Fredag og flydag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 26. nov 2021.

  1. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Kidsa er foret og jeg er ferdigpakket, straks avreise til skolen for levering av kidsa og deretter venter TRD.

    Ha en nydelig fredag :):):)
    AA92A6B0-48C1-4E5C-82B7-1A710D255D19.jpeg
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra landsbygda.
    Kona er litt grinete, for jeg har holdt henne våken hele natten med snorking. Er steike forkjøla, venter i spenning på resultatet fra korona-testen i går.

    Helgen får helt andre gjøremål enn planlagt. Heldigvis skulle jeg ikke ut og fly.. :p

    Ha en friskere fredag!
     
    Earl, snus_mumrikken, kjeeli and 20 others like this.
  3. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,624
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo. Forhåpentligvis på vei ut av forkjølelse her etter en sylte tett uke tilbrakt under dyna, med over middels forbruk av Ibux, Paracet og otrivin. Blir spennende å se hvilke «gleder» som ligger å venter meg når jeg endelig returnerer til mailboksen etter noen dagers fravær…
     
    Earl, snus_mumrikken, kjeeli and 20 others like this.
  4. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    1,213
    Bonuspoeng:
    93
    Igjen så fikk jeg ikke sjekket inn hele veien i sas-app'en, og igjen måtte service - desken på utlandsloungen trå til. Gikk like fint denne gangen.

    Innreiseregistreringsskjemaet ville ikke regjeringen la meg fylle ut før etter midnatt, ikke lett å skulle være litt frempå og organisert :p

    Nå må jeg straks løpe til D-fløyen. Halv 9 er aaaltfor tidlig å fly, tro det eller ei :eek:

    Mens jeg trimmer bortover flyplassen, får resten av dere ha en fortreffelig fredag :)
     
    Earl, snus_mumrikken, kjeeli and 19 others like this.
  5. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    12,903
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen. Veldig mange flydager for tiden, og trivelig er jo det!

    Forsøkte å ordne noen for meg selv i går. Og klart'de. Etter mye om og men. Fire ganger kopla opp til CT-telefonen, to gang timeout på linjen, en gang ikke tid til å vente lenger. Siste gang løsnet det, fikk effektiv hjelp og korrekt gjennomført bestilling.
    Er også litt spent på hva berlinerne har tenkt å gjøre den nærmeste tiden, stenge ned eller ikke. Har ikke vi en utsendt medarbeider som kan rapportere?

    Forøvrig gledes der til nytt sjakkmesterskap og Torstein Baes optimistiske vurderinger.

    Ha en fin fredag, og god flytur dere som har slike planer i dag.
     
    Earl, snus_mumrikken, kjeeli and 21 others like this.
  6. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig!!!
    648 dager siden forrige flytur, men hvem teller vel slikt?;) Jeg regner ikke 250 flyturer med et fly jeg ikke lander med, der går den morsomme delen av turen med litt nylon og hyssing over hodet.
    Helt grei tur OSL CPH, nå er det straks CPH HAM. Det er litt uvant å se alle mennesker med munnbind, det synes å være en annen verden utenfor vår lille boble i nord.
     
    Earl, snus_mumrikken, kjeeli and 21 others like this.
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Morn fra København. Straks på tide å forlate soverommet i loungen og rusle bort til B-gatene for avgang mot OSL. Fin flytur fra LAX, selv om serveringen var nokså kjip sammenlignet med tidligere og hva andre selskaper tilbyr nå. En annen ting jeg syntes var litt merkelig, var at lysene i kabinen var skrudd av i totalt 2 timer i løpet av den 10 timer lange flyturen. Når jeg spurte, fikk jeg beskjed om at de ikke ble skrudd av ettersom at det var dagflyvning amerikansk tid. Dette til tross for at klokken var ett på natten i København og halve businesskabinen lå og sov.

    20211125_201130.jpg

    Hadde samme problemstilling ved innsjekk på LAX i går. Fikk da beskjed om at jeg måtte registrere meg for å få sjekket inn, og at jeg bare måtte velge karanteneunntak og transit. Veldig merkelig opplegg.
     
    Earl, snus_mumrikken, kjeeli and 21 others like this.
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.

