KLM er den første som jeg har sett, som senker sine krav: Dear Mr ————, In challenging times like today, travelling has become more difficult due to reasons beyond your control. We believe special circumstances call for special measures. As an immediate measure, we have put following actions in motion. First, we have lowered the XP objective by 25% for our Silver, Gold and Platinum members to maintain their current level. At the moment, this only applies to members that have a qualification period ending in March, April or May 2020. Second, we will prevent all Miles from expiring between now and the end of 2020 for all members. Since the situation is still evolving, we will continue to monitor it closely and take similar or further actions for the months beyond May 2020. We are committed to sharing details when available. Yours sincerely, Frédéric Kahane SVP Customer Loyalty
Sikkert bra dette, men hjelper vel lite å redusere kravet med 25% når en stor andel av flyavgangene er kansellert og mange land stenger grensene? For min del håper jeg BA kommer med en utsettelse med 6 eller 12 måneder på å fornye statusen. Tror det eventuelt da blir 12 måneder. Hvis de gir 6 måneder vil jo dette endre måneden status fornyes. Dette betyr jo selvsagt lite i den store sammenhengen, men nå var jo temaet i denne tråden forlengelse av status.
Enig, tenker at de fleste selskap bør gjøre det. Antar at det kommer etter hvert siden fokuset nå ligger på å unngå konkurs for mange. Fra et forretningsmessig synspunkt vil jo statuskunder som mister status fort gå til et annet selskap som tilbyr (tilbakevirkende) statusmatch. Ser det spekuleres i en konsolidering av selskaper når vi en gang returnerer til det normale. Det gjenstår å se hvem som unngår konkurs.
Ja, håper SAS og Norwegian klarer seg. Viktig med konkurranse i markedet, men det er tøffe tide for alle selskaper. Men som jeg sa tidligere har IAG over 100 milliarder i reserver, så jeg tror ikke BA er det første selskapet til å gå under.