 50.000 Nye poeng! It's the rules!! Den nye SAS mannen sa også at billetten nok blir slettet om jeg ikke møter opp I TRD som avtalt. Altså kan jeg ikke hoppe på I SVG og ta flyet til Houston, da billetten nok er kansellert. Dette blir da vel for dumt? Jeg har alt booket en ny SAS Plus billett TRD-SVG om morgenen. Men SAS mener da et jeg må avbestille denne fullprisbilletten og ta oppsatt rute om de ikke skal belaste meg 50.000 Nye poeng. Som EBD er jeg IKKE imponert over even til å se løsninger her.. Så SAS vil da heller tape en fullpris SAS billett og et frigitt sete på den opprinnelige Bonus bookingen enn å klare å ordne dette. Ufattelig!
Høres lite fleksibelt ut ja. Men det stemmer nok at om du ikke møter opp til første leg av flyreisen, blir resten av billetten kansellert.
Kan man ikke ændre en afgang i app'en når check-in åbner? Er lidt usikker på om man kan med bonusbilletter...
hmm, har ikke forsøkt.. Kan prøve det da når Check-in åpner.. Men jeg synes dette er helt utrolig! Jeg vil jo gi SAS ekstra penger med en ny fullpris billet, men det vil de da ikke ha.... But, I'm after all just a GOOD paying customer...
Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne endre en avgang på bonusbillett? Jeg har da flere ganger opplevd å komme meg med et tidligere et fly enn bestilt på bonusbillett; riktignok ved henvendelse i gate, men det burde da ikke være så vanskelig å ordne dette på forhånd med mindre de er vrange og uvillige?
Jeg antar at årsaken i utgangspunktet er at dette er en billett kjøpt på en "kampanjepris". Jeg har selv opplevd å bli avkrevd for mellomlegget i antall bonuspoeng når jeg har bedt om å endre denne typen bonusbilletter. Når det er sagt så kan jeg ikke helt forstå at det er et problem for SAS at denne kunden (VirreVapp) ønsker å bruke mer penger hos SAS, men for å gjøre det må han avstå fra å bruke et segment i bonusbookingen.
Ikke mye service dette. Dette er nok ett eksempel hvor tungrodd systemer og regler til flyselskapene er. Har man forresten de samme rettighetene ved forsinkelser når man "kjøper" en billett for poeng? Kontra når man betaler (med penger)? Tenker ved. evt. forsinkelser, grunnet flyselskapet sin feil? Hotell overnatting, kompensasjon for forsinkelser osv?I dette tilfelle, ved å ta en tidligere maskin fra TRD minsker jo det muligheten for forsinkelser.
Jeg savner vel noen med Seniority, som kan ta ansvar og skjære gjennom systembegrensninger og tull. Her er det jo SAS som vil tjene noen tuenlapper ekstra, samt gjøre en EBD fornøyd.. Men alt stopper opp på telefonen.. I tillegg har jo to SAS ansatte gitt meg ulike beskjeder pr telefon..?.. Det var ikke mulig å få snakke med en type "manager" eller noe...
Har ringt SAS igjen, ingen mulighet for endring(slette første leg på utreise) uten at det trekkes 50.000 nye poeng. Denne damen "trodde" at reisen vil bli kansellert om jeg ikke møter opp, men usikker på om hva som skjedde om jeg hadde sjekket inn og ikke møtte opp.. Mangel på kompetanse og HVA som er mulig og HVA som er utfallet av ulike scenarioer er en stor utfordring for de SAS ansatte tydeligvis..
På en annen side, så godtok du betingelsene da du kjøpte dette fantastiske tilbudet med 50% avslag på bonustur til Houston. Det står klart og tydelig Bolding er ikke min, det er SAS sin. En vanlig bonusbillett kan man endre ved tilgjengelighet, men her er da SAS tydelige på at endringer etter kampanjeperiode medfører å betale vanlig poengpris. https://www.sas.no/eurobonus/tilbud-og-nyheter/poengrabatt/Conditions/
Yes, I did. Så jeg må glemme fornuft og avbestille fullprisbilletten. Filosofisk: er det endring å ikke benytte første leg på biletten??
Reisen blir garantert kansellert om du ikke dukker opp. Uansett hva han med goodwill har sagt. Dette hadde jeg ikke tatt sjansen på hvis jeg var deg. Dessuten, det er sånn det er, null sjangs for at du får til det du ønsker. Dessverre.
Litt relatert og var for bgo-svf-iah. Hadde selv kjøpt to billetter på bonussalg. Da jeg måtte slette den ene påstod de at jeg ikke kunne få tilbake poeng for bare den ene billetten. Måtte enten avbestille begge eller betale 100000 for den igjenværende billetten.
SAS Pluss fullpris med flyet TRD-SVG 06:25 er avbestilt. reiser iflg oppsatt rute. Forstå det den som kan....
Hvilken bookingklasse er dette? Det avgjør hvorvidt du får endret når sjekkinn åpner. Har du forsøkt å snakke med billettservice i person på flyplassen? Vil tro det er lettere å få tak i noen beslutningsdyktige mennesker der enn over telefonen...
Ser ut som det er bookingklasse I. har ikke snakket med noen på flyplassen nei.. Får ev se om man kan endre flyavgang etter at innsjekk er gjort på app'n...
Er du i relativ nærhet av TRD? Jeg anbefaler deg å dra til flyplassen, så tror jeg det er relativ stor sannsynlighet for at de ordner det for deg der. Ganske lik situasjon for meg i sommer; jeg hadde bestilt reise BGO-SVG-IAH til kampanjepris (9999,-), med avreise fra BGO rundt kl 13, og videre til IAH kl 16. I ettertid var det behov for noen timer i Stavanger, så jeg ringte SAS for å endre avgangen min fra BGO til morgenkvisten. Dette kostet som følger: 17 000,-!! Jeg forklarte at jeg ikke skulle endre hele reisen min, men bare legget til SVG. Likefullt, 17k! Da jeg har mange ganger tidligere meget god erfaring med SAS sitt personell på flyplasser, dro jeg enveis ærend til BGO for å høre der. Det tok ca 90 sek å endre til avgangen jeg ville ha, uten ekstra kostnad. Var oppdatert i appen ca 2 min etterpå. Det er litt forskjell siden du flyr på poeng, og jeg hadde betalt for reisen, men skulle likevel tro det burde la seg gjøre.