Flying Blue Premium Mastercard med 50.000 miles i velkomstbonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av veeegard, 26. okt 2018.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    ja enig, men deres svar viser at det er flagget og det vil ikke telle uansett.
    jeg har ikke fått poeng for vipps/payr/revolut siden november.

tror ikke Paypal til en venn fungerer også, og vil ikke prøve :D

2. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,630
    Bonuspoeng:
    93
    Er enig med @paramberg at det mest fornuftige trolig er bare å avvente og satse på at bonus for bruk av payr allikevel sklir gjennom systemet. Har prøvd å se litt på vilkårene til kampanjen og kan ikke se at de har tatt noe forbehold om payr benyttelse.
    Har selv valgt å kjøpe en del hotellnetter som kan kanseleres for å sikre meg grensen på 15k. Håper flest mulig av bonusjegerne på forumet ikke sender noen email til kundeservice i ressursbank og heller velger å avvente til ca 20 januar når bonus normalt skal være godskrevet konti. Så får vi bare håpe på det beste :)

milehigh liker dette
  3. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Det er nettopp slike henvendelser som ødelegger. Dessverre. Hvor vanskelig kan det egentlig være å bruke 15000 kr nå før jul? Sier ikke at alle har det forbruket, men hva med å alliere seg med venner og kjente som normalt bruker sitt debet-kort? Kansellerbare hotellnetter august neste år er selvsagt også en løsning.

furlong and milehigh like this.
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Poengene dine kommer inn i løpet av de neste dagene, uansett om forbruket kvalifiserer til bonus eller ei. Kortet kan uansett brukes til mye rart, så jeg vil ikke si det er rett i dass. Har du betalt årsavgift allerede?

5. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    355
    Bonuspoeng:
    63
    Hva da? :cool:

6. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, for en ting så kan det brukes på ikea! :)

Jeg har minst 10 hotellnetter som må bookes for neste år (februar og mars), så jeg klarer alltids å få omsetning nok, men jeg hadde jo tenkt å ha denne omsetningen neste år for CT.. *grynt*

7. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,407
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått enten velkomstbonus eller poeng denne måned?

Har 36k i spend, 18k med Payr og resten kjøp.

8. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke fått poeng i det hele tatt, begynte å bruke kortet i november. Hvis jeg forstod det rett så ville poeng begynne å ramle inn 16-20 desember (mens 50.000-bonusen først dukker opp i januar).

9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Alle steder de aksepterer Mastercard som betalingsmiddel.

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Bare for å klargjøre det angående faktura betaling å drive å overføre til seg selv osv så har dere alle akseptert vilkårene til kortet. Her er ett utdrag:

D POENG- OG BONUSPROGRAM

Bestemmelsene i denne del D vedrørende poeng- og bonusprogram gjelder kun om tjenesten tilbys av RB for den aktuelle konto- eller kortkreditt.

Kontoinnehaver som har inngått avtale om kortkreditt med tilknyt- tet poeng- og bonusprogram, tilknyttes automatisk det til enhver tid gjeldende bonusprogram. Eventuelt gebyr for slik tilknytning fremgår i det aktuelle ”Standardiserte europeiske opplysninger om forbruker- kreditt” (SEF-skjema) eller på RBs nettsider.

Innkjøp som kontoinnehaver gjør med kortet og som betales i henhold til kontovilkårene genererer poeng eller bonus. Antall, beregning
    og gyldighetstid av poeng eller bonus fremgår av RBs hjemmesider. Særlige kampanjer kan forekomme. Følgende transaksjoner genererer ikke poeng eller bonus:

1. Uttak i kontantautomat (minibank), bank, post, vekslingskontor etc.
    2. Kjøp og veksling av valuta.
    3. Fakturabetaling.
    4. Purregebyrer, inkassokostnader, renter og andre avgifter og gebyrer.
    B.2 Bruk av kontokortet

Kortet kan brukes ved betaling av kjøp foretatt hos et eller flere brukersteder (selger/tjenesteyter). Kortholder plikter å sette seg inn i de kjøpsvilkår som gjelder for brukerstedet, herunder vilkår for bestill- ing og avbestilling. Kortet kan anvendes både på brukersteder som krever tilgang til det fysiske kortet for at en transaksjon skal kunne godkjennes og på brukersteder der kun kortopplysninger kreves.
    For at en transaksjon skal kunne gjennomføres må kortholder oppgi informasjon i henhold til punkt B.3 “Godkjennelse av og tilbakekall av transaksjon”.

Kortet kan ikke benyttes til å betale avdrag ved kjøp på avbetaling, for betaling av annen gjeld som kortholder har til brukerstedet eller andre eller til å ta ut kontanter fra brukerstedet. Kortet kan ikke benyttes hos et brukersted dersom kontoinnehaver og brukerstedet er identiske og drives som enkeltpersonforetak, ansvarlig selskap eller kommandit- selskap. Kortet kan ikke benyttes i strid med lovgivning.

Kortet skal ikke brukes til betaling av innsats for deltagelse i spill, veddemål eller annen form for gambling (herunder på Internett), selv om brukerstedet godtar kortet som betalingsmiddel. Bruk av kortet i strid med denne bruksbegresningen anses som vesentlig mislighold som gir RB rett til å heve avtalen.

furlong liker dette
  11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere (vet ikke om det var resurs bank, ikano, 365 eller remembercard) kunne du logge deg på nettbanken deres og betale regninger, som da ble trukket fra kreditten. Dette fikk man da selvfølgelig ikke noe bonus for, og jeg mistenker at det er noe som henger igjen fra den tiden for det punktet eller et lignende har vært der siden lenge før payr kom.

Ellers enig i at innstrammingen kommer som følge av at folk har misbrukt det litt for mye.

12. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Uten velkomstbonusen er dette kortet fullstendig uinteressant for meg nå som Payr er borte (midlertidig eller permanent).

Jeg har ikke betalt årsavgiften enda, men det har blitt belastet kortet, og de har lagt det til på fakturaen med forfall 31. desember.

13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo et helt greit valg å ta. Selv har jeg puttet litt penger på kortet og gleder meg til en tur til Mellom-Amerika når de tilbudene kommer tilbake. Hver sin lyst :)

Michel, Travellingalf, drsyk and 2 others like this.
  14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Ser frem til Cartagena med KLM her :D Er på 70 000 uten promo ifra TRD:)

Michel and Upsaker like this.
  15. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    For tre uker siden fikk jeg beskjed fra Resurs Bank kundeservice at jeg hadde krav på velkomstbonusen med den omsetningen jeg hadde hatt på kortet. Situasjonen hadde vært en helt annen om jeg ikke hadde blitt løyet til/feilinformert da.

16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,955
    Bonuspoeng:
    293
    I C ?
    Hvor mye i avgifter?

17. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    79 000***

Men skjønte ikke mye av det. Når jeg legger på retur så blir det 79000 x2? Rundt 2000 i avgifter ser det ut som
    845650ED-C536-40CD-9A5D-D38BA70BF349.png

18. Volt

Volt Medlem

Likes mottatt:
    84
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg sa opp kortet, må ikke betale årsavgiften.

19. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Får du 50000 poeng da?

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng: