Fredag...god stemning

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 08. jan 2021.

1. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,296
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Noen timers jobb før kursen settes mot hytta og litt R&R :)
    Friske 11 kuldegrader her på morran og jeg er sjeleglad jeg har webasto på bilen , det gir en god start å sette seg inn i en varm og isfri bil.

Ha en strålende fredag og helg :D:D:D

Earl, Upsaker, kjeeli and 13 others like this.
  2. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret langs Akerselvi. Siden det er fredag og dette er et flyforum så får vi ta litt fly:

5 år siden, G-CIVC LHR-JFK
    upload_2021-1-8_8-20-23.png

Enn så lenge er det denne flytypen som dukker opp flest ganger i de kommende bestillingene for 2021:
    upload_2021-1-8_8-22-56.png

Får håpe at det endrer seg etter hvert. Et håp om CT-tur ut av Europa i år henger i en tynn tråd, så kommer til å flytte alt av det til 2022 når det åpner seg billetter.

Jaja. Helg om ikke annet (om noen timer)

Ha det kjekt :)

Earl, Upsaker, kjeeli and 11 others like this.
  3. Mbauer

Mbauer Greenhorn

Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra skjønne Sofienberg! Det er lys på hjemmekontoret og kaffe er snart på vei. Kaldt som fy, men det kommer et lite vedlass levert på døra om noen timer. Skulle egentlig flydd i dag, men prøver igjen om et par uker... Det er uansett snart helg, så kan ikke klage :)

Ønsker alle en super dag!

Earl, Upsaker, kjeeli and 10 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,783
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Teams-møter på formiddagen. Telefonmøter på ettermiddagen.
    Satser på at dagen går fort.

Fikk den "gledelige" nyhet i går at taket på huset må byttes. Det kom ikke som noen overraskelse, egentlig. Huset er 200 år gammelt, og folk har bygget på og lappet litt her og der i alle disse årene. Vi har satt av penger til oppussing, men hadde jo ikke tenkt at alt skulle gå til tak..
    Men, da vet vi i alle fall at det er tett, og at vi ikke trenger å bekymre oss for lekkasje senere. (Pluss at vi får lagt inn litt mer isolasjon, så det blir litt varmere i huset.)
    Det hadde vært fint om de tok Amex. :cool:

Nyt fredagen, det er straks helg!

Earl, Upsaker, OttoL and 12 others like this.
  5. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

Jammen fredag igjen. Eldste arving levert i barnehagen i friske -5 grader. Våkner i hvert fall opp i slikt vær. Og kaffen smaker ekstra godt etterpå :)
    Nå er det noen timer med hjemmekontor før en kan ta helg og finne noe godt i glasset. Mulig jeg burde lure inn en treningstur før det også

Ha en flott fredag

Earl, kjeeli, haifinn and 9 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten og strilelandet en fredag morgen, -7 og litt mer skyer.
    Godt det er helg ..,
    63340CF4-8BD3-424E-AB99-7934888BEC71.jpeg

Earl, Upsaker, kjeeli and 11 others like this.
  7. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,553
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!

Fremdeles doble minusgrader ute, samt doble inne. Fruen har bursdag, så det blir litt lett feiring i dag, ellers ingen planer.
    Begynner allerede å vurdere kansellering av en tur til Bergen som skal finne sted tidlig i februar, men får vente litt hva anbefalingene er når vi nærmer oss.

Ha en flott fredag!

Earl, kjeeli, haifinn and 9 others like this.
  8. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmesofakroken.
    Av Covid-hensyn sløyfet vi det kommunale badekar, og i stedet slet oss gjennom en sykkeltur foran tv-en, hvor noen gikk på ski.
    Nå restitusjon og kaffe mens det drømmes om reiser til fjerne strøk, dessverre trolig ikke før i 2022.
    Ha en frisk og optimistisk dag.

