Jeg sitter og funderer på om det er verd å bruke poeng på å oppgradere til SAS-Pluss. Jeg har allrerede gull, så lounge og fast track betyr ikke noe. Jeg har sett noen youtube-vidoer og tenker følgende: Fordel: bedre mat, litt bedre plass til beina, bedre drikke. Ulemper: Om man får 2 seter, kan man ikke benytte det andre da bordene er i midten. I tillegg tenker jeg at en del av de som sitter bak i flyet blir oppgradert, så sansynligheten for å få 2 eller flere seter for seg selv er større i economy enn pluss. Er det andre elementer? Får man vanlig strøm til PC på pluss, men ikke Go? Jeg heller mot at Go kan være bedre enn pluss gitt at man får god plass...
Hvor skal du fly og når på dagen/natten går reisen? Og er du klar for å sitte i et midtstede på Go, hvis planen om god plass går skeis?
Et viktig element er om det er snakk om innenlands/Europa, eller long haul. Plus er noe helt annet på long haul. Innen Europa vil jeg si nei til om det er verd å oppgradere fra Go til Plus.
Dette er CHP-JFK samt MIA-CHP. Vurderer business på returen. Spesielt nå som vi ikke vet hva som skjer med Eurobonus
Alltid Plus fremfor Go på langdistanse - men fortrinnsvis Business. Når man sitter så lenge er det en pest og en plage med Go-setene. På papiret virker det ikke som om forskjellen er så stor, men for reiseopplevelsen er det defintivt verdt oppgraderingen.