Flypriser USA sommer

Tråd i 'Reisemål' startet av Sikiduck, 08. april 2019.

1. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    God kveld alle!

Noen ganger er det litt vanskelig å vite hvilket subforum man skal poste i. Men denne får flyttes om det er feil :)

Snuser på USA til sommeren. Altså da Fort Lauderdale.
    Prisene jeg har funnet er ganske hinsides. Ligger på 6-7k for dårlige tider.

Er det slik pris en må forvente å betale fra Bergen til Miami eller FLL flyplass i juli?

Hvordan burde jeg søke? itx matrix viser jo grei oversikt men føler ikke den får med alt som momondo gjør, men går jo fort litt tid å sjekke en og en dato.

Burde en reise til New York først? Eller kanskje annen avreiseflyplass enn Bergen?

Kan man finne fly til 4k i juli? Altså i år.

Takk for svar :)

2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    6-7k på sommeren er ikke så ille, spesielt fra Bergen.

Prøv å søk fra OSL og se hvilke priser du får derfra. Kan være billigere å kjøpe ungdomsbilletter (som jeg innbiller meg at du kvalifiserer til) på BGO-OSL-BGO separat.

Og som du sier, så se om du kan fly til andre plasser i USA først og så videre derfra. Er bare å gå på Google Flights, sette inn datoer og avreiseflyplass, så får du opp alle de billigste flyplassene.

Sikiduck liker dette
  3. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat denne prisen som var årsaken til at jeg bytte reisemål fra Washington D.C til St.Petersburg i Russland. Jeg føler litt at det er lønnsomt å «skulke» fra skole for å kunne kjøpe billetten til så lav pris som 2700 kr tur retur til USA i midten av Juni. Jeg kjøpte ikke billetten, for da vil det være galt for arbeidsmoralen min.
    Jeg søkte billettpris i Juli måned ALLEREDE siden september og prisen var på 8k for tur retur, samme sted men til forskjellige datoer. :( prisen endret seg når du søker på forskjellige datoer, det skjer akkurat rett før vitnemålet.

(Jeg kunne ha kjøpt hvis det var ikke så lav gjennomsnittspris på billetten i lavsesong. Bare føler seg så utnyttet, at prisen tredobler seg)

Kanskje du bør se litt på hvor mye koster det å fly fra Warszawa/London eller andre steder i Europa til USA?

Så jeg valgte å reise til St Petersburg for 1790 kr tur retur til samme dato i Juli. Det blir en flott ferien for meg likevel. :)

Sikiduck liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Du bortskjemte ungdom, skamme deg skulle du. I sin tid opplevde jeg å betale nesten 7000 EVE - OSL - CPH. Så det der er det jammen ikke noe å si på.

alexfins, jgroneng, Sikiduck and 3 others like this.
  5. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Hehehe. Halvvegs einig. Betalte over 7k for t/r FRO-BGO-TRD i fjor haust. Rett nok kjøpt under ei veke før avreise. Prisen @Sikiduck syner til er omlag på det nivået eg har brukt å betale for økonomibillettar til Sambandsstatane.

Sikiduck and RoadKing like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,516
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn var det i gamle dager, en månedslønn for å reise hjem til jul.

Sikiduck and RoadKing like this.
  7. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Aiaiaiaiai

Tusen takk for svar alle. Har aldri reist i sommeren før men 3-4k utenom sommer er det man kan få til, så var det jeg mente:oops:

Funnet ut fra CPH er litt rimeligere, rundt 4800kr. Men spørs om man kommer seg dit rimelig

8. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Bare for å bidra med lit generell synsing, det er også mitt inntrykk at billetter til USA gjennomgående er priset høyere i 2019 enn 2018, for hele året, ikke bare i sommermånedene.

Sikiduck liker dette
  9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det bare å krysse fingrene og håpe på et ekstra godt salg

Sikiduck liker dette
  10. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er familietur.
    Snakket med fattern.
    Han synes det var greit å betale 6k.

Hvordan er Delta over dammen i 777-200ER?

11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Ett av få selskap som har 3-3-3 i eco. Er vel bare JAL som har bedre bredde på setene i eco.
    https://thepointsguy.com/news/delta-777-refresh-economy/

Del denne siden