Forskere: "- Emirates er også et lavprisflyselskap "

Tråd i 'Nyheter' startet av Herlov, 10. sept 2014.

  1. Herlov

    Herlov Eurobonus Diamond, BA Silver InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,031
    Likes mottatt:
    5,860
    Bonuspoeng:
    183
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,807
    Likes mottatt:
    2,112
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ingen gode argumenter (i denne artikkelen i det minste) for å konkludere med at Emirates er et lavprisselskap.. At de får billig fuel når de tanker i Dubai skal sammenligne dem med Ryanair?

    At de driver på en sunn måte med lavest mulig utgifter er vel ikke helt uvanlig?
     
    PettR liker dette
  3. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg vet ikke hvor nyttig lenger det er å holde på begrepene lavpris-/lavkost-/lavlav-selskaper, og hvorfor nettverk betyr det motsatte av lavxxx. Emirates har heller ikke fått pumpet inn penger etter at de startet opp, selvom jeg kan tenke meg at de sikkert får gunstige vilkår av banker og leverandører siden de har Dubai i ryggen. Når det gjelder de andre "sandkasse"-selskapene så er de også under press økonomisk, selv om det utenfra kan synes som ale vokser til himmelen. Det er nok heller ikke nyttig å definere et flyselskap utifra generelle vilkår i landet de opererer fra, det gir heller ingen indikasjon på økonomisk produktivitet. Dårlige arbeidsvilkår, og brudd på menneskerettigheter er heller ikke noe som bare skjer i "sandkassen".
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,758
    Likes mottatt:
    6,444
    Bonuspoeng:
    183
    Nå kan ikke Qatar sammenlignes med UAE.

    Det er en del myter der ute om Emirates og Etihad.

    Emirates får fuel gratis i UAE er noe mange tror. Feil. De brukte totalt over 8 millarder USD, eller 39% av alle kostnadene på fuel siste FY. I følge en av EVPene som var sjef for cargo, hedger Emirates nå fuel i Singapore.

    Emirates betaler ikke rente og sheiken betaler flyene cash og låner dem til Emirates gratis. Feil. Emirates brukte over en milliard dollar på flylease siste FY

    Emirates hyrer folk inn på slavekontrakter og setter dem i brakkerigger og lar folk jobbe 25 timer i døgnet. Feil. En Emirates kaptein tjener over 350K USD, cabin crew starter på over 300K norske og får husleie og alle kostnader dekket i UAE. Det er titusener av europeere som søker på jobb hos Emirates hver gang det er utlysning, også nordmenn. Vi hadde norsk kaptein begge veier på inaugural og Tommy kunne fortelle at han er veldig fornøyd med tingenes tilstand og sparer opp penger i bøtter og spann

    Klart det finnes outsourset personell som tjener lite i Dubai, men kostnadene er jo deretter. I tillegg står arbeidere fra India og Pakistan i kø for å jobbe i UAE. Speaking of India.. Kan da være lurt å spørre seg selv hvor mye SAS sine innleide IT medarbeidere i Mumbai tjener i timen vs. de som sitter i Stockholm?

    Ledelsen i Emirates består av en haug meget respekterte executives, inkludert Thierry Antinori og Hubert Frach som begge kom fra Lufthansa. To ekstremt smarte karer som aldri hadde vært med på noe monkeybusiness.
     
    jefi99, wilhelm, Snorreth and 9 others like this.

Del denne siden