    T14 Til Miami og jul i Florida, Sas nå er fristen ute for kanselleringer uten at det blir dyrt for dere :)
    Håper ikke nyhetene om ny variant fra Sør-Afrika skal stoppe denne turen:confused:

    Ha en fortreffelig black friday og dobbel Sas mc kampanje alle If-ere.
    Poengene skal hamstres inn :D
     
    Earl, snus_mumrikken, kjeeli and 19 others like this.
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Våknet 0747, et fint tidspunkt, men litt upraktisk når planen var å stå opp en halvtime tidligere. Den halvtimen sparer jeg nå på å ikke pendle, helt greit!
    Ingen konkrete reiseplaner utenom det som allerede er bestilt, så første utenlandstur (som er tredje etter lockdown) blir først i januar.
    Er veldig fristet til å bestille mer, men det er noe med pengebingen som ikke er helt på topp i det siste, så får bare la rasjonelle meg vinne over reisebasillen. Dessuten er planen til og med juli USA, USA, Irland (jobb), Nederland, USA, Nederland (og kanskje en kjøretur til Tyskland og Frankrike som del av denne turen) så kanskje det får holde? Det var et lite ras med bonuspoeng oppspart da vi ikke kunne gjøre så mye annet som har muliggjort dette :D
    Får gruble litt mer på det.

    Ha en flott dag!
     
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken

    T-14... Blir det noe av? Polsk julehandel
    T-24... Blir det noe av? Tyrkisk julenisse (¤&%" ta SWISS, takk til dere)

    Kommer vel ny restriksjoner ila neste uke om ikke idag:(

    Ha en super helg :)
     
  11. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra en kort pitstop på loungen. Straks videre til CPH før endelig destinasjon Berlin. Godt belegg her i gullstua i dag.
     
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Den kom ikke som en overraskelse nei, men frykt ikke, ila. neste 2 uker er første tilfelle oppdaget i Norges rike også...:(
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Finse, vinteren er i anmarsj … Det blir ikke gjort så mye i dag.


    A9B61CEC-36C0-4A17-867A-73A378FEB490.jpeg
     
  15. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    På MIA i går sjekket de ikke innreiseregistrering (og vi som hadde gjort det på forhånd og greier). Fikk beskjed av Entrynorway-folkene å velge at vi skulle i karantene, for og så ringe inn og endre dette i dag. Dette ble gjort, og det gikk egentlig greit.

    Kaos på OSL når ca. ingen andre på flyet hadde registrert innreise, men det er en annen sak.
     
  16. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen.

    T-5 til ARN, men viktigere tenker jeg
    T-7 til CUN.

    Håper som andre over her at det ikke dukker opp så mye nytt rundt regler. Mener å ha hørt noe om at Støre skulle tale tirsdag? Håper det ikke stenger mer ned, men det klarer seg med å intensivere bruken av munnbind.
     
  17. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra en travel jobb dag.

    ingenting hos ANA kl 0700, men sjekket igjen før 08 og da var det billetter synlige. Så da er returen fra Usbekistan sikret i ANA O klasse. Så får vi se hva verden byr på av nedstengthet om et år.

    T-16 SFO
    T-17 CUN
     
  18. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!

    Snart helg...igjen. Dagen startet med litt møtevirksomhet før litt kjapp netthandel og doble poeng. Helgen skal benyttes til å flytte transaksjoner fra Curve til SAS MC.

    Landet en tur til Dubai i mars og fikk brukt en utgående CT. Godt man er relativt fleksibel på når det kan reises. Helt bingo å ringe kundeservice om dagen, men det er vel strengt tatt gammelt nytt nå.

    Ha en innbringende helg:)
     
  19. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra den franske byen Tours

    Her har man skrevet litt reisebrev og er klar for å nyte den franske byen og hva den har å tilby. Helt greit hotell jeg har funnet meg og skal få tatt noen bilder senere idag.

    Men ha en flott fredag alle sammen
     
  20. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Disse var synlig hos Air Canada i natt og igjen på morgenkvisten i dag :) Det lå også ute to seter HND-LHR, som ikke er så vanlig midt i uken.
     

Del denne siden