Sitter i barneloungen* på Intercontinental Bangkok og starter bestillingen med 3 Kir Royal. Vet ikke om jeg skal le eller gråte, men piken reagerer ikke på noe påfallende når jeg må bite meg i leppa og be om et bilde. Greit nok at det kan gå fort i svingene i baren, men servitøren må jo ha kommet over gårsdagens hangover kl 1900? Mistenker forøvrig at det egentlig var et forsøk på Kir Petillant, men det er jo med dette utgangspunktet umulig å si noe om. De scorer imidlertid fullt på ynde så jeg unnlot å ta opp spørsmålet. Sånn sett var kanskje en noe mer passende drikk virgin colada. Dette var som antydet bare en kuriositet. Verre ble det da samosaene viste seg å ikke være stekt skikkelig. Altså de så bra ut, skorpen var fin, men store deler av innholdet var ren deig. Skikkelig deig, så vanskelig å si hvordan det er mulig. Jeg merket det ikke engang for diverse fyll inkl ost har jo samme konsistens, så det var reisefølgets oppdagelse. Viste dette til servitøren som kun tilbød en ny rett. Dette var da loungetiden og målitdet egentlig var over så det var uansett ikke av interesse. Ba henne hente kokken for forevisning. Han hadde ikke mye å bidra med annet enn sukking og grynting. Lite av personalet som ikke har direkte kundekontakt snakker et kløyva ord engelsk. Har hatt to runder med seriøs matforgiftning i Thailand tidligere, og familiemedlemmer som har havnet på sykehus. Standard reiseforsikring dekker ofte ikke slikt. Jeg tok meg derfor bryet med å stikke innom loungen for en kort prat med club manager. Hun hadde gått, men club duty så bildet av Kiren og deigrestene på asjetten og tok umiddelbart tegninga. Klaging som dette er alltid høflig og korrekt, uten krav om noen ting. Hun ringte sporentreks duty manager, som raskt kom innom oss i lobby. Inviterte hele følget til en gratis middag, men da vi forsåvidt var fullproppet, så foreslo hun seafood buffet dagen etter. Alle var happy. Espresso ble kårets til årets buffetrestaurant i Bangkok i 2017 (finnes nok mange kåringer, men dette er neppe noen donald duck kåring da et så seriøst hotell har det på veggen). Dette var et fantastisk valg, men det som virkelig utpekte seg var en foie gras stasjon. Bildet under er restene av det som lå fremme etter at jeg hadde bestilt 7 stykker. Voksne stykker. Stekt og servert med mangosaus. En nokså mør biff for å bruke en mislykket analogi. *barnelounge er alternativ lounge under evening cocktails da det mange steder ikke er tillatt med barn, og man får et alternativt tilbud, typisk i lobby bar etc, med en stort sett bedre meny så det er win-win (eller vin-vin!). Også et tips å sjekke nettsiden rent-a-kid for slike turer.