Forskjellig klasse på en bestilling?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Synixer, 04. mars 2018.

  1. Synixer

    Synixer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Jeg og min bror har hvert år dratt til Japan i 1 mnd. dette året tenkte vi at vi skulle prøve noe nytt ettersom vi begge er veldig høy å sliter med rygg å ben plass problemer i SAS GO seter. har flydd SAS hvert år bortsett fra det første da vi prøvde Aeoroflot Russia.

    Vi flyr fra TOS - NRT via OSL og CPH. Det er greit for oss å fly SAS GO fra TOS-CPH ettersom det er kortere flyginger. men CPH-NRT er 9 timer 45 min sist gang og det er litt mye. vi tenkte derfor å ta business fra CPH-NRT. problemet er at vi må bestille det i 1 bestilling så bagasjen blir sjekket inn hele veien. vi har ca 2 timer venting i OSL, men bare 45 min fra landing til flyet tar av i CPH(når vi kommer til gaten har det normalt sett allerede begynt å ta ombord). noe som gjør at vi ikke har tid til å sjekke inn bagasje på nytt.

    SAS sin side lar meg ikke bestille i forskjellige klasser, antar det er på grunn av forskjellige mengde bagasje du kan bringe?

    er det noen som har en ide? eller lignende opplevelse? fant ikke noe customer support email for sas. bare tlf nummer.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med å reise ned til CPH kvelden før?
     
  3. Synixer

    Synixer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    hmm. hadde fungert problemet er at vi overnatter allerede i Tromsø. så 2 overnattinger blir å koste litt ekstra. men fungerer om jeg ikke finner noe bedre. takk for tipse! tenkte ikke på det i det hele tatt.
     
    RoadKing liker dette
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Blir det mye billigere å bestille Biz kun fra CPH, og GO TOS-CPH?
    Hvor stor er egentlig prisforskjellen?

    Nå vet jeg ikke hvilke datoer dere skal reise, men jeg sjekket tilfeldige datoer 8. oktober til 8. november, og da var et 3000 kr billigere å fly til TOS via CPH og OSL enn bare å fly til CPH :p
     
  5. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Grunnen til at Go og Business ikkje er mogleg å få til, er vel systemrestriksjonar på kombinasjon av bookingklassar (trur eg, korriger meg gjerne).

    Ein mogleg variant er å telefonere til SAS og høyre om dei kan fikse Go til Køben og Business for deg (må sikkert betale telefongebyr) (veit ikkje om dette fungerer, men det veit kanskje andre?).

    Alternativet er å kjøpe Go heile vegen og så leggje inn bod på oppgradering via SAS Plusgrade eller oppgradere i skranken på Kastrup/Narita før ombordstigning (Plusgrade gir poengopptjening for Business, skrankeoppgradering gir poengopptjening for Go sjølv om du sit i lag med fiffen). Ulempen her er at oppgraderingsbodet kan bli avslått og det kan vere fullt når du kjem til skranken slik at du må reise i Go okke som.

    Kanskje andre har betre forslag?
    #litt-morgontrøytt
     
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønte ikke helt problemstillingen - hvor mye billigere er det med to separate bestillinger vs. å bestille business hele veien TOS-NRT..? Er ikke det enkleste og beste (og billigste?) biz hele veien?
     
  7. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,443
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om man kan få bestilt en slik kombinasjon av klasser via eks. Berg-Hansen. Verdt et forsøk i alle fall...
     
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg måtte ringe kundeservice i dag ang. noe helt annet, og spurte da samtidig om dette. Der sier de at det ikke på noen som helst måte er mulig å bestille en sammenhengende reise i forskjellige klasser, sånn er det bare. Og bestiller du GO til CPH og Plus videre så får du ikke sjekket inn bagasjen hele veien.
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ikke nødvendigvis riktig.
    Vi har flydd Go til BRU og ET C derfra, fikk sjekket inn hele veien uten problem.
    På returen brukte de nesten 1 time for å få det til, men de klarte det jammen der også ..

    SK + SK burde være mye enklere..
     
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg refererer bare hva de sa på kundeservice...
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er godt mulig, de kan gjøre det om de ønsker ved innsjekk.
    Er kanskje litt trynefaktor inne i bildet, og er ikke noe man har krav på.
     
  12. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Tror Holmen er inne på noe essensielt her, det er ikke nødvendigvis noe poeng i å gjøre det. Selv om en flyvning kan ha en høyere kostpris for flyselskapet betyr ikke det nødvendigvis at den prises høyere. Har mange ganger prøvd å eksperimentere med separate bookinger i forskjellige klasser kontra gjennomgående, og ikke en eneste gang har jeg klart å "lure systemet" på denne måten. Selv om du skulle greie å få SAS til å gjøre en slik booking for deg tror jeg det i beste fall, kanskje vil være hundrelapper å spare...
     
  13. Synixer

    Synixer Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    sjekket selv nå på litt forskjellige sider. Er ganske rett det dere sier. jeg sparer 700 kr om jeg bestiller GO til CPH isteden for Bis. var for den datoen da men ja.

    forresten. er der noen som vet om det er noen nettsider du kan få mer gunstige billetter en SAS selv? flyr ikke veldig ofte men har master i data. så vet godt hvordan cookies å slikt kan heve prisen på biletter.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at du skal forholde deg til den du har kjøpt billetten hos i tilfelle det blir problemer, forsinkelser etc.
    Jeg skulle hatt en rimnelig ok besparelse for å ikke booke direkte.

    Forøvrig har du noen data på at cookies øker prisen på billetter?
     
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Om besparelsen for å booke to seperate eller en sammenhengende er 700kr, ville jeg 100% sikkert booket sammenhengende!

    Blir det forsinkelser ut fra TOS eller OSL, er du sas sitt ansvar, og de flyr deg til NRT, gjerne med annet flyselskap i biz, om du misser flyet. Har du to seperate, må du fikse selv..

    SAS, og de fleste andre flyselskaper priser tilknytningsflighter utrolig lavt, slik at det i mange tilfeller er billigere å fly Osl-cph-nrt enn å booke cph-nrt..

    Sjekket akkurat nå, og en flyvning 20sept-24Okt, koster 29k fra TOS-NRT i plus/biz, mens en bilett CPH-NRT på samme dato koster 33k...

    Så skal godt gjøres å spare penger på denne fremgangsmåten..

    C
     
    Travellingalf and PVflyer like this.
  16. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hehehe, det er det dummeste jeg har hørt på lenge.
     
  17. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Denne tror jeg er ganske avkreftet for å si det sånn. Som frequent flyer og utvikler har jeg testet ganske mye rundt dette selv, og med så mange forskjellige bookingsider som finnes og så transparent som prisingen er i dette markedet er kan jeg si med sikkerhet at ingen hadde sluppet unna med dette.
     

Del denne siden