Fredag i September

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Avixlo, 18. sept 2020.

Tags:
  1. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra den Arktiske hovedstaden.
    Igår var jeg på tur i Vesterålen og Lofoten og jeg vil gjerne tilbake når jeg engang har litt bedre tid.
    Ellers fikk jeg prøvd 2 lufthavner på Norges Kortbanenettet: Stokmarknes (SKN) og Leknes (LKN) 20200917_180508.jpg
    Men idag er det Fredag og jeg skal ut å fly igjen
    TOS-OSL-KRS og jeg skal prøve SAS sin nye Airbus A320Neo! Så dette blir spennende. Blir en tur innom Loungen når jeg er der idag

    Skal til Kristiansand og Randøya fort denne helgen også skal jeg besøke fetteren min når jeg er ferdig på speiderarrangementet så retur mandags kveld.

    Så ha en flott fredag til uansett hva dere skal bruke den til
     
    Sunnfjordingen, Earl, holmen and 12 others like this.
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,418
    Likes mottatt:
    29,304
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra MBT.

    Levert fruen på OSL, henne skal fly til Bodø for å kjøre en «ny» bil hjem ila helga. Det var det nærmeste jeg kom flytur denne uka, like så greit.

    PS: det rapporteres om fortsatt stengt FT, men loungen byr på kaffe/te, smoothie og havregrøt.

    God helg folkens
     
    Sunnfjordingen, Earl, holmen and 9 others like this.
  3. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå eit blygrått Aust-Finnmark!

    Etter ein runde med det mennesket som eg narrar til å tru at eg skal ha lønn, har det dukka opp rom for å fly litt. Det er gledeleg. Rett nok snakkar vi innanriksreiser, men det er betre enn ingenting. Grunnpoeng i sikte, hurra!

    Ha ein fin-fin fredag, gode medforumistar :)
     
    Sunnfjordingen, Earl, holmen and 9 others like this.
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden som ryktes å bli sommervarm i dag. Mulig det blir en litt avkortet dag på hjemmekontoret i dag :)

    Jeg hadde booket en tur til Phuket med størstejenta i vinterferien, men fikk beskjed i går om at Thai hadde kansellert flyet mellom Bangkok og Phuket. Så da måtte Vibeke til pers og istedet for Thai ble det da Turkish Airlines. Jeg har aldri flydd med de før og selv om jeg anser sjansen for at det faktisk blir noe av turen som minimal så føles det litt godt med en langdistansebooking i appen i vinter :)

    God helg!
     
    Sunnfjordingen, Earl, Torris and 9 others like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    SAS appen har kun en booking igjen. Svipp tur innlands i Nov. antar det blir siste fly tur i 2020... SK,TG har totalt havarert juleferien, men frykt ikke hotell bookingen er fremdeles intakt.

    For en opplevelse det var planlagt å avslutte 2020 med, etter mye hard arbeide, overtid, legevakt, smitte telt, osv... Det var booket 10 dager med dette:

    1.jpg 2.jpg 3.jpg

    God helg :)
     
    Sunnfjordingen, Earl, Torris and 12 others like this.
  6. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    21,151
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!

    Fikk i går beskjed fra sjefen at jeg må lage noe som blir prisvinnende. Starter med å brette opp armene på mandag, dette skal vi få til. Utfordringer er bra :D

    På reisefronten skjer det lite. Sendte en e-post til AirBaltic for å høre hvor det blir av pengene, og fikk svar samme dag! Pengeoverføring står som godkjent i systemet, men det kunne ta opptil 21 dager før de er på konto. Vi får se om det stemmer, uansett ikke snakk om mye penger.
    Fra SAS har jeg fremdeles ganske mye til gode.

    Mja, det var det.

    Ha en flott dag!
     
    Sunnfjordingen, Earl, Torris and 11 others like this.
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,929
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra fjellet. Her er det stille og rolig før resten av landet setter seg i kø ut av Oslo om noen timer. Ser ut til å bli en fin dag, men først litt hjemmekontor.

    CEDA1BE7-E929-428F-9E39-4DE28FFCD6A5.jpeg
     
    Sunnfjordingen, Earl, Torris and 11 others like this.
  8. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,013
    Likes mottatt:
    6,496
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden, hvor vi bader i sol og klar himmel!

    Godt å se en førstepost som faktisk har dagsaktuell fly-relevans! Jeg skulle etter planen flakse over til London i dag, men "noe" har forpurret planene.
    Covid, be damned!

    Vel, det er helg og kjøleskapet er fullt, så man skal nok trives likevel!
     
