Fredag morgen i Østen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 08. nov 2024 kl 04:48.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,995
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må da være det vi i mine skoledager i forrige årtusen kalte Østen!
    En britisk koloniby i seilingsleden ..George Town
    Ca 29 grader og klokken er snart GT tid ..
    BF1B8B2C-8204-4126-98BB-4B117A792D73.jpeg

2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,956
    Bonuspoeng:
    113
    Da er det på tide med dagens medisinske råd: husk for all del profylaksen mot malaria og andre parasitter!
    Nøye gjennomførte studier (*) viser at alkohol dreper slike småormer, mens kinin endrer ph i kroppen slik at de ikke trives innvortes. Det er derfor viktig å tilføre kroppen disse stoffene gjennom Gin-Tonic. Og det må gjøres FØR man blir utsatt for disse parasittene!
    Som eksempel er jeg nå i nordItalia, og her er det behagelige 18-20 grader og null mygg, men det er ingen grunn til å slappe av på behandlingsregimet. Her gjelder det å forberede seg i tide til neste sommer eller neste reise til varmere strøk.

(*) Metodebruk kan diskuteres, men selv om studiene kanskje ikke var dobbeltblindet så var de i alle fall gjennomført av svaksynte engelskmenn med tropehjelm. Og som alltid: de som overlevde studiet skrev forskingsrapporten.

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,995
    Bonuspoeng:
    293
    Gode råd, dvs det er like viktig med gin som med kinin!

obay, kiev and haifinn like this.
  4. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,270
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland

I dag blir jeg "hivd ut" fra heimen. Fruen skal ha 10 hekser på halloweenfest. Har leid meg inn på Comfort Porsgrunn for 10k poeng. Fått bekreftet oppgradering til Suite. Platinum serru:p

Har hanket inn gubbene til heksene

Badstuflåte fra 17-19. Hotellvors 19-21. Valentourettes på Kafe K etterpå.

Ha en skummel dag

5. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,159
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra det som vel er vesten, i alle fall i forhold til trådstarters geografiske posisjon.

Var egentlig altfor tidlig på plass på kontoret i Oslogryta, men sånn må til for å få ting unna før helgen setter inn. Rasket heldigvis med meg en kanelbolle fra kaffepusheren på hjørnet, synes man fortjener det på en fredagsmorgen. Og i timen før kollegaene dukker opp rekker man kanskje å booke et hotell eller tre, til vinterens Thailand-tur. (Men fysj, så dyrt det har blitt, og kun delvis pga THB-kursen...:()

Ha en flott fredag, fri for malarier og parasitter!

6. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,179
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra Da Nang. Her er det negroni-tid.
    20241108_132843.jpg

Del denne siden