Flightdiary blir en del av Flightradar24

Tråd i 'Nyheter' startet av Adrian E, 20. mai 2017.

  1. kepiblanc

    kepiblanc Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Aaah, DET gidder ikke jeg nei.
     
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Gikk tilbake til flightmemory etter denne "oppgraderingen".
     
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har begge deler, men kartet er så mye finere og mes synlig. Tror ikke de oppdaterer mye på flightmemory...
     
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,787
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har importert data etter omleggingen? Det fungerte tidligere å importere en eksport fra openflights men nå får jeg det ikke til å fungere lengre...
     
  5. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan definerer dere forskjellen mellom class business/economy+/economy? Det er jo veldig forskjellig hva som er inkludert. F.eks. regnes vel SAS plus i Europa som business, men setene er jo som economy+ med litt ekstra benplass. Men det følger jo med andre ting som fri servering ombord, ekstra bagasje, lounge etc. Samme med en innenlands flex-billett hos Norwegian. Man får med fast track og ekstra bagasje, men setene er vel de samme economy-setene uansett hvor man sitter (med mindre man velger exit row).
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,480
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg registrerer Plus som Eco+.
    Det er for meg ikke et fullverdig biz-produkt, og selges heller ikke som det. Ikke alltid det er bedre benplass i plus heller..
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg regner plus som premium økonomi, noe som det i prinsippet er.
    Norwegian flex er fortsatt økonomi, bare fleksibelt..
    Norwegian premium er premium økonomi :)
     
  8. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Ein funksjon eg saknar på Flightdiary er moglegheita for å leggja inn tekniske mellomlandingar. Det er jo interessant å vite at eg har vore innom ein flyplass, sjølv om eg teknisk sett berre har mellomlanda der og enten blitt sitjande på flyet eller gått inn i eit venterom.

    Slik det er no so registrerar eg slike turar som direkteruter. Eks. OSL-SDN-SOG registrerar eg som OSL-SOG og ADD-JNB-CPT som ADD-CPT. På begge desse turane vert ein sitjande ombord i flyet under mellomlandinga. So har du IST-FRU-ULN der du må inn i eit opphaldsrom på flyplassen og vente ein time før same fly går vidare. Også denne ruta registerar eg som direkterute, sjølv om eg har hatt noko tid på flyplassen.

    Kva er konsesus, all den tid Flightdiary ikkje har moglegheit for å leggja inn mellomlandingar, korleis registrerar de tekniske mellomlandingar?
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg registrerer de på samme måte. Så lenge flyet ikke skifter rutenummer, så er det direkteflyvning i mitt hode og jeg teller det bare som en.

    Skulle gjerne hatt en funksjon hvor man kunne lagt inn tekniske mellomlandinger på kartet, men så teller den det bare som en flyvning.
     
  10. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med heller å få laget vår egen Flightdiary? Er det vanskelig å få tilgang til samme database som Flightdiary bruker?
    Vi kunne kaldt den flyboka.no f.eks :p.

    Kunne fått laget mye mer kulere statistiker osv. :D
     
    chrisbu and holmen like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker det motsatt. En flyvning er en takeoff og en landing.
    Er det to takeoff og to landinger på en tur anser jeg det som to flyturer.
     
    Blaa and Stuttfeiten like this.
  12. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Enig.. Selv om det er samme flightnummer.
     
    Are liker dette
  13. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Uenig. Hvis du ikke fysisk går ut av flyet er det en flight. På min log ligger melkeruter med WF som en strekning, og standardruten Trd-Tos er en flight, selv om vi er nede i Boo. Sånn er det nok med den saken.
     
    Travellingalf liker dette
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig. Viss jeg skulle regne AES - BGO (ikke ut av flyet) - SVG som to flighter så ville jeg nok kunne lagt til nærmere 500 hundre flighter på min oversikt. For ikke å snakke om alle mellomlandingene i Nord-Norge opp gjennom årene. Ett flightnummer = en flight - alt annet er "juks".
     
    lMartin and Edin like this.
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva om vi snur på det:
    Hvor mange flights har en pilot?
    Regnes AES-BGO-SVG som en eller to flights?
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg antar at svaret er to siden du spør? Og viss du sitter bak spakene må du gjerne regne på samme måten @Are ;)
    Egentlig må du gjerne gjøre det uansett - jeg er bare uenig.
     
    Edin liker dette
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg forstår bare ikke helt logikken.
    Hvordan kan to personer på samme fly få forskjellig antall flights på samme rute fra A til B?

    I tillegg er jo risiko for uhell betydelig større på AES-BGO-SVG enn på AES-SVG så da kan de jo ikke likestilles.. :)
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Egentlig så tror jeg bare at vi må agree to disagree atter en gang @Are. Viss du ikke ser forskjellen mellom en som tross alt jobber ombord for vårt beste og vi som sitter bak i "bussen" og håper på det beste så vet jeg ikke hvordan jeg skal argumentere. Men det er tross alt mitt problem og ikke ditt.
    Statistikk er statistikk og som vi alle vet så finnes det utallige muligheter å lage og lese de på.
     
    Kenneth79 liker dette
  19. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, kontoen på MyFlights slettes snart. Noen som kjenner til muligheter for å hente ut data fra MyFlights til en annen flydagbok? Jeg vil helst ha en som jeg bare kan legge referansen og navnet inn på, og en som har et fint kart. Har ikke lyst til å miste det fine kartet :)
     

    Attached Files:

  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan forsøke å linke MyFlights kontoen din til Tripit. Kan hende du da kan få synkronisert flyvningene dine dit, men tror ikke Tripit har en kartfunksjon om de ikke har laget det i den senere tid? Men det skal i alle fall være mulig å eksportere flyvningene videre fra Tripit til en tjeneste som også tilbyr kart.
     

Del denne siden