God kveld alle! Noen ganger er det litt vanskelig å vite hvilket subforum man skal poste i. Men denne får flyttes om det er feil Snuser på USA til sommeren. Altså da Fort Lauderdale. Prisene jeg har funnet er ganske hinsides. Ligger på 6-7k for dårlige tider. Er det slik pris en må forvente å betale fra Bergen til Miami eller FLL flyplass i juli? Hvordan burde jeg søke? itx matrix viser jo grei oversikt men føler ikke den får med alt som momondo gjør, men går jo fort litt tid å sjekke en og en dato. Burde en reise til New York først? Eller kanskje annen avreiseflyplass enn Bergen? Kan man finne fly til 4k i juli? Altså i år. Takk for svar
6-7k på sommeren er ikke så ille, spesielt fra Bergen. Prøv å søk fra OSL og se hvilke priser du får derfra. Kan være billigere å kjøpe ungdomsbilletter (som jeg innbiller meg at du kvalifiserer til) på BGO-OSL-BGO separat. Og som du sier, så se om du kan fly til andre plasser i USA først og så videre derfra. Er bare å gå på Google Flights, sette inn datoer og avreiseflyplass, så får du opp alle de billigste flyplassene.
Akkurat denne prisen som var årsaken til at jeg bytte reisemål fra Washington D.C til St.Petersburg i Russland. Jeg føler litt at det er lønnsomt å «skulke» fra skole for å kunne kjøpe billetten til så lav pris som 2700 kr tur retur til USA i midten av Juni. Jeg kjøpte ikke billetten, for da vil det være galt for arbeidsmoralen min. Jeg søkte billettpris i Juli måned ALLEREDE siden september og prisen var på 8k for tur retur, samme sted men til forskjellige datoer. prisen endret seg når du søker på forskjellige datoer, det skjer akkurat rett før vitnemålet. (Jeg kunne ha kjøpt hvis det var ikke så lav gjennomsnittspris på billetten i lavsesong. Bare føler seg så utnyttet, at prisen tredobler seg) Kanskje du bør se litt på hvor mye koster det å fly fra Warszawa/London eller andre steder i Europa til USA? Så jeg valgte å reise til St Petersburg for 1790 kr tur retur til samme dato i Juli. Det blir en flott ferien for meg likevel.
Du bortskjemte ungdom, skamme deg skulle du. I sin tid opplevde jeg å betale nesten 7000 EVE - OSL - CPH. Så det der er det jammen ikke noe å si på.
Hehehe. Halvvegs einig. Betalte over 7k for t/r FRO-BGO-TRD i fjor haust. Rett nok kjøpt under ei veke før avreise. Prisen @Sikiduck syner til er omlag på det nivået eg har brukt å betale for økonomibillettar til Sambandsstatane.
Aiaiaiaiai Tusen takk for svar alle. Har aldri reist i sommeren før men 3-4k utenom sommer er det man kan få til, så var det jeg mente Funnet ut fra CPH er litt rimeligere, rundt 4800kr. Men spørs om man kommer seg dit rimelig
Bare for å bidra med lit generell synsing, det er også mitt inntrykk at billetter til USA gjennomgående er priset høyere i 2019 enn 2018, for hele året, ikke bare i sommermånedene.
Dette er familietur. Snakket med fattern. Han synes det var greit å betale 6k. Hvordan er Delta over dammen i 777-200ER?
Ett av få selskap som har 3-3-3 i eco. Er vel bare JAL som har bedre bredde på setene i eco. https://thepointsguy.com/news/delta-777-refresh-economy/