Flere påfølgende netter på samme hotell, forskjellige bookinger.

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av ln-cgj, 07. sept 2014.

  1. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, ny her på forumet, men har fulgt dere via flyprat noen år, og her en stund.

    Er det noen som har erfaring med å booke flere påfølgende netter på samme hotell, men via forskjellige bookinger?

    Jeg og fruen drar til Dubai i november, og pga EK's flytider så ryker vi på ei natt ekstra, da flyet går kl 07, med ETA hotellet kl 0430 trenger vi ikke frokost inkludert siste natta. Tanken var å booke hilton-execitive med lounge/frokost i tre netter og den siste så billig som mulig.

    Fanger evt hotellet opp to bookinger på samme person for påfølgende dager, eller må man stå med lua i hånda i resepsjonen?

    Kan vi risikere å måtte bytte rom? Er nyinnmeldt HH.

    Hvilke erfaringer har dere?
     
  2. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Er det uaktuelt å sjekke inn på Airport Hotel som ligger inne på Terminal 3 siste natten? Da er det bare å sjekke ut, traske bort til gaten (5 min) og boarde. Så slipper dere å stå opp grisetidlig.
     
  3. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis hensikten er å booke to forskjellige romkategorier, så vil jeg tro du må bytte, ja, med mindre de oppgraderer deg på siste bookingen, og lar deg bli på Executiverommet. I verste fall må du altså bytte rom.

    Merk at om du tjener poeng hos HH, så vil to sammenhengende bookinger telle som ett stay (og ikke to) på HH-kontoen.
     
  4. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ulempen er at vi da står uten rom mye av siste dagen, da vi ikke vil sjekke inn på AirPort hotellet før ganske sent..

    Fordelen er som du sier, mye lenger natt og rett på flyet.
     
  5. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hensikten er vel egentlig å slippe å betale for frokost og fasiliteter vi egentlig ikke får glede av siste natta.

    Hvis vi må bytte rom, så bør det skje fra rom til rom, så vi slipper 4timer med kofferten på oppbevaring, noen som har erfaring rundt dette? Koker vel ned til mye styr for lite kroner..
     
  6. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hit and miss .. kommer nok mest an på belegget. Har gjort det mange ganger i forbindelse med jobbreiser som er blitt endret. Noen ganger går det - andre ganger ikke.
     
  7. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Du nevner ikke noe om hvor mye penger du evt. sparer på dette (totaltpris for alle nettene), men jeg ville kanskje bare booket det totale antallet netter i en booking, og levd med at jeg ikke rakk frokosten den siste dagen.
     
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har gjort dette et par ganger - har da spurt ved innsjekk om det er mulig å koble dem og beholde rommet. Så langt har det gått bra, men hadde ikke tatt sjansen hvis det er liten prisforskjell.
     
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort det flere ganger hos Radisson, men ikke hos HH. Hos Radisson har det aldri vært noe problem og har kun fått annet rom dersom jeg har bedt om det. Ville kanskje kombinert late check out på HH med flyplasshotellet.
     
  10. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for innspill og råd. Sjekket ut hotellet inne i terminal 3, men får forståelse av at man kun kan legge seg inn der når man er i transitt? Så da er alternativet millennium AirPort hotell på utsiden, og da tjener man i tid snart bare en taxitur fra sentrum til flyplassen. Noen som har prøvd hotellet i terminal 3 før tidlig fly hjem?
     
  11. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Du trenger ikke å være i transitt nei.
    Vi er vel 5+ stk fra forumet som har testet det hotellet nå i løpet av en 3-4 dagers tid :)
    Funket veldig bra, ankom flyplassen i 9-tiden, sjekket inn, gikk gjennom sikkerhetskontroll, og spaserte bort til hotellet. (Inngang godt skiltet, ligger inn i mellom alle tax-free butikkene.) Sjekket inn, var en tur innom lounge, og gikk å la meg.
    Sto opp litt over 5, sjekket ut (tok ca 5 sekunder :) ), og gikk i loungen for å spise frokost og ta en dusj. Når klokken ble litt over 06, gikk jeg i 1 minutt bort til gaten og boardet.
    Skal nevnes at jeg hadde utsikt til gaten flyet sto på fra rommet. Så selv om du ikke skal innom lounge, tar det bare noen få minutter å gå til gate.
     
  12. ln-cgj

    ln-cgj Ut på tur, aldri sur..

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3

    Flott, da funker det i praksis. Hehe, leste litt om noen som ufrivillig fikk ei natt ekstra og litt alternative ruter hjem fra Heisaturen.. :)

    Fant dette på bookingsiden og fikk ikke det til å rime:

    If you are flying into Dubai International Airport, the Dubai International Hotel is located inside the Airport Terminal Buildings before Passport Control (Immigration and Customs) in both in Terminal 1 and Terminal 3. You must be in transit to access the hotel.

    Passengers are strongly advised not to pass through Immigration and Customs and exit the Terminal as they will be denied access to the hotel until 3 hours prior to their ongoing flight’s departure time.
     
  13. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer sikkert for de fleste selskap, som ikke har åpne skranker mer enn tre timer før avgang. Vet ikke hva EKs offisielle policy er, men de har i hvert fall skranker åpne døgnet rundt og kan derfor være mer fleksibel. Uansett kan man sjekke inn på nett 24 timer før og få BP på mobil, så kommer man gjennom sikkerhetskontrollen med det.
     
  14. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sjekket inn på nett, men gikk i skranken og fikk boardingkort, som sagt 10 timer før avgang.
     
  15. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte dette i påsken på Rezidor Park Inn, Trysil.
    Først 1 uke i 3-roms leilighet - deretter 1 natt i familierom.
    Ikkje bra.... Brukte 1 time på å rydde og tømme den første "hytten" deretter "utpakking" i ny-kahytt.
    Besparelse ca. NOK 500,- verdt det NEI

    CC-Gold men No-mercy fra den lite serviceinnstilte danske betjening.
     
    Darkcho liker dette

Del denne siden