Formeninger om OSL Lounge

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jens97, 11. april 2016.

Tags:
  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,140
    Likes mottatt:
    7,822
    Bonuspoeng:
    183
    Trodde det var et krav for å få gullkort å alltid rope høyt i telefonen hvor viktig denne avtalen er å få på plass og så utbrodere alle detaljene jeg....
     
    Jan Fredrik and mathiasfe like this.
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke de setter frem mussisen og brennevinet før et godt stykke ut på dagen. Mulig det har noe med lovgivning å gjøre, i alle fall for brennevinets del. Når det gjelder maten, så har SAS' gullstue på OSL et bedre utvalg enn andre SAS-lounger... det sier litt om de andre SAS-loungene.

    Dette er grenseløst irriterende, spesielt når det er tunghørte middelaldrende menn som ikke hører hva som blir sagt i andre enden av røret og derfor tror de må rope av sine lungers fulle kraft selv for å bli hørt. Spesielt ille er det når det foregår på et engelsk som får Jagland og Stoltenberg til å høres ut som innfødte briter.

    Det aller verste jeg har opplevd er at en tulling satt og høylytt utbroderte en personalsak i telefonen i en stappfull gullstue om morgenen, med både for- og etternavn og alle detaljer. Vedkommende var så høymeldt at det var umulig å ikke høre hva som ble sagt. Da tosken var ferdig, gikk jeg bort og sa at han burde vise en anelse mer diskresjon, hvilket virkelig fyrte opp idioten, for å si det mildt. Jeg var nesten litt fristet til å ta kontakt med vedkommende han ørten ganger hadde navngitt, for å opplyse om at sjefen hans nå hadde gjort hele gullstua på OSL kjent med personalsaken. Kan godt være at det hadde vært en relevant saksopplysning.
     
    Pepeu, Chrisljo, Petter B-C and 4 others like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,713
    Likes mottatt:
    32,633
    Bonuspoeng:
    293
    Sprit kommer ikke før kl 12.
     
  4. jens97

    jens97 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Kjenner godt til dette da jeg selv har Nordea Black. Jeg benytter SAS Gold Lounge istedenfor, men OSL Loungen er nesten like bra. Før de delte inn i en egen Business Lounge-del var OSL Loungen faktisk bedre enn SAS Gold vil jeg påstå.

    Edit: Bruker fortsatt OSL når jeg ikke flyr SAS.[/QUOTE]

    Får du tilgang på OSL biz lounge ?
     
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, kun den vanlige delen. Business Lounge'n mener jeg er bedre enn SAS Gold. Jeg var der da jeg fløy BA Business.
     
  6. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Aftenposten skriver i dag at det er dusj-muligheter på OSL-loungen. Det var jeg ikke klar over. Noen som har prøvd?

    I den samme artikkelen fortelles det også om at SAS har planer om å tilby senger. Med gullkort hos SAS og reise i biz med One World kan man altså både dusje og sove før avgang. Hvis det også kommer tilbud om ordentlig boblebrus og badeand, har man alt man trenger for å leve et sivilisert liv utenfor heimen.
     
    Ursa, Petter B-C, kiev and 3 others like this.
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket Aftenposten.no men fant ingen ting. Har du link eller er det kun i papir utgaven?
     
    Robert H liker dette
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,233
    Likes mottatt:
    4,363
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig at Aftenposten også roter med OSL lounge vs. SAS lounge. SAS har nemlig trykket inn noen dusjrom etter oppussingen, men har ikke prøvd de. Se til venstre i det du passerer barrieren inn til gullstua.
    Ad hvilerom så hadde det vært veldig bra. På CPH har de hatt dette i uminnelige tider, sikkert mer enn 25 år siden jeg brukte dette første gang. Først 4-5 rom nede i kjelleren der ankomst til Danmark nå er, og så ble det flyttet opp til gullstua i 2etg og redusert til bare to rom. Disse ble lukket for noen måneder siden etter å ha blitt minst like slitne som toalettavdelingen er. De finnes i hjørnet til høyre når man kommer opp trappen.
    Disse "dagrom" har vært en godt bevart hemmelighet blandt SAS-veteranene. Når man kommer inn til CPH fra Asia/Oceania eller USA etter en lang uke, og det er fire-fem timer til Trondheimsflyet går, er det få ting som slår å kravle seg inn i dusjen, og så strekke seg ut på sengen noen timer.
    Håper inderlig at SAS åpner disse rommene igjen snart.
     
