«Juks» er vel å ta i litt? Når ble det en konkurranse om å ha flest flights? En take off og en landing = 1 flight. Prosedyrene til pilotene går jo ut på å fly fra A til B (flyplass til flyplass). Spør du en pilot hva som regnes som en flight så er vel svaret ganske klart. Men bestiller du en flybillett med en mellomlanding der du ikke går ut av flyet så blir jo dette heller 1 «strekke». Fordi der er jo folk som går av flyet mens du sitter igjen. Flydde de som går av bare en «halv flight» da?
Det er en grunn til at jeg skriver "juks" og ikke juks. For meg så spiller det absolutt ingen rolle hvordan folk teller flightene sine, jeg skriver bare min mening. For meg er en flight avreiseflyplass - ankomstflyplass, uavhengig av om det er ingen eller en-to-tre mellomlandinger. Går jeg av flyet i Bergen er det en flight, og blir jeg sittende ombord der og først går av i Stavanger så er det fremdeles bare en flight i mitt hode. Så hva pilotene regner som en flight har ikke noe med mitt syn på saken å gjøre. Og når ble det en konkurranse om å ha flest flights? Tja, mulig det bare er meg, men er man glad i fly, flyreiser og statistikk over flyreiser så tror jeg det alltid vil være en form for uskyldig konkurranse - i alle fall i slike forum som dette. På samme måte som det er en "konkurranse" om å ha flest flyselskaper, flytyper, first class opplevelser, bonuspoeng, statuser etc etc.
Jeg tar altid flyplass til flyplass. Det er for statistikken. Flyplasser jeg har landet på. Er i "konkurranse" med en venn og da går det på flyplasser og starts og landinger.