Hei, Skal ta flybussen fra Fredrikstad til Gardermoen i morra. Står beregnet tid er 1t 54min, med maps står det 1t 30min. Lurer på om ankomst kl15.40 og så går flyet (DY) kl16.20. Rekker jeg dette uten innsjekka bagasje? Min erfaringer er at det går kjapt i sikkerhetskontrollen men har ikke reist mandag før. Takk for svar
Rute FB11 bruker 2t10m ganske så konsekvent, selv i rushen på morran. Reiser du 1330 kommer du fram 1540. Og DY starter sikkert boarding 1600 så det bør gå greit. Men vil du være 100% sikker så ta den som går 1230.
Husk på at Nordby tunnellen er lukket i den retning om eftermiddagen. Det vil sige bussen kører ind ved Ås. Der er lang kø gennem byen om eftermiddagen. Ved ikke hvordan trafikken er omkring Oslo på eftermiddagen på en mandag efter høst ferie. Er også svært at sige om de har beregnet forsinkelser ind på tiden, men jeg var nok taget afsted en time før.
Husk også at DY over en lav sko kaster deg av flyet om du ikke er på gate 20 minutter før boarding. Skjedde med meg, kom til sikkerhetskontrollen og bosrdingpasset mitt funket ikke.. Var kastet av flyet før gate closing....
...siden du sier du kom til sikkerhetskontrollen og at boardingkortet ikke funket. Tolker det som de har cut-off 20 min før
En av min familie som bor i Sarpsborg og brukte bilen til Gardermoen. Flyet går 19:35 (DY) og de tenkte å kjøre hjemmefra kl 16, for det tar «bare» 1 time og 35 min ifølge av kartet. Men så kom magefølelse som gjør at de dro rundt kl 15. Gjett hva, det er kø både før og etter nordbytunnelen som resulterer at de var ikke i Gardermoen før kl 18:35, 3 t og 35 min i trafikk! Takket være magefølelsen som gjør at de rekker flyet, til og med de har innsjekket kolli. Såå, opptil deg at du kan ta 11:30, 12:30 eller 13:30. Jeg ville ha tatt 11:30 og ha fremdeles noe tid i Gardermoen. God tur imorgen!
Har en kompis som mener bestemt det går, men jeg er usikker. På nor-way sine sider går bussen 13.48 og er på Moen kl16.40. Kanskje jeg bare tar den en time før bussen ... vil ikke bli nektet adgang Tusen takk for svar.
Jeg byr sydøst for Oslo og velger alltid å unngå Vinterbro-området når det er veiarbeider der. Kommer man sydfra, ville jeg heller kjørt Fv120 (svinge av ved Son, følg Fv151 til Ringvol, Fv120 derfra). Hvis du virkelig vil sikre deg mot problemer i Oslo-trafikken, fortsett å følge Fv120 frem til Skedsmokorset hvor du kommer deg inn på E6 igjen. Et hett tips: Sjekk trafikken på Google Maps før du starter og gjerne litt underveis også. Det gir deg en god indikasjon på hvor ille trafikken er.
Jeg ville aldri satset på en flybuss som etter rutetabellen ankommer OSL kun 40 minutter eller så overgang, ikke engang med FB2/FB5 fra Helsfyr og minst av alt fra så langt unna som Fredrikstad. Selv flybussen fra Helsfyr er ofte 5-10 minutter forsinket ved ankomst OSL, og selv det kan være en del hvis du bare har 40 minutter å gå på i utgangspunktet. Mitt tips: Ta en buss som etter ruteplanen bringer deg til OSL to timer før flyets oppsatte avgangstid. Med en god reiseforsikring, burde du da være helgardert.
Kan legge til at Flybussen Nor-Way har sluttet å akseptere AmEx... Angivelig fordi de er lagt under Nettbuss nå... Legger til dette i Amex brukersteder-tråden...
Jeg kan oppdatere med å si at jeg rakk flyet. Ankom Gardermoen sånn kl15.45. Rett opp i sikkerhetskontrollen uten kø. Men dumme meg tok med en deo som det sto 3.8oz på som er 112ml så den ble fratatt. Lett for når man kjører ned til Østlandet og glemmer litt at man skal fly hjem. Så sto i sikkerhetskontrollen når det sto boarding men folk kom inn på flyet selv om det sto gate closing. Så dette var good. Kjipt å reise fra en så fin landsdel!
Takk, fant ut man kan komme nesten garantert 2t og 30 ved å kjøre den veien Tillegg, ingen bom der da.