Fredag og flydag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av LN-FHU, 26. nov 2021.

  1. FlamtheAvGeek

    FlamtheAvGeek Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    401
    Bonuspoeng:
    63
    God morgen!

    En uke siden vi kom hjem fra Hawaii - tiden flyr. Reisebrev kommer litt senere i januar, da vi har filmet en liten "vlog" eller "recap" (kall det hva du vil) av reisen som må redigeres utenom eksamenstid.

    Men tar meg friheten til en rask recap med noen punkter.

    - BGO-OSL-CPH-LAX SAS i Go, med overnatting på H Hotel by Curio LAX-
    - LAX-HNL med United Eco (ingen matservering, men fikk Cola og vann hver gang jeg spurte)

    - Ved ankomst LAX opplevde jeg den korteste immigrasjonskøen hittil. Rett igjennom på ca. 30 min. Damen bak plexiglasset var litt overrasket over besøket siden datoen var 10.11 og som alle vet så åpnet "de" 08.11. Vi tok dem på ordet!!!

    - Ved ankomst HNL sjekket de koronapass. 