    Sunnfjordingen, Earl, Torris and 9 others like this.
  9. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,403
    Likes mottatt:
    12,284
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Porsgrunn. Våkna til nyvaska hus. Fruen er kvikk om morran:) Siste feriehelga vår nå, skulle egentlig vært et helt annet sted, men coviden..
    Blir en "polferd" først, skogstur etterpå.
    God helg. FB_IMG_1599858899064.jpg
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Fredag på solkysten starter litt grå, men det skal bli betydelig bedre ..
    Solen kommer plutselig her på solkysten, og den forsvinner like fort ..
    64A88BEE-395A-4FC9-9C53-41A72B757EF5.jpeg
     
  11. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,895
    Likes mottatt:
    12,809
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra "malerverkstedet". Strøk nr 2 i går var smørt for tynt, så jeg måtte til pers med strøk nr 3. Dermed ble dagsprogrammet endret, og jeg trøsteleser IF.
    Eks-forlovedens Amex ble sagt opp i går, hun trenger ikke flere oppgraderingspoeng på en stund, og vi har dessuten nok CTer slik forholdene er nå. Amex-damen tok det pent, var både høflig og hyggelig.
    Reiselivet er i dvale nå, men vurderer en høsttur til TRD når svoger har fått dratt litt sei opp av fjorden.
    Ha en frisk og fin dag, og ikke smør for tynt på!
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra kontoret.
    Det har gått salg i slag med møter og annet rask før lunsj, så nå er det litt kaffe og IF før siste økt starter. Den varer nok ikke så lenge, for jeg anser denne arbeidsuken som oppbrukt allerede. Skulle egentlig til København denne helgen, men det ble ikke noe av. Det heller.
    Turen til Island i Oktober er også kansellert, så da er neste kansellering i appen en tur til Roma i november.

    Det er straks helg! Og solen skinner.
     
    Sunnfjordingen, Upsaker, Earl and 7 others like this.
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,299
    Likes mottatt:
    1,469
    Bonuspoeng:
    113
    Her sitter man og venter på å overta hus.
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Kanselleringer og avbestillinger er dessverre blitt en del av hverdagen ... egentlig ganske ufyselig situasjon.

    Jeg har skjøvet og skjøvet på mulig bestilling av Ethiopian fra BGO-WDH og NOS-BGO det er jo tilgjengelige billetter i C hele tiden ..... planen er å reise på safari i Namibia med leiebil og så reise via Johannesburg til Nosy Be for en deilig badeferie ...
    Først skulle vi reist i mars -21 ... nå er tanken november -21, men det blir vel ikke før tidligst i mars -22
     
    Sunnfjordingen, Earl, haifinn and 2 others like this.
  15. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra det sørlandske!
    Litt forefallende kontorarbeid, en underlig refusjonssak (skade på leiebil som ble belastet mitt AmEx, men som så skal "refunderes" fra deres forsikringsselskap).

    T-13 til hummerfisket starter, folkens ;)
    Ingen flyginger i app'en foreløpig :(
     
    EndreD, Sunnfjordingen, Earl and 6 others like this.
  16. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra Romsdalen!

    Nok en dag med arvingen som bestemt mener at dagen starter 05:00. Utover det så er en ferdig med kurs via Teams. Skulle egentlig hatt det i Oslo med tilhørende øl og middag etterpå, men slikt går jo ikke an nå om dagen.
    Øl er det nå i kjøleskapet også, og middag klarer jeg vel å trylle frem. Helg er det i hvert fall, og det skal nytes!

    IMG0.jpg

    En liten kuriositet som dukket opp når jeg fant frem noen gamle bamser til arvingen. Mener han hadde briller på også en gang i tiden.

    Ha en strålende fredag og god helg!
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Ganske sikker på at de hadde briller ja. :)
     
  18. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    Vil bare dele
    Fløy den nye Airbus A320neo (SE-ROY) SK4411 mellom Tromsø og Oslo tidligere idag. 20200918_100707.jpg 20200918_100719.jpg 20200918_100732.jpg 20200918_100736.jpg 20200918_100934.jpg 20200918_102909.jpg 20200918_114802.jpg 20200918_122517.jpg 20200918_124256.jpg
    Flyet i sin prakt. Var litt trangere mellom setene på dette flyet enn det har vært tidligere. Vi fikk også utlevert desindifikasjon når vi kom ombord. Jeg fortalte de ansatte når jeg gikk av at det var en fint fly de hadde fått seg. Fornøyd, nå blir det en eldre 737-700 som skal ta med meg til KRS nå kl. 17
     
    Sunnfjordingen, Upsaker, Earl and 7 others like this.
  19. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,219
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Loungelivet leverer på en fredag!
    IMG_20200918_145328.jpg
     
    EndreD, Sunnfjordingen, Earl and 9 others like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Kan noen snart forby denne coronaen?
    Jeg må jo ut å fly utenlands!!
    Det er jo helg og vinskapet er nesten tomt for drikkeviner!
    Enten må jeg gå på polet eller gå løs på lagringsvinene.. ..
     

Del denne siden