Flyruter 2017/Bonusreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av TElg78, 10. aug 2016.

  1. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen. Endelig har jeg min 60.000 poeng for en trip til Hongkong. Jeg planlegger å reise i Oktober 2017.

    Spørsmålene mine er
    a) når offentliggjør SAS sine flyruter hvert år (bli det til våren eller senere) og
    b) når kan man vanligvis sjekke og bestille bonusreiser?

    Planlegger å gjøre det så tidelig som mulig for å kunne bestille hotell til akseptabelt pris (og med viatrumf selvfølgelig^^). Selv om det betyr at jeg går glipp av evt. poengrabatter/aksjoner.
     
  2. slemtiger

    slemtiger Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Snakket akkurat med kundeservice om dette og ble fortalt at sas publiserer bonusreiser fortløpende og legger disse ut 240(?) dager i forveien.
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv å få 20 000 poeng til så du i alle fall kan reise i Plus .....
     
    Fredrik81 and TElg78 like this.
  4. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Bakerst i bussen - iallefall på returen høres heftig ut.
    Den går i ni draget fra HKG og det blir en lang-og-trang dag ....
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det ikke bedre å kjøpe HKG billetter til 2990kr når de er på tilbud og heller bruke de 60 000 på å by på oppgradering til biz og pluss. I mine øyne så er det ren skjær "misbruk" å dårlig value for poengene. Da vil du i tillegg opptjene poeng på reisen. Alt fra 9 -22 000eb poeng. Som du igjen bruker på neste tur.
     
    mofser8, Anton80, Insomnia4u and 4 others like this.
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    og så 10 000 til så har du til biz en av veien :)

    NB hadde han skrapt sammen 20 000 til så hadde jeg tatt biz frem og go tilbake.
     
  7. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir en sak jeg må regne på. Jeg har vanligvis ikke problemer å reise i Go. Har gjort det med Finnair og Cathay Pacific fra Helsinki via HKG til SYD og tilbake. Det var ikke veldig bekvem, men for meg er det mer viktig å reise så oft jeg kan. Da bor jeg billig (ok, i Hongkong skal det være hotell^^), men de 30.000 poeng vil transportere meg halvveis til SFO eller JFK (med rimelig videreforbindelse til en av de Y.. destinasjonene).

    Så jeg må veie, hva som er viktig for meg.

    Gode tipps her, men spørsmålene er fortsatt åpne :)
     
    Fredrik81 liker dette
  8. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Der må jeg regne på. Avhengig av hvordan pengesekken ser ut. Men denne varianten er ikke så ille. Bare å få en tur til riktig tidspunkt til riktig pris. Kan selvfølgelig bo på vandrehjem/backpackers og spare penger der... men i Asia er jeg litt skeptisk på det :)
     
    Fredrik81 liker dette
  9. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,028
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    veldig deilig å bo på hotell :)
     
  10. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Asia er en drøm å feriere i.. Føler seg trygg over alt er min erfaring, men har ikke prøvd hosteller da. Dog bodd på ganske billige hotell. Og jeg støtter @Fredrik81 på at poengene heller bør brukes på oppgradering! :)
     
  11. Tonybalony

    Tonybalony Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvordan får du biz til 20 000?
    Planlegger samme ruta som trådstarter, og jeg regner med jeg kommer opp i 100 000 poeng før avreise. Takket være en CT ticket tar jeg med kjæresten også. På telefonen sa sas at en business class billet kostet 140 000.

    Hvordan ville du fått til en biz billigst mulig? Tok meg bare 5 måneder å få ct, skal rekke endel poeng før avreise
     
  12. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sitter for tiden ofte og ser på SAS Eurobonussidene og lurer på hvordan jeg i hvert fall kan få en reise i Pluss. Nå har jeg 63.000 poeng liggende og har kalkulert at til april 2017 15.500 poeng gjennom Trumf/ViaTrumf (det blir mer takk til handel), 2.500 poeng på hotell og 8500 poeng gjennom flyreiser. Det blir totalt 89.500 poeng jeg kan jobbe med.

    Jeg skal selvfølgelig få ut mest mulig. Så noen nevnte at jeg skal bestille en 3000 kr returreise (hvis den finnes en dag til et årstid som man kan overleve der^^) og så oppgradere til Pluss eller BIZ. Hva er mest sannsynlig og hva er gjennomsnittsprisen på auksjon for de enkelte variantene?

    Eller skal jeg satse på en 48.000 poeng tilbud i Go og bruke resten til en reise til USA/Japan eller litt Europa? (det er på en måte en liten favoritt fordi jeg helst skal reise så ofte som mulig. ;-)).
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Ville aldri brukt poeng på langtur i Go..
    Go-billetter med sas er billig med litt planlegging.
    Plus har også kommet seg ned på levelig nivå innimellom, business er der du burde sette poengene:)

    Eneste unntaket kan være Sør-Amerika der det også koster mye i eco..
     
    Anton80 liker dette
  14. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Ursa liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Utgangspunktet hans er å bestille go billetter til 30 000eb poeng per vei. Betaler han 20 000 mer altså 50 000ebp så får han langt mer igjen for poengene. Til sammenligning må man by 35 000 ebpoeng som minste bud fra go til biz.
    SAS biz til HKG(+NRT om jeg husker rett) koster 50 000 ebp per pers per vei om du bestiller hos SAS. = 100 000 med CT to to. Skal du fly med andre selskap, eller andre destinasjone så er 140 000 ebp som gjeller.
     
    TElg78 liker dette

Del denne siden