Flest mulig legs til OSL

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av tsollid, 08. okt 2015.

  1. tsollid

    tsollid Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    1
    Hei.

    Jeg har akkurat meldt meg inn her og lurer på følgende.

    Jeg bor i Tromsø og tenker meg til OSL før jul. Jeg tenkte i utgangspunktet jeg skulle bestille via TRD, men plutselig kom jeg til å tenke på noe annet.

    Dersom jeg kun reiser med håndbagasje. Er det da mulig å først bestille billett til BOO. For så å gå ut av flyet der og gå rett ombord igjen ved boarding? Jeg går ut ifra at TOS_TRD-OSL bare regnes som to leg selv om det går via BOO. Men dersom jeg bestiller TOS-BOO BOO-TRD-OSL så vil det vel bli 3 leg?

    Er det noen som vet om det bruker å være ekstremt mye billigere å bestille TOS-TRD kontra TOS-BOO-TRD?

    Going for gold... :D
     
    Misterix and LN-FHU like this.
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sist jeg ankom BOO havnet jeg hvert fall rett i avgangs området så burde funke bra det. Har vel heller aldri stått mere enn 5 minutter i sikkerhetskontrollen der... Anågende pris så blir det vel fort en del dyrere ja. Ville heller anbefalle og ta turer utenfor norge hvis du skal samle segmenter
     
  3. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Om du reiser fra sekundærflyplass i norge til sekundærflyplass i et eller annet utland, blir det ofte 6 segmenter t/r.

    Eks: TOS-OSL-ARN-GOT-ARN-OSL-TOS. Får du klemt inn TRD begge veier også, er du oppe i 8.

    /koffert.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,337
    Likes mottatt:
    19,545
    Bonuspoeng:
    293
    Det vil nok koste mer men hvor mye mer det vil koste må du nesten regne på selv.
    Du får 1 leg på reiser som har samme flightnummer selv om du mellomlander.
    Har du to separate billetter burde du få 2 legs.
    Det er ikke sikkert du må reise med kun håndbagasje for å få dette til, men det vet jegi kke sikkert.
    Jeg skulle reise OSL-KRS-OSL-KKN og fikk sjekket inn bagasje i Oslo direkte til Kirkenes, det er ikke helt samme konseptet, men jeg sjekket kun bagasjen på "del 2" av reisen, da OSL-KRS var en billet og KRS-OSL-KKN var en annen.
    Det var samme flyet tur/retur Kristiansand.
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til forumet !
    Går du for gull på segmenter eller poeng.....? Kanskje verdt å prøve Optiontown.....
    Ellers så finnes det gode poengturer å få kjøpt her på forumet, bl.a. til HKG , for en rimelig penge. Mener å huske noen som skulle selge en t/r SFO også, selv om Hong Kong er bedre rent poengmessig :)
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg reiser endel OSL - BOO - OSL og den siste tiden har det vært ca 200 ekstra pr vei hvis jeg velger å mellom lande i TRD. Det syns jeg ikke er så veldig gærlig! OT har ligger på 29 EUR for OSL - BOO og 29 EUR*2 for OSL - TRD - BOO.
     

Del denne siden