    Robert H liker dette
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Er kanskje bare i papiravisen (side 14-15 i del 3). Kanskje artikkelen kommer på nettet litt senere enn på papir - analogt før digitalt, bare for å blidgjøre oss som liker knitringen i avispapir...
     
  10. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det kan godt hende. På den annen side er det et bilde med påfølgende tekst av "Tone Simonsen på OSL Lounge...", og i selve artikkelen henvises det til "Tone Simonsen (..) er avdelingsleder på OSL Lounge.." Så kanskje det betyr at det også har kommet dusjmuligheter på OSL loungen i tillegg til SAS-loungen.

    Jeg husker forøvrig godt dagrommene på CPH fra min tid som gullgutt *A, hadde alltid lyst til å prøve de, men de var alltid opptatt når jeg ikke var opptatt.
     
    kiev liker dette
  11. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,233
    Likes mottatt:
    4,363
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan godt være. Jeg har rimelig fri tilgang til begge disse loungene, men ender vanligvis opp på SAS. Skal finsjekke neste gang jeg er innom OSL
    Hehe. Ja, det var alltid et visst konkurransemoment i å komme først til loungen når flyet landet. Sprintegenskapene er av og til viktige :)
     
    Robert H liker dette
  12. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skulle vært litt mer ivrig i gymtimene, men skjønte for sent nytten av det ;)
     
    Misterix, Stuttfeiten and kiev like this.
  13. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Dayroomene i CPH er stengt på ubestemt tid av brandmyndighederne er forklaringen hver gang jeg spør. Har begynt å spørre nesten bare på trass, vet ikke om det er en sann forklaring eller bare en beleilig forklaring...
     
    kiev liker dette
  14. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,233
    Likes mottatt:
    4,363
    Bonuspoeng:
    113
    Den KAN være sann. Forestiller meg at det gikk bra når gullskranken i 2etg var betjent og man hadde oversikt over om dagrommene var utrømt eller ikke. Litt vanskeligere nå når det er mindre betjening, men trolig mulig hvis man lager nye systemer for sjekking/varsling. Uansett behov for kraftig oppgradering av disse rommene :eek:
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vært innom både OSL og CPH i dag og har ikke sett noe til noen slags form for dusj...
     
    kiev liker dette
  16. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,233
    Likes mottatt:
    4,363
    Bonuspoeng:
    113
    På CPH finnes det nede i prolitariat-avdelingen. Man får nøkkel i skranken rett bak inngangen, og så går man til møteromavdelingen og HELT bakerst i hjørnet finner man noen dusjer.
    Har ikke prøvd de på SAS-oslo, men har sett skilt så jeg tipper det finnes...
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter i CPH nå og venter på at SAS skal ta meg hjem med et forsinket fly så blir nok ingen tester av vannet i kveld dessverre :(
     
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,784
    Likes mottatt:
    10,221
    Bonuspoeng:
    183
    Misterix, Robert H and Petter B-C like this.
  19. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - det var saken fra papiravisen :)
     
  20. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Som dere har skrevet så er nå OSL loungen(ikke SAS) delt inn i 2 deler, der den ene er åpen for alle og de som ønsker å betale for inngang. Jeg hadde med gjester uten status på BA så vi satt i den gamle OSL loungen. De har nå fjernet all sprit fra denne delen og flyttet dette inn i business delen på OSL loungen. Det er da kun vin og øl igjen samt noe mat. Samtidig så fungerte ikke brus dispenser så jeg syntes da tilbudet har blitt dårligere på denne loungen.. Heldigvis har jeg status på BA så jeg kan bruke business delen på OSL når jeg flyr økonomi. Der serverte de et bedre utvalg av mat samt vin fra flasker samt forskjellig utvalg av sprit. Så det har blitt et ganske stort skille mellom den gamle OSL loungen og den nye business delen. Det var heller ikke lov å ta med drikke fra business delen inn i den gamle loungen.

    Var det også slik at OSL loungen nå skal tilby dusj muligheter? Jeg så ikke noe til dette.
     

Del denne siden