Fly på en annens billett

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Thurbus, 02. jan 2022.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    En ny case... har en tur til LAX i september hvor jeg og sambo er på en bestilling i C. Fikk billetter til mamma også, men da kun i Pluss, og på separat bookingref. Satser på å få oppgradert hennes billett enten med bid for upgrade eller ved innsjekk/gate. Men, om dette ikke skulle gå, er det noen som bryr seg om jeg plasserer mamma foran i bussen og meg selv på Pluss? Vi skal ha med baby, og jeg tenker at dersom det ikke blir oppgradering, kan jeg like gjerne sitte i Pluss med ham og så kan mamma og sambo ha glede av C.

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver meg igjen på resonnementet mitt fra lenger oppe i tråden jeg, @Jeanette ;)

Cabin crew kan jo sjekke navn osv på padden sin, men for det første gjør de sjelden det (annet enn for å vite i forkant hvem som er diamant feks) og jeg har på hundrevis av flighter aldri opplevd at de spør om navnet på en passasjer for å sjekke at riktig person er i riktig sete i C istedet for plus når begge seter er kjøpt og betalt. Så ditt case fungerer nok helt fint.

Hvis noen "selv-oppgraderer" seg og sitter i et sete som skulle være tomt, merker de det derimot (det skjer overraskende ofte at folk tror man slippe unna) og spør pent om å få se på boarding passet til passasjeren som sitter i det egentlig tomme setet før de lett sender vedkommende bakover i flyet siden han/hun "har lest feil" setenummer :p

Last edited: 12. febr 2022
  3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg tror også dette skal gå bra, bare litt usikker på om jeg skal bestille basinett til baby på mamma sin plass eller min egen. :rolleyes: Har bassinet-plass både i C og Pluss, så så lenge kurven er lastet om bord spiller det vel strengt tatt ingen rolle. Jeg har ikke tenkt til å bytte plass underveis.

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Fra monkey til C liksom? Hadde jeg aldri turt!!! Flaut å bli tatt da...

tobeornot999 liker dette
  5. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen problem. Har gjort dette selv flere ganger på tur med familien. Har gitt beskjed til cc i døra og alltid bare ok og et smil tilbake

Jeanette and tobeornot999 like this.
  6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Bra :) Får vi ikke oppgradert den siste billetter er det like greit at jeg sitter med minstemann på 4 mdn i Pluss. Får nok neppe så mye glede av C uansett ;)

7. Gnilre

Gnilre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,574
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips om oppgradering. Tror jeg skal legge inn et bud om det på returen. Og så vil jeg spørre crew pent om det er ok å bytte plass for mine to barn på returen om ikke budet går gjennom. Det er en gutt og en jente, så blir vel oppdaget om jeg ikke får aksept for byttingen.

8. rookietrader

rookietrader Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    *Bump*

Nettopp vært i Praha med Norwegian. Blei ikke spurt om leg en eneste gang.

I forkant av turen vurderte jeg kjøpe en billett på finn som faktisk var på samme avgang jeg skulle på. Vurderte det dog dit hen at med navneendringsgebyr var det ikke verdt et par hundrelapper i besparelse for å styre med selger så booka bare selv..

Men om man kunne komt utenom navneendringsgebyr på 650 kr... ja er det egentlig noen issues å fly i en annen sin billett? Hvis det virkelig hadde vært noe "farlig" med dette så hadde de vel tatt leg av alle ved boarding?

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Regner med at det er et krav til flyselskapene at de kjenner identiteten til alle ombord.

Del denne siden