Er det vanlig å reservere for eks rad 1, så bare randomly bli plassert bakerst i flyet når du skal sjekke inn? Gikk i manuell checkin-skranke på OSL for å spørre om der var noe feil, men hun kun engelsktalende dama i skranken spurte om jeg hadde betalt for å reservere. Forklarte at jeg hadde reservert da jeg bestilte allerede i januar. Hun sa jeg måtte klage til Norwegian eventuelt. Er flex 4x, da vi ikke var helt sikker på flight til OSL på det tidspunktet. Det er jo ikke noen stor sak, men litt spesielt likevel.. Tipper grunnen er en "reiser alene" eller lignende som trenger våre seter, og de fant et annet sted med 4 seter ved siden av hverandre.
Kan ikke huske å ha mistet sete hos DY noen gang, men generelt kan setereservasjoner bli tapt ved f.eks. flybytte, og bulkhead seter kan bli prioritert til de som reiser med spedbarn eller som bruker rullestol. Jeg velger derfor ofte selv heller rad 2 eller 3, men sjekker også alltid sete på nytt når avgang nærmer seg. Hos DY kan vel flex endre sete i hvert fall frem til innsjekk åpner.
Ja, fikk ikke noe svar på hvorfor jeg var flyttet av flyvert, og laget ikke noe styr av det. Var ikke mulig å endre til alternative seter da vi fant ut, da flyet var mer eller mindre fullt da. Syns der burde vært gitt en eller annen beskjed når slikt skjer. Av og til så er det en grunn til seterad 1 velges, som blant annet et dårlig kne (faktisk tilfelle hos oss) Tenker å sende en epost til Norwegian for å spørre. Minne dem på at jeg nettopp kjørte statusmatch for å finne ut om Norwegian skal bli mer prioritert av oss fremover..