For dere som bor i USA - tips triks kredittkort bruk

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 13. juni 2019.

  1. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hei!

    Jeg studerer for tiden i USA, jeg skal betale skolepenger snart. Har så å si alle kredittkortene inkl Curve, Revolut etc. Lest at noen betaler skolepenger med Revolut. Smart å spare på valuta da.

    Lurer på om noen som har en strategi her? Er så mye forskjellig råd der ute. Tusen takk.
     
  2. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bor i USA. Jeg gjør alt av overføringer fra Norge til USA med Revolut. Raskt, oversiktlig og billigst med tanke på valutakurs. Selv om du ikke får poeng lengre så sparer du mange kroner i gebyrer og valutakurs.

    Antar du har lokal bankkonto, eller får det? Med litt flaks så kan du åpne lokalt kredittkort i samme slengen og begynne å bygge kreditthistorie. Når du har "credit score" etter 6 mnd så har du kanskje mulighet til å få noen skikkelig gode Amex eller Chase kort. Iallfall verdt å prøve.
     
  3. skyblue

    skyblue Medlem

    Innlegg:
    75
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for tips. Hva med å betale skolepenger? Er det mulig å overføre til amerikansk konto fra Revolut? Skolen anbefaler alle å bruke Flywire men jeg ser kursen ikke er så billig.

    Jeg har lokal skolebankonto men bør en tur innom Chase snart, takk for påminnelsen :)
     
  4. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg overfører pengene fra Lånekassen til Lånekassen og overfører akkurat nok penger for studieavgiften til min konto i Chase og betaler regningen fra skolen. Hadde det ikke vært for at regningen ikke kan betales rett fra Revolut hadde jeg omtrent ikke trengt konto hos Chase.
     

Del denne siden