Forhåndsvalg av seter på SAS (samletråd)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 15. juli 2015.

  1. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,888
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket min første billett via viatrumf her om dagen. Ved Inngang gjennom den portalen glemte jeg først å legge inn EB, og ble med en gang avkrevd de samme 79. Gikk tilbake og la inn EBG, og så var alt brus og boller.
     
    Last edited: 09. febr 2018
  2. Emirate

    Emirate Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som vet om det er bevisst at man ikke kan få velge sete når man booker reise med infant (spedbarn)!? Selv om man er EBD/EBG så får man tydligvis ikke lov å velge sete / får ikke opp setekartet ved bookingprosessen. Er jo greit å få fordelene man er lovet som en del av eurobonusprogrammet, selv om familien øker i størrelse...lite ryddig.

    Andre erfaringer eller fasit på dette?
     
  3. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp det er bevisst. Er pga det er begrenset hvilke seter en kan sitte på med infant. Jeg er EBG og hadde samme utfordring. Ring til SAS på tlf, de hjalp meg forrige gang med å velge sete.
     
  4. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en reise med SAS T/R HAU - AMS bestilt gjennom reisebyrå (firmapolicy). Reisen er i Plus pro (bookingklasse S) og jeg er EBG.

    Uansett hvordan jeg vrir og vender på det får jeg ikke valgt sete på disse flightene. Har forsøkt SAS.no, sas.mye rart, via app og classic-siden uten hell. Får kun opp følgende beskjed:

    Skjermbilde 2019-09-10 kl. 20.56.40.png

    Dette med hvilket som helst vilkårlig sete. Har til og med prøvd å velge midtsete (grøss og gru) med samme beskjed.

    Jeg ringte til SAS, og fikk heller ingen forklaring der, men fikk der velge på sete via telefon. Dette ble heller ikke "lagret", og jeg var fortsatt uten. Jeg kontaktet så reisebyrået om problemet, og de fikk faktisk valgt seter til meg (som de da valgte). Jeg har derfor sete nå, men har fortsatt ingen mulighet til å endre dette.

    Har spurt reisebyrået flere ganger om hvorfor dette skjer, men det ser ut til at de bryr seg katten/ikke forstår/mener det er SAS som er problemet.

    Selv mener jeg problemet mest sannsynlig ligger hos reisebyrået da de nylig har endret nettløsning (fungerte med gammel nettside, samt at jeg har reiser bestilt på sas.no der jeg får endre så mye jeg vil), men synes fortsatt dette er rart.

    Er det noen som aner hva problemet kan være, og hva som evt. kan gjøres?
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd sas classic?
     
  6. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Det har jeg (står forøvrig på fjerde linje i innlegget :p).
     
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Er nok en bug i sas siden.
     
  8. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet er hos reisebyrået, du får ikke endret sete hos SAS ved slik bestilling. Reisebyrået kan absolutt endre på dette, dersom EBG ligger inne. Har MYE erfaring med dette, og det er utvilsomt løsningen.
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Er reisa bestilt nylig? Tippar uansett problemet ligg med reisebyrået.

     
  10. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Reisen ble bestilt på mandag som var, og jeg reiser førstkommende mandag. Billetter er utstedt (såvidt jeg kan se), da alle bekreftelser er mottatt. Ikke så mye mer å gjøre med saken her og nå, men er nyskjerrig på om det endrer seg når jeg skal sjekke inn.

    Ikke at det er relevant, men bestilte også leiebil, og den ble bestilt med kun tredjepartsforsikring. Altså jeg er ikke dekket mot noen skader eller tyveri på egen bil. Synes dette er merkelig når det går gjennom et norsk reisebyrå.
     

Del denne siden