Fly business med Finnair og få gullmedlemskap i Finnair Plus

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av markus, 28. april 2022.

  1. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har Finnair en kampanje hvor du kan bestille en tur i businessclass innen 2. mai og få gullemedlemskap i Finnair Plus. Gull tilsvarer Oneworld Sapphire.

    Har ikke funnet info om dette på Finnair sin side, men det står mer om det her:

    https://www.chatflights.se/post/kam...lass-och-fa-ett-guldmedlemskap-i-finnair-plus

    Gjerne bruk tråden til å dele fornuftige flyreiser man kan ta i denne sammenheng, og hvordan dere vurderer verdien i Oneworld Sapphire
     
    jonss, chrt, SVG_flyer and 4 others like this.
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig godt tilbud fra Finnair der - og takk for tipset. Trenger det ikke nå, selv - men ville brukt det om jeg ikke var OW Sapphire lenge fra før av.

    Verdien av kort-statusen er som alltid helt individuell og avhengig av hvor og med hvem du flyr.

    Jeg er EBD hos SAS og OW Sapphire hos BA, og siden jeg flyr en del med BA er verdien for meg god. Alltid lounge. Alltid prioritert boarding (der kunne SAS lære noe!) og alltid rask kundeservice når det trengs kontakt.

    Men når det gjelder feks Finnair, hvor jeg var så uheldig å ha en rabattert business billett til Asia, følte jeg ikke akkurat noe premium over å være OW Sapphire = Finnair Gold. Fikk til slutt fikk kansellert og refundert turen etter at de selv hadde avlyst første halvdel av reisen. Selv da kranglet de en stund.

    Og det var enda vanskeligere å komme i kontakt med Finnair kundeservice enn SAS til og med, tro det eller ei. Ble reddet av chat, til slutt.
     
    Ursa and markus like this.
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,157
    Bonuspoeng:
    183
    For de som ikke har brukt så mye OneWorld så tilsvarer Sapphire Star Alliance Gold, altså EuroBonus Gold.

    Tilgang til Business lounge, ekstra bagasje, prioritert boarding og insjekk, etc.
     
    The_Dude, tobeornot999, Earl and 2 others like this.

Del denne siden