Flight kansellert av Thai. Hva er mine muligheter?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Akhtarwakas, 25. juni 2019.

  1. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Jeg skal fly NRT-BKK-ISB om to uker. Idag melder Thai at BKK-ISB er kansellert. Siden det er sent så ble jeg satt over til kundeservice i utlandet hos SAS. Hun sier at siden det er CT billett må jeg nå se etter nye award billetter. 2 uker før avreise er jo mulighetene minimale da jeg har brukt to ct allerede og bonuspoeng for at alle 5 i familien skulle få reise sammen.

    Når de kansellerer skal de ikke helt uavhengig av om det er award eller ikke fikse samme klasse i en annen selskap og bare få meg til min destinasjon?

    Noen som har erfaring rundt dette?
     
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Ring Tallin når de åpner. Det er de som har ansvaret for CT-reiser, vanlig kundeservice fraskriver seg stort sett alt ansvar.
     
  3. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Flyrommet over Kashmir har vært steng i mange måneder nå så alle Thai flyvninger til ISB har vært kansellert like lenge. Dessverre varsler (kansellerer) de bare 1-2 uker i forkant og er svært lite behjelpelig med alternativer.

    Du kan jo sjekke muligheter med Air China (NRT-PEK-ISB). Evt Thai til Karachi og så revenue billetter med PIA eller Serene Air til ISB.
    Lykke til :)
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,658
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Dette bør Tallin være fleksible og fikse. Hadde reisen startet hadde det vært operating carrier (ref skrekk eksempelet med @paboee til Mexico) som hadde vært ansvarlig, når dere ikke har begynt enda blir det CT telefonen.

    Lykke til, hold oss oppdatert om hvordan det løses.
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    I følge Google er jo ISB Airport stengt permanent?

    8DD847BD-D297-4E2E-97FB-4433DC820BDE.jpeg
     

    Attached Files:

    Last edited: 25. juni 2019
  6. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Den gamle er stengt (2018) men ISB er videreført til ny flyplass.
     
    flying_all liker dette
  7. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Siste oppdatering her er at de har booket meg om til eneste award tilgjengelig og det var fra OSAKA. KIS-PEK-ISB. Nå er jeg spent på returen da den er ISB-BKK-CDG(first)-OSL. De kansellerer kun 14 dager før avreise. Jeg spurte talling om reglene vil forandre seg om de endrer mens jeg er på reise og hun sier nei. JEg må fortsatt lete etter awards billetter også endre. Thai svarte i en mail at de vil starte igjen fra 16 juli så da gjentstår det å se hva som skjer.
     
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr dere med Air China i business på begge leggene til ISB? og returen er TG C ISB-BKK og TG F BKK-CDG?
     
  9. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Det er økonomi fra KIS til PEK så Business fra PEK til ISB Returen er slik du har beskrevet. Men er redd at LHE BKK blir kansellert og siden jeg må ha mist to leg for å komme meg til BKK så vil de nok ikke godkjenne det heller da det blir 5 leg tilsammen. LHE-XXX-BKK-CDG-OSL
     
    flying_all liker dette
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Flyr ikke TG LHE-BKK da ?
     
  11. Akhtarwakas

    Akhtarwakas Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Nei, de har cancellert siden mars pga stengt luftrom
     

Del denne siden