Min familie og jeg skal avgårde til Sydney ved årsskiftet. Ingen i familien er noen bonusjegere utenom meg, men til tross ønsker jeg å finne den ruten som kan gi flest poeng og flest fordeler så vel som en ok+ behagelig tur så langt. Hva ville forumet sett på for å maksimere en så lang tur med stort potensialet for poengopptjening?
Er det opptening i form av Eurobonuspoeng du er ute etter? Du bør fyrst avgjere kva klasse (økonomi, premium, business, first) de skal fly. Når du skal booke billettane må du som @indahla skriv finne ut kva bookingklassar som er aktuelle og sjekke på SAS sine nettsider kor høg opptening dei aktuelle klassane gir. Til slutt sjekkar du kor lang reiseruta er (i miles) og kor mange poeng du vil tene for kvart alternativ.
Alle i familien må ha sitt eget bonusmedlemskap i aktuell allianse(r). Hvis dere reiser med *A selskaper er det jo gunstig at alle er medlem av EuroBonus, så kan dere samle poeng i en Point Sharing-gruppe for å samle EuroBonus-poeng på en felles konto med familie. Som @indahla sier så er det viktig å ha riktig bookingklasse for maksimal opptjening.
Hvor du velger å opptjene handler i stor (all) del om hvor du senere ønsker å bruke poengene. Har du har tenkt å fly med SAS eller andre partnere i *A kan det beste være å velge opptjening i EB. Skal du fly BA/KLM/AF velger du deres programmer.