Fra Oslo til Sydney

Tråd i 'Bonushjelp' startet av thor, 30. aug 2022.

1. thor

thor Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Min familie og jeg skal avgårde til Sydney ved årsskiftet. Ingen i familien er noen bonusjegere utenom meg, men til tross ønsker jeg å finne den ruten som kan gi flest poeng og flest fordeler så vel som en ok+ behagelig tur så langt.
    Hva ville forumet sett på for å maksimere en så lang tur med stort potensialet for poengopptjening?

2. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Bookingklasse. Det er stor forskjell på opptjening avhengig av dette.

3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,649
    Bonuspoeng:
    183
    Er det opptening i form av Eurobonuspoeng du er ute etter?

Du bør fyrst avgjere kva klasse (økonomi, premium, business, first) de skal fly. Når du skal booke billettane må du som @indahla skriv finne ut kva bookingklassar som er aktuelle og sjekke på SAS sine nettsider kor høg opptening dei aktuelle klassane gir. Til slutt sjekkar du kor lang reiseruta er (i miles) og kor mange poeng du vil tene for kvart alternativ.

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,515
    Bonuspoeng:
    293
    Alle i familien må ha sitt eget bonusmedlemskap i aktuell allianse(r).
    Hvis dere reiser med *A selskaper er det jo gunstig at alle er medlem av EuroBonus, så kan dere samle poeng i en Point Sharing-gruppe for å samle EuroBonus-poeng på en felles konto med familie.

Som @indahla sier så er det viktig å ha riktig bookingklasse for maksimal opptjening.

5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Og så er det jo gode muligheter for opptjening hos flere andre programmer på en så lang tur

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor du velger å opptjene handler i stor (all) del om hvor du senere ønsker å bruke poengene.
    Har du har tenkt å fly med SAS eller andre partnere i *A kan det beste være å velge opptjening i EB.
    Skal du fly BA/KLM/AF velger du deres programmer.

Spielhaug liker dette

Del denne siden