Restauranten er Luce, som ligger bak baren på Intercontiental SF, rett nede i SOMA, med flott utsikt til en byggeplass og lokale junkies. Som alternativ til barmenyen var dette fristende før en bytur nå lørdag kveld. Dagens 8 retter skulle være inspirert av middelhavet. Selv fant jeg mer Asia light, en olivenolje og temperert fisk. Jaja.
8 glass vin som kunne følge ble litt for mye denne kvelden, men noen gode øl i magen, så etter litt diskusjon med en entusiastisk meksikanske kelner endte jeg på en halvflaske Champagne. Si hva du vil om dette forumet, men dere har altså lurt meg til å drikke dette snerpete søle med bobler og faktisk like det, og kjøpe dette på restaurant.
Louis Roederer smakte for meg litt søtt. Mye gjær og fett smør brød og epler eller gule frukter. Sammen med bobler som hang lenge i munnen og en tør og lang ettersmak som hadde mer syre i en starten. Det var godt, og matchet fra veldig godt til ganske kjipt til måltidet.
Som en liten start fikk vi tre små munnfuller med det som skulle være krabbe og grønt og som passet perfekt til champagnen sammen med kyllingleverpate som også matchet og en liten kule med asiatiske smaker som smakte mest frityr og som ikke passet.
Last edited: 15. febr 2022