Flyplassene elsker shopping

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av AndersB, 19. april 2015.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    De tjener fett på det, og det er derfor de sluser folk gjennom en labyrint av butikker omtrent over alt.

    På London Heathrow T5 så vet de som har statuskort at man går gjennom security, så må man ned en etasje, gjennom/forbi mange butikker, så opp en etasje eller to til loungen(e) som ligger på samme nivå som security (eller over). De som reiser i First med BA og går gjennom Security South får lov til å gå gjennom en dør som leder direkte til loungen. (Mens med gullkort o.l. må man gå i 10 minutter gjennom kjøpesenteret før man kommer til omtrent samme sted).

    Nå har prisen på den døren kommet frem - 1 million pund/år må BA betale for å få lov til å sluse passasjerer utenom butikkene :eek:
    http://www.headforpoints.com/2015/04/18/why-british-airways-paid-1-million-to-build-a-door/
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Minner meg om da jeg var på flyplassen i Newcastle. I likhet med Heathrow, oppgir de ikke gatenummer før det er en viss tid igjen til avgang. På skjermene som viste hvilken gate man skulle fly fra, ble tiden som var igjen til gaten ble avslørt, oppgitt som "shopping time".
     
    AndersB liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Åh hellige røykdott... Det er det værste jeg har hørt
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke akkurat shopping, men i kategorien "flyplassmonopol og penger". Skulle ta lokaltoget fra Arlanda forleden.
    Billettpris: kr. 60
    Flyplassavgift: kr. 75
     
    Fnate liker dette
  5. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Det er strengt tatt ikke flyplassen, men et privat firma A-Train AB som eier og driver Arlanda Express som også eier stasjonen. De er igjen ca 60% av australske fond og 40% av kinesere. De krever s.k. passeringsavgift for å benytte stasjonen.
     

Del denne siden