Hei. Jeg har akkurat meldt meg inn her og lurer på følgende. Jeg bor i Tromsø og tenker meg til OSL før jul. Jeg tenkte i utgangspunktet jeg skulle bestille via TRD, men plutselig kom jeg til å tenke på noe annet. Dersom jeg kun reiser med håndbagasje. Er det da mulig å først bestille billett til BOO. For så å gå ut av flyet der og gå rett ombord igjen ved boarding? Jeg går ut ifra at TOS_TRD-OSL bare regnes som to leg selv om det går via BOO. Men dersom jeg bestiller TOS-BOO BOO-TRD-OSL så vil det vel bli 3 leg? Er det noen som vet om det bruker å være ekstremt mye billigere å bestille TOS-TRD kontra TOS-BOO-TRD? Going for gold...
Sist jeg ankom BOO havnet jeg hvert fall rett i avgangs området så burde funke bra det. Har vel heller aldri stått mere enn 5 minutter i sikkerhetskontrollen der... Anågende pris så blir det vel fort en del dyrere ja. Ville heller anbefalle og ta turer utenfor norge hvis du skal samle segmenter
Hei. Om du reiser fra sekundærflyplass i norge til sekundærflyplass i et eller annet utland, blir det ofte 6 segmenter t/r. Eks: TOS-OSL-ARN-GOT-ARN-OSL-TOS. Får du klemt inn TRD begge veier også, er du oppe i 8. /koffert.
Det vil nok koste mer men hvor mye mer det vil koste må du nesten regne på selv. Du får 1 leg på reiser som har samme flightnummer selv om du mellomlander. Har du to separate billetter burde du få 2 legs. Det er ikke sikkert du må reise med kun håndbagasje for å få dette til, men det vet jegi kke sikkert. Jeg skulle reise OSL-KRS-OSL-KKN og fikk sjekket inn bagasje i Oslo direkte til Kirkenes, det er ikke helt samme konseptet, men jeg sjekket kun bagasjen på "del 2" av reisen, da OSL-KRS var en billet og KRS-OSL-KKN var en annen. Det var samme flyet tur/retur Kristiansand.
Velkommen til forumet ! Går du for gull på segmenter eller poeng.....? Kanskje verdt å prøve Optiontown..... Ellers så finnes det gode poengturer å få kjøpt her på forumet, bl.a. til HKG , for en rimelig penge. Mener å huske noen som skulle selge en t/r SFO også, selv om Hong Kong er bedre rent poengmessig
Jeg reiser endel OSL - BOO - OSL og den siste tiden har det vært ca 200 ekstra pr vei hvis jeg velger å mellom lande i TRD. Det syns jeg ikke er så veldig gærlig! OT har ligger på 29 EUR for OSL - BOO og 29 EUR*2 for OSL - TRD - BOO.