Flytte avgang i pluss (bonusbillett)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stekus, 22. sept 2019.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal på en innenriks bonusreise til helga som kommer (et flybytte hver vei). Nå er det ikke ledige bonusbilletter på den perfekte avgangen for meg (kun seinere den kvelden), men det er mange ledige seter i pluss (vanlig booking). Hvis jeg bestiller reisen i pluss (MC flypremium) får jeg spørsmål om å bytte avgang når jeg sjekker inn. Vil jeg da ha mulighet til å bytte til en annen avgang med ledige seter uansett om det var ledige bonusbilletter på den avgangen (avgangen går via bytte i en annen by)? Eller får jeg kun bytte til en annen avgang hvor det er ledige bonusbilletter? Eller kun avganger via samme by?
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det må være ledige bonusbilletter i den klassen du vil booke for å kunne endre en bonusreise. Men alternativet kan være direkte selv om du har mellomlanding på den reisen du har. Men uten tilgjengelighet for bonusreiser så får du ingen endring.
     
  3. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Du må også endre senest 24 timer/1 arbeidsdag før avreise.
     
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Nå trur jeg dere ikke er helt med, eller så driver sas og foreslår ting for meg ved sjekk inn som ikke er mulig. Når jeg sjekker inn med en sas pluss billett så får jeg både i appen og ved automaten på flyplassen spørsmål om jeg vil forandre avgang. Det er da mindre enn 24 timer før avreise. Har aldri prøvd den funksjonen da. Så jeg vet ikke om det sier stopp et sted hvis det er en bonusbillett? Planen er ev å ha en sein avgang, men når jeg skal sjekke inn så velger jeg en tidligere avgang samme dag. Den går da via en annen by. Men jeg vet ikke om jeg får opp den avgangen og om sas lar meg gjennomføre byttet når det er en bonusreise?
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt...he-rules-regarding-changes-and-cancellations/

    Flere her har mer peiling enn enkelte sas-agenter... og flere av oss er «helt med».
     
    Kristian and stekus like this.
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,770
    Bonuspoeng:
    183
    Funksjonen som lar deg booke om mens du sjekker inn krever ledig billett i samme billettklasse som den du har booket, i ditt tilfelle vil det kreve ledig bonusbillett.

    Med Plus-billett kan det også fungere å møte opp til en tidligere avgang og spørre om å få bli med, men du har ingen garantier for dette.
     
  7. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Automaten og appen aner ikke hvilken bookingklasse billetten din er i før du har trykket på endre knappen. Da vil du få opp at endring er ikke mulig.
    Hadde det vært en betalt billett ville endring til annen avgang vært mulig om det er ledig billett i samme billettklasse, ellers måtte du betalt mellomlegg til ledig klasse.

    Eneste tricket er å møte opp i gaten til ønsket avgang og rett og slett spørre om å få bli med. Er som oftest Diamond som får dette, men treffer du en/ei som er i godt humør og det er plass om bord løser det seg kanskje.
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke noe krav om å være diamant for å få være med på tidligere avgang når du har plus-billett.
     
  9. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Gull, plus og håndbagasje har funka for meg flere ganger, senest på fredag på bonusbillett
     
    stekus liker dette
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer, men min erfaring er at diamant går foran gull som igjen går foran sølv og statusløse dersom det er fler som vil bytte. Gjorde dette konsekvent hver uke ifjor da jeg pendlet til Stavanger og før jeg gikk opp til diamant skjedde det en 3-4 ganger at jeg fikk nei, etter at jeg ble diamant skjedde det ikke en eneste gang at de sa nei. Fikk til og med byttet SVG-BGO-OSL midt under oljemessa. :)
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, absolutt ikke noe krav, men du verden som det hjelper når det er mer enn to som vil bytte avgang
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Sist gang i Trondheim var vi 3 pax som ville bli med flyet. Da de to foran meg hadde fått nye boardingkort fikk jeg en herlig kommentar slengt i fjeset: "Jeg har ikke tid til å stå her og booke om folk hele dagen". Et pent smil og en forståelsesfull "det skjønner jeg" løste saken, hjalp ikke med noe diamant da tydelgivis.
     
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    De byttene dokker snakker om, er dem kun med håndbagasje ved gate eller kan man også få det til ved innsjekkingsskranken (med bagasje)?
     
  14. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan nok være mulig, men sjansen er mye større ved gate og uten innsjekket bagasje. Men har du betalt Plus Full Flex PRO (eller hva det nå heter) så skal du selvfølgelig kunne endre ved innsjekk og online også.
     
  15. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg måtte betale 200ish kr for bekreftet endring på flyplassen med innsjekket bagasje på Plus-billett (poeng). Ved gate, med Plus-billett (poeng), håndbagasje og diamantkort, har jeg alltid fått det gratis.
     

Del denne siden