Flying Blue Premium Mastercard med 50.000 miles i velkomstbonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av veeegard, 26. okt 2018.

1. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Nå var vel spørsmålet hva regelverket sier om dette, ikke ens subjektive mening..

15000 i forbruk klarer vel de fleste med en tilnærmet normal inntekt vil jeg tro:confused:

2. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som vet om Flying Blue oppgir hvor langt på vei man er med omsetningskravet på 15.000? Eller må man holde styr på det selv/krysse fingrene for at feks Payr teller.

3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at hvis du er fattig student og du ikke tror du at vil omsette for 15.000 Kroner på 2 mnd, så kan du kjøpe ett fleksibelt gavekort til deg selv i desember og med det klare kravet allikevel, også kan du leve på det gavekortet etter nyttår ei stund, da kjøper du deg litt ekstra tid til å gjøre det :)

Scrooge liker dette
  4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,525
    Bonuspoeng:
    113
    Til dere som har søkt:
    Er informasjon fra gjeldsregisteret oppført på gjenpartsbrevet etter kredittsjekken?
    Eller sjekkes det separat (om det i det hele tatt blir gjort)?
    Og om noen med avslag vil dele: har Resurs bank antydet at du har tilgang til for mye kreditt?

Jeg er nysgjerrig da det foreløpig er skrevet lite om hvordan gjeldsregisteret fungerer i praksis.

5. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Beklager så meget for dette spørsmålet, men jeg har rett og slett ikke tid til å lese gjennom hele tråden i kveld. Kan noen svare meg kort på følgende: Kan dette kun godskrives KLM (eller andre i SkyTeam?) og hvor langt kommer man seg for 50.000 miles?

På forhånd tusen takk for svar.

6. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår ikke dette helt jeg heller. Søkte nettopp boliglån i banken, og det ble ikke sagt ett ord om kredittkortene mine.

freddyen liker dette
  7. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk innvilget søknad. Står ikke noe info om gjeld/kredittgrense på kredittvurdering jeg fikk ved bestilling av Flying Blue MC.

Forrige gang jeg bestilte et Resurs Bank-kort sto det info fra gjeldsregisteret.com.

11ABB4F1-59A6-489E-89B3-15DD63378C08.jpeg

freddyen liker dette
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene kan brukes hos SkyTeam og partnere. Hvor langt du kommer varierer, siden de kjører diverse kampanjer og med dynamisk prising på bonusbilletter.

9. LucasCorso

LucasCorso Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Tror det praktiseres forskjellig. Økte nettopp boliglånet mitt med en million i forbindelse med oppussing. Fikk da beskjed av banken om at jeg måtte redusere tilgjengelig kreditt med ca 100 000. Iflg kundebehandler i banken så måtte de regne all tilgjengelig kreditt som benyttet, og med en nedbetalingstid over maks 5 år med heftig kredittkort rente. Har man da lommeboken full av diverse kredittkort, så spiser det fort i betjeningsevne ;)

10. qouz

qouz Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,
    Fikk du noe svar i fra Ressurs Bank? Eventuelt en forklaring på hvorfor den måtte behandles manuelt?
    Jeg har prøvd 4 ganger nå, og snakket med de 2 ganger. De får ikke opp søknaden i sitt system, og de kan ikke legge den inn manuelt! Så om ikke noen har noen gode råd, så får jeg ikke dette kortet...

11. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel kun de på kundeservice til ressurs bank som kan hjelpe deg der. Vi på insideflyer kan ikke gjøre noe med vurdering av kreditt gjort av resurs bank o_O;)

12. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Er du over 25?

Edit: Svarte før jeg hadde lest alt... My bad! Trodde det gjaldt avslag.

13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk et svar fra kundeservice nå som jeg satte lite pris på.

Det viser seg at det ikke tilbys eFaktura for dette kortet, og man må følgelig påregne et månedlig administrasjonsgebyr på kr 45,- for utsendelse av papirfaktura.

Min strategi blir da:
    Bruke kortet for mer enn kr 15.000,- én enkelt måned, for deretter å slenge det i skuffen inntil eFaktura tilbys ("det er noe som vurderes" ifølge kundeservice).

Spielhaug liker dette
  14. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Hva faen? Noe av det verste jeg vet er disse gebyrene, i hvert fall når de kommer overraskende på, så takk for heads up!

15. samtom

samtom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk avslag. Ingenting fra gjeldsregisteret i kredittsjekken, så er nok ikke det. Hos meg antar jeg at avslaget skyldes nyoppstartet ENK, klarer ikke se noen annen grunn. Ressurs Bank er lite villige til å dele hva som er beslutningsgrunnlaget, kun "computer says no" så må du gjette selv :)

freddyen liker dette
  16. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93

Dette ordner man vel med å ikke bruke kortet f.eks etter 25 hver måned og så betale inn hele det utestående beløpet. Da har de ingen faktura som
    må genereres..

17. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer jo faktura i Digipost på mitt kort...

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Gjenpartsbrevet gir deg vel en score eller noe? Husker jeg også hadde lav score (eller høy, alt ettersom) da jeg kun hadde en ENK.

19. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    GENIALT !

Den løsningen klarte jeg faktisk ikke pønske ut selv, men da legger jeg bare en liten månedlig påminnelse til meg selv i kalenderen.

Jeg kjenner for øvrig ikke til hvilken dato Resurs Bank fakturerer, men er det ved månedsskiftet?

20. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg får mine den 12 i mnd.

upload_2019-10-29_15-43-30.png

Del denne siden