Earl, Upsaker, kjeeli and 8 others like this.
  9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Granka-flyet, jeg tar med meg kontoret til sol og 20 grader, så blir det Zoom møte på tirsdag med jobben og levering av ett par rapporter. Hjemmekontor er jo greia :cool:

Torris, Earl, kjeeli and 5 others like this.
  10. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,496
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hjemmekontoret.

For syv år siden var vi på vei til Las Vegas og CES-messa. Vi var advart om snøstorm i New York hvor vi skulle bytte fly.

Vet ikke helt om snøstorm betyr det samme i New York som i Nord-Norge, men...

Newarkflyplass.jpg

Torris, Earl, Upsaker and 9 others like this.
  11. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,494
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag og snart god helg fra Oslo.

Om ikke lenge bærer det avgårde for helg på Hafjell, det skal bli digg å komme seg ut litt på ski, håper bare det ikke blir riktig så kaldt som det er meldt :)

Torris, Earl, Upsaker and 6 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    En november-morgen i 2002 våknet jeg i Allentown i Pennsylvania og TVen advarte folk mot å kjøre, skolene ble stengt og statsansatte ble bedt om å holde seg hjemme (mange pendlet til DC). Jeg satt og smålo i sengen før jeg tittet ut vinduet ... ute snedde det tett og det var kommet over 50 cm sne i løpet av natten og det var kaos på veiene.
    Først skulle jeg på jobb i Allentown og så skulle jeg kjøre til EWR, levere bilen og fly med United til ATL for å besøke min datter og overlevere «pakkekalender» fra moren.

Møtene ble selvsagt avlyst og jeg ble fortalt at jeg snares mulig måtte komme meg til flyplassen fordi det ville være kaos på veiene.

Kaos var det!
    Sommerdekk, dårlig brøytede veier og sjåfører med lite erfaring med vinterveier er en dårlig kombinasjon. En kjøretur som vanligvis tar 1 1/2 time tok nesten 4 timer og jeg leverte inn bilen idet flyet skulle gå ....
    Dette kalte de snøstorm! Det var mye snø ..

Flyet til ATL ble over 5 timer forsinket etter at flyet med 30-40 cm snø på vingene ble deiced ved gate. Ute på den pieren på EWR var det ingenting å ta seg til!

Da jeg endelig kom meg til ATL og videre til Athens, Georgia kunne jeg gå i t-skjorte og shorts ...

Last edited: 08. jan 2021
    Kristian, Torris, Earl and 6 others like this.
  13. holmen

Likes mottatt:
    64,783
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har mellomlandet på EWR i snøstorm. Det var ganske ille, faktisk. De rakk ikke å brøyte rullebaner og taksebaner, så vi ble stående på rullebanen i et par timer, mens vi sakte men sikkert snødde ned.
    Rakk ikke flyet videre, så det ble hotell i NY for natten.

I Nord-Norge er de nok mer vant med snø-storm, men mengden trafikk er de nok ikke vant med.

Torris, Earl, RoadKing and 3 others like this.
  14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,496
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, det kan definitivt være uvær over dammen, men dette var ikke en av de dagene.

Jeg har opplevd at Manhattan stengte ned pga snøstorm. Det var spesielt. Skal legge ut bilder av det en av de nærmeste dagene

Torris, Earl, RoadKing and 4 others like this.
  15. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Kom snøstorm et par dager etter vi var i NYC for 5 år siden. Skikkelig vårfølelse den ene dagen til bilder av folk som går på ski i Manhattan den andre.

Gleder meg til å dra tilbake
    upload_2021-1-8_15-38-39.png

Torris, Earl, Upsaker and 5 others like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Unge lovende!
    Her er et nytt LEGO-sett til deg @holmen
    8FBADDB9-AC12-45EF-A35C-EE0E776E85A5.jpeg

Smurfboy, Kaffen, obay and 6 others like this.
  17. holmen

Likes mottatt:
    64,783
    Bonuspoeng:
    293

Del denne siden