Flytoget rabatt

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 07. april 2023.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,069
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert en fin garanti det, men jeg kommer ikke på én gang jeg har vært på Oslo lufthavn så tidlig.

tobeornot999, kjeid and Staralliance like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,709
    Bonuspoeng:
    293
    Må man så tidlig på flyplassen er sannsynligheten for at reiseforsikring også dekker det høy. Og sannsynligheten for at man faktisk trenger en sånn garanti blir i tillegg mye, mye lavere

Last edited: 09. april 2023
  3. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    730
    Bonuspoeng:
    93
    Antar du er en heldig barnløs? Kommer fra en sliten småbarnsfar som misunner alle uten barn for tiden.

Brått går det fort 2,5 timer med bleieskift, klesskift og mating. Var ikke tid engang å gå i loungen på IST med en mellomlanding på tre timer pga de småtrolla

markus and Upsaker like this.
  4. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,248
    Bonuspoeng:
    113
    Ha, ha, hadde helt glemt denne tråden ettersom jeg fant ut av det kort tid etter. Aktiv diskusjon om Vy eller Flytoget er best ser jeg.

Løsningen for å få rabatten er å sende en epost til Flytoget, så sender de en link som man må verifisere så vips har man rabatten.

Endte uansett opp med å ta Vy siden det kom samtidig. Returen i morgen passer Vy også bedre tidsmessig.

kaiarne, Earl, Upsaker and 2 others like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,322
    Bonuspoeng:
    293
    Snakker om flytoget:
    Noen som vet grunnen til at absolutt siste tog går kl 0050 på en vanlig dag?

Jeg er forsinket inn fra London idag, og rekker kanskje såvidt siste tog siden jeg kun har håndbagasje (og sitter forrest i flyet).

Men jeg har tenkt over det samme før, og ser at bare idag er det flights med passasjerer fra Dublin, CPH og London som ikke kommer til å rekke siste tog hvis de har innsjekket bagasje. Og det gjelder uansett om de første to er i rute.

Vil tro at det ganske ofte kommer inn fly hvor passasjerene ville rukket feks 0120. Men idag mister siste tog 0050.

EDIT: mistet siste flytog med 4 minutter :(

Last edited: 11. april 2023
    vanillacoke liker dette
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Har lurt på det samme selv. Ender (for) ofte med flyet fra CPH som lander 0010, og hvis det er litt forsinket, så rekker man ikke dlyto6med innsjekket bagasje. Det har skjedd meg et par ganger.

tobeornot999 liker dette
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Burde det ikke være en selvfølge i konsesjonen at de dekker alle landinger med en viss margin?

holmen liker dette
  8. kaiarne

kaiarne Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så mange som vet det men Vy har en lignende garanti. Punkt 6 i reisevilkårene (https://www.vy.no/vilkar-og-personvern/reisevilkar?item=7172)
    • Reiser du med Vys tog til Oslo Lufthavn eller Torp for å reise videre med fly, og toget ditt er mer enn 30 minutter forsinket, får du dekket dokumenterte, påregnelige, direkte utgifter opp til 30 prosent av grunnbeløpet i folketrygden (G). Du må beregne minst 30 minutter ekstra tid ved ankomst flyplass, i tillegg til flyselskapets innsjekkingstid.

holmen and Spielhaug like this.
  9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,740
    Bonuspoeng:
    183
    Har hørt at dette er noe sammensatt både med tanke på forventet antall reisende så sent på natten og ønsker/innspill fra Avinor rundt antatt behov for tog på natten oppimot ankommende og avgående fly. I tillegg så skal en stor grunn til at togene ikke kan gå senere på vanlige dager være behovet for vedlikehold i Oslotunnellen og Romeriksporten på natten. Det er behov for noe vedlikehold der hver natt, og for å få noe tid til å få gjort noe jobb må de ha 2 - 2,5 - 3 time uten tog der på natten, og da blir det vanskelig å kjøre noe særlig senere tog fra OSL enn 00.50. T-banen og trikken i Oslo har i utgangspunktet omtrent samme tidsrom stengt/uten trafikk for sine daglige vedlikeholdsoppgaver.

tobeornot999 and Spielhaug like this.
  10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    Tilsvarende om du skal nordover fra OSL, siste VY tog går 0049.

tobeornot999 liker dette

Del denne siden