En november-morgen i 2002 våknet jeg i Allentown i Pennsylvania og TVen advarte folk mot å kjøre, skolene ble stengt og statsansatte ble bedt om å holde seg hjemme (mange pendlet til DC). Jeg satt og smålo i sengen før jeg tittet ut vinduet ... ute snedde det tett og det var kommet over 50 cm sne i løpet av natten og det var kaos på veiene.
Først skulle jeg på jobb i Allentown og så skulle jeg kjøre til EWR, levere bilen og fly med United til ATL for å besøke min datter og overlevere «pakkekalender» fra moren.
Møtene ble selvsagt avlyst og jeg ble fortalt at jeg snares mulig måtte komme meg til flyplassen fordi det ville være kaos på veiene.
Kaos var det!
Sommerdekk, dårlig brøytede veier og sjåfører med lite erfaring med vinterveier er en dårlig kombinasjon. En kjøretur som vanligvis tar 1 1/2 time tok nesten 4 timer og jeg leverte inn bilen idet flyet skulle gå ....
Dette kalte de snøstorm! Det var mye snø ..
Flyet til ATL ble over 5 timer forsinket etter at flyet med 30-40 cm snø på vingene ble deiced ved gate. Ute på den pieren på EWR var det ingenting å ta seg til!
Da jeg endelig kom meg til ATL og videre til Athens, Georgia kunne jeg gå i t-skjorte og shorts ...
Last edited: 08. jan 2021