Flying Blue Premium Mastercard med 50.000 miles i velkomstbonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av veeegard, 26. okt 2018.

  1. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    De er helt sjukt rå på Aruba/Bonaire og Fransk Polynesia/Ny Caledonia. Særlig sistnenvte.
     
  2. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Vurderer å kjøpe et Kiwi gavekort med FB Premium kortet på Kiwi sine websider for å komme i mål med 15 000 før nyttår. Satset på at Revolut/Payr gikk... Handler stort sett mat på Kiwi uansett så det blir ikke noe ekstra. Noen datapunkter på at dette går greit. og når får man i tilfelle Trumfbonus på det man handler på gavekortet?
     
    freddyen liker dette
  3. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, du får Trumf når du bruker gavekortet - ikke når du kjøper det.
    Det er produktene du kjøper som avgjør, ikke betalingsmetoden. Så vidt jeg vet er det kun pant, tipping og gavekort som er unntatt Trumf.
     
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir nok kiwi-gavekort her også, eller ikea-gavekort. Beløpet avhenger av hvor mye som blir handlet nå før jul. Hadde uansett tenkt meg en tur innom ikea, så gavekort er lett nok å ta med seg. Må bare ta en ny opptelling på omsetningen for å se hvor mye jeg mangler. Et kiwi-gavekort er maks 5000 kr, og det kan være at det holder akkurat for min del :-D
     
  5. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte 30k på payr med kortet før jeg sa det opp nå nylig. Jeg spurte om å få tilbake noe av årsavgiften, men det fikk jeg ikke. Jeg spurte så når de 50k poengene mine kom på konto, og da var svaret i slutten av januar. 95% payr, resten butikk.
     
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat nå hater jeg resurs bank litt. De to siste gangene jeg har forsøkt å bruke kortet på netthandel så må jeg bekrefte med en kode jeg får på sms.. som jeg ikke får.

    Så da blir det en liten tur opp på ikea nå for å kjøpe et fysisk gavekort :-D
     
  7. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Regner også med at dette er et kort jeg ikke kommer til å ha så lenge utover 20 januar når bonusen forhåpentligvis blir godskrevet klm kortet. Har aldri vært borti et kortselskap hvor deres nettbank er nede i nesten en uke. Håper virkelig Finanstilsynet ser nærmere på dette useriøse kort selskapet.
     
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er faktisk litt fornøyd med kortet. De har vel opptil 60 dager kreditt så regning kommer i slutten av måneden etter. I tillegg har vi jo betalt for 1 år allerede med de 695,- så sparer ikke noe å si opp i januar. Jeg kommer til å bruke det noe mere for å spare opp noen flere Miles så jeg får meg en tur til USA i C. 20 Miles per 100 kr er ok også.

    Jeg hadde en verkstedregning på 15300 dagen etter jeg fikk kortet så ikke noe problem å oppfylle kravene her:D:p
     
  9. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med deg at bruk av poeng til reise i C til USA eller Karibia ved kampanje gjør det kjekt å samle poeng med klm kortet. Syntes det å ha tilgang til kortbruk via nettbank er kjekt i forbindelse med sikkerhet. Har opplevd at nettbanken til DnB kan være noen nede noen timer. Når nettbanken til resursbank er nede en uke er det litt drøyt sammen med problemer med å motta SMS for å fullføre nettkjøp. Uansett vi får håpe det kommer noen fine C tilbud til rundt 75000 poeng i løpet av vinteren (kjekt å teste noe annet enn One world) :)
     
    TravelManBiz liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk logget inn i formiddag uten problemer ..
     
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har testet å legge inn et FB kontonummer som ikke har name match med kredittkort?
     
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Noen som har fått november-poengene? Altså de som normalt kommer ca 20 desember? De er blitt tregere og tregere for hver måned, men nå er de ekstremt trege?
     
  13. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    For oss som bestilte kortet under fjorårets kampanje:
    Årsvgiften ble trukket 31.12.18 så idag er siste frist for å si opp kortet!
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Sitter og følger med på nettbanken deres, fikk beskjed av kundeservice at konto måtte være i null før jeg fikk sagt opp. Nå var det ihvertfall sendt penger fra hovedbanken... Men ennå ikke dukka opp i Resurs... Håper virkelig at det går igjennom, det kortet er ikke verdt å ha lengre...
     
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,364
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    De er dessverre veldig sene med å registrere innbetalinger.
    Jeg betalte julaften og innbetalingen ble først synlig i nettbanken idag. På alle andre kort blir innbetalinger registrert samme dag/kveld. Du kan muligens forsøke å sende dem en skriftlig henvendelse med kvittering fra nettbutikken? Overføringer sendes/mottas alltid samme dag, så dette beror kun på trege systemer hos Resurs Bank.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tipset. Betalte inn siste utestående for en uke siden men hadde glemt å gi beskjed om oppsigelse. Fikk sendt de mail nå :)
     
  17. kristiaan

    kristiaan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Tror du må ringe, det måtte jeg
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Seff stengt idag ..
    Siden jeg sendte mailen i går skal jeg nok klare å krangle (hvis nødvendig) til at oppsigelsen gjelder fra før nyttår.
     
  19. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    257
    Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    43
    phileas liker dette
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Priority Pass Lounge i Quito er fantastisk, med utsikt mot andesfjellene, håndlagede grillede sandwicher og en liten bar :)
     

Del denne siden