.... eller du kan logge deg inn på den nye siden og dra frem bestillingen og velg sete på den blå linjen ... Som du ser under min reise....
For første gang på det jeg kan huske ble jeg bedt om å bestille flybilletter gjennom selskapets reiseportal og firmaets reisebestilling, da via Egencia. EBD nummer og kredittkort nummer ble oppgitt og bestilling ble gjennomført på de flyene jeg ville reise med, ingen protester. Da bookingene kom opp i Appen gikk jeg inn på sas.no for å bestille seter, men nei ... det kunne jeg nok ikke? Noen som vet hvorfor? En annen ting er at det er bestilt Z billetter og de er betydelig dyrere enn jeg hadde kommet til å gjøre ... selskapet er kommet til den rare ideen om at dette er en kostbesparelse.
Se ikke bort fra at selskapet ditt får en betydelig kickback fra SAS etter å ha nådd x i omsetning, som fort kan veie opp for (mye av) prisforskjellen. Setevalg pleier å gå greit via classic.sas.no.
Scandipendler har slutta å pendle, og SAS treng eit nytt offer? Eller du må vente til billettering er i orden før du kan ordne sete via SAS? Kjøpte du billett i dag/kveld? Har du mottatt kvittering frå reisebyrået?
Jeg hadde samme problem på min forrige reise. Billetter bestilt via byrå får (som jeg opplevde det) et referansenummer som SAS ikke er i stand til behandle. Jeg fikk ikke reservert sete før innsjekk åpnet. På Air Canda derimot var det en egen portal/link for reservasjoner gjort med reisebyrå der det var mulig å reservere sete. Det kostet riktignok en arm og et bein å reservere sete, men jeg fikk muligheten. Men løsningen er å ta dette med Via Egencia. De ordner nok opp ved at du forteller dem hva de skal gjøre. Du bruker lenger tid, invollverer flere personer og betaler mer - men selskapet ditt sparer visstnok penger.... Hilsen en som er i samme båt med billettbestilling.
... jeg ville kjøpt i Go ... Og jeg har prøvd classic Jeg har fått kvittering, bookingene ligger i sas appen og på sas.no og på classic.sas.no....
... jeg har vært innkjøpsdirektør i flere selskaper og nå vet jeg hvorfor jeg skydde disse portalene som pesten ....
Jeg skulle velge seter på en booking gjort i kveld i appen. For å velge sete ble jeg sendt til de fantastiske nye sidene, og første gang jeg prøvde låste hele siden seg... Andre gang gikk det, men siden var tregere enn sirup så det tok 2-3 minutter å få unnagjort setevalget... Vet ikke om det hjelper deg, men erfarte at det gikk når jeg ikke "stresset" siden for setevalg...
Er den billettert? Egencia billetterer ikke umiddelbart med mindre man velger det, og før billetten er utstedt kan man ikke velge sete selv om reisen dukker opp i appen. Har just hatt en diskusjon med de rundt samme tema selv: