Flying Blue Premium Mastercard med 50.000 miles i velkomstbonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av veeegard, 26. okt 2018.

1. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Resurs fjernet opptjening på Payr og Vipps før Payr tok pause.

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Ser dessverre ut for at du har rett, ja. Hadde to transaksjoner på kortet i desember: 250 i "vanlig" vennevippsing og 250 på kjøp i butikk. Har fått 50 miles, og det er vel da for kjøp i butikk.

Tenker likevel jeg beholder kortet til jeg har tjent opp nok til en langtur i biz for to. Noen som husker hva den kampanjen til Curacao lå på i poengpris?

3. ME262

ME262 Medlem

Likes mottatt:
    875
    Bonuspoeng:
    93
    Ca. 60k t/r i business med 50% rabatt.

Gullars liker dette
  4. kjeid

kjeid Once you go C...

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Ca. 60.000 pp.

Promo Awards fornyes første hver mnd, med normalt 1 lang-distanse business på 50% rabatt.
    Rabatten sees enkelt her: Flying Blue
    Poengprisen sees best her: AirFrance

Gullars liker dette
  5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Nice! Har vel ca. 125k miles, så da er vi der vi skal være :)

6. LarsHansen

LarsHansen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for informasjonen. Vil jeg kunne returnere deler av årsavgiften hvis jeg kansellerer kortet i morgen?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,080
    Bonuspoeng:
    293
    Svaret står på forrige side.

8. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er av den oppfatning at det er enklere å svare folk istedenfor å påpeke hvor man kan lete opp svaret..:rolleyes:

Nei, dessverre så får du ikke refundert beløpet.

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,376
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke han er folk, men en bot.

Jorge liker dette
  10. vanderlagen

vanderlagen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke fått velkomstbonusen med begrunnelse at betaling med kort via Vipps ikke gir opptjening. I invitasjonen stod det vel bare at man måtte ha en minimumsomsetning før årsskiftet, Resurs Bank henviser nå til vilkårenes pkt D som begrunnelse for at Vipps og Payr ikke gir bonus, men der står det bare at regningsbetaling, kontantuttak, valutakjøp og gebyrer ikke gir bonus men ingenting om betalingstjenester (som Vipps). For ordens skyld, kjøpene mine med Vipps er ikke regningsbetaling.

milehigh liker dette
  11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Hva slags kjøp er det da?

12. vanderlagen

vanderlagen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Kjøp av varer f.eks. på Finn.no av privatpersoner.

13. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Privatbetaling på vipps (inkludert vennebetaling) regnes vel som kontantuttak eller regningsbetaling og gir ikke bonus og teller ikke som omsetning.

Noe av årsaken til dette er folk som misbrukte det til å få høyere omsetning.

Jeg har lest kreative forklaringer som "vippset min halvdel av boliglånet til samboeren", "delte en regning på spisested" osv, men kortutsteder har ingen forutsetning for å vite dette, og de tjener heller ikke noe (/mye) på det.

Kort og godt: hvis transaksjonen genererer en inntekt til kortselskapet, så teller det som omsetning og gir bonus. Vil tippe vipps har forhandlet denne transaksjonskostnaden ned i bunn og det er derfor det ikke teller.

Derfor kan jeg heller ikke ta ut kontanter med DNB mastercard, betale en finnselger, og forvente å få eurobonuspoeng. Vipps er bare en forenklet måte å foreta en regningsbetaling på (du betaler til mobilnummeret istedenfor kontonummeret, og så oversettes det i backend)

14. snartur

snartur Medlem

Likes mottatt:
    533
    Bonuspoeng:
    93
    For første gang det drøye året jeg har fulgt med på dette, ser 50% business ut til å "mangle" denne mnd. Dersom den er forsvunnet for godt, har man her gått på en smell.

15. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    813
    Bonuspoeng:
    113
    Vet dette er som å "banne i kjerka" siden det vel kun er business og first som regnes som akseptabel transport, men spør likevel:

Sitter med drøye 59.000 Miles etter kampanjen, og ser ikke for meg at det blir flere. Dersom jeg har lyst til å surre bort dette på økonomibilletter i Europa, hvilke destinasjoner bør jeg se etter for å få mest mulig "bang for the buck"?

Utgangspunktet er fortrinnsvis KRS hvor KLM jo har direkterute til AMS, men TRF og OSL duger også.

Tjo liker dette
  16. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Økonomi (og premium økonomi) er på ingen måte uakseptable former for transport. Noen er kanskje snobbete og mener det, men ikke alle. Når det gjelder bonuspoeng, så er det riktignok der man får mest valuta for poengene, i forhold til hva en billett koster i kr versus poeng, men det er en annen sak. Vi flyr 5% business (med bonuspoeng), 40% premium (sas plus) og 45% økonomi.

Jeg håper å kunne spare opp nok poeng over tid for å finne en langtur i business eller premium økonomi, men plan B er å bruke poengene på en økonomilanghelg i Amsterdam. Tidligere har vi leid bil og tilbragt noen dager på Centerparcs Eemhof:
    https://www.centerparcs.eu/in-en/netherlands/fp_EH_holiday-park-de-eemhof

17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,399
    Bonuspoeng:
    183
  18. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det er den faste signup bonusen.

19. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk akkurat en telefon med purring, jeg hadde ikke betalt februarfaktura. Den skal jeg ha fått i posten..

Så da ble det 45 kr i administrasjonsgebyr + renter :-(

Kan jeg få faktura som epost eller efaktura? Nei.. bare på digipost, som jeg ikke bruker av prinsipp.

Da setter jeg heller opp en fast overføring og betaler inn for mye på trass!

Grrr :)

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,399
    Bonuspoeng:
    183
    Mistenker at Resurs bank spekulerer i at få (om ingen) benytter Digipost, og at ved å gjøre det vanskelig høyner sjansen for at man enten glemmer å betaler, eller betaler feil.
    Skandiabanken har nå ihvertfall muligheten til å importere fakturaer fra Digipost, men Resurs har vel ikke ressurser til å utvikle en slik løsning...

Del denne siden