FLORIDA

Tråd i 'Reisemål' startet av leeds1979, 19. sept 2017.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,576
    Bonuspoeng:
    183
    Naples er flott. Der har du strand i en koselig by :)Tror orkanen traff litt lenger opp ved Fort Myers. Vi droppet også Orlando sist vinterferie, men jeg registrerte at temperaturen var varmere der en vanlig når vi var i Florida.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, om noen husker den reklamen med han duden som virret rundt på butikken med hjelm og ble kalt "Vinglepetter" så er det altså meg i et nøtteskall. Vi har billetter til MIA, og selv om det egentlig fristet å reise videre til Mexico eller Costa Rica eller et eller annet annet pga inflasjon og høy dollarkurs i USA, tror jeg nå vi er tilbake i Florida :D

Men, jeg klarer selvfølgelig ikke å bestemme meg for hvor vi skal oppholde oss! Fort Lauderdale likte jeg ikke noe særlig. Ble for mye "by" og for lange avstander. Liker koselige steder man kan rusle rundt, og gjerne med sjø, parker, natur så man kan bevege seg. Vurderer Naples den ene uka, men forslag til den andre uka? Er veldig lite kjent i Florida :confused:

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    183
    Hollywood Beach og Delray Beach er begge hyggelige og walkable.

Helt enig med deg ang Fort Lauderdale, selv om Lauderdale-by-the-sea ligger der i forlengelsen et hakket lenger nord og gir litt mer "småby-følelse".

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Lauderdale by the sea var mer vår stil ja. Dro dit noen ganger sist. Men synes strekket fra Miami til Boca Raton hadde veldig mye "by". Savnet litt mer natur. Ser ut som det er grønnere på vestkysten av Florida, med flere steder å gå turer osv.

tobeornot999 liker dette
  5. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,576
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler denne flotte reisebloggen fra en av våre egne IF-ere :)
    Når dere tar fatt på turen fra øst til vest benyttet vi oss av mange av disse gode tipsene/stoppestedene. Masse flott natur og dyreliv.

https://withnorwegianeyes.com/no/17-stoppesteder-langs-tamiami-trail/

Jeanette liker dette
  6. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde det veldig bra i Fort Myers Beach for noen år siden men hele stedet er vel omtrent ødelagt etter orkanen nå i høst. Sikkert greit å gjøre en dobbeltsjekk av stedene på vestsida med tanke på akkurat det.

Jeanette liker dette
  7. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ja tror alt ovenfor Bonita Springs ble ganske ødelagt. Sanibel er hvertfall fortsatt helt ødelagt.

8. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har tips til ting/steder man bør oppleve i eller ved disse stedene? Tenker da ikke på de vanlige turistfellene.

Homestead
    Key West
    Estero
    Tampa
    Orlando
    St. Augustine
    Sawgrass

9. Sofcha

Sofcha EBD/NCPLATINUM

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Hei! I forbindelse med ett cruise skal vi ha en overnatting i fort lauderdale. noen med førstehåndserfaring med hotell med airporttransfer/cruiseporttransfer der?

Vi reiser med 2 små, så ønsker det så smidig som overhodet mulig.

10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Riverside hadde transfer til port everglades da vi bodde der ihvertfall
    https://www.riversidehotel.com/

Hvis du bestiller fra et reisebyrå så kan de vanligvis slenge med en transfer-tjeneste også.

Vil tippe de fleste hotell i området tilbyr en eller annen form for transfer eller shuttle til port everglades.

For noe midt mellom flyplass og cruiseterminal ville jeg ha vurdert Hilton Garden Inn Ft. Lauderdale Airport-Cruise Port, de tilbyr så vidt jeg kunne se transport til begge.

11. trqen1

trqen1 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Sarasota! Eller Cape Coral om det ikke er ødelagt. Som det nevnes over her er det ofte varmt i sentrale deler av FL også, må ikke nedover mot Florida Keys:)

Jeanette and tobeornot999 like this.
  12. Sofcha

Sofcha EBD/NCPLATINUM

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for svar!
    Har bestilt rett fra rccl og bonusbilletter på fly.

Vi flyr inn til Miami, det er vel ingen åpenbare hoteller som tilbyr transfer helt dit? noen som har andre forslag enn en Uber? Fra mia til fort lauderdale?

Soloreising er jeg godt kjent med, men det blir fort ett nivå opp når vi skal ha med to små:)

13. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    183
    En Uber er rimelig (et par-tre titall dollar) opp til Lauderdale, og der bugner det av hoteller om dere skal overnatte før cruise starter.

Sofcha liker dette
  14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebil kan være et alternativ. Hent ut på flyplassen i Miami, levér på cruiseterminalen neste dag. Da unngår dere hele transfer-greiene, og kan eventuelt velge et billigere hotell litt lenger unna.

15. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Kan man levere på cruise terminalen?

16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,149
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Du må shuttle busse siste stykket.

17. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har reist mye på cruise med små og skal bort igjen i februar. Har brukt alle forslag over her, både leiebil og Uber. Vi har også brukt SUV/Limo-tjenester som https://www.miamiluxuryshuttle.com/limo-suv. Dette er gjerne det mest behagelige av alle med en stor SUV. Det blir som oftest en del bagasje. Med disse kan du også forhåndsbestille barneseter dersom lengre transport. Vær uansett OBS på sjåfører som ikke kan feste barneseter. En gang ble jeg stående i 40 minutter før jeg godkjente montering. De 2 første forsøkene så kunne jeg dytte ned setet med lillefingeren (ISO-fix er det dårlig med).

En gang fikk vi stretch limo da de ikke hadde SUV tilgjengelig. Mer morsomt enn praktisk :)

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke direkte på terminalen, men de større selskapene har kontor like ved og gratis shuttlebuss til skipet. Er heller ikke så langt fra FLL (flyplassen) til cruiseterminalene port everglades

Del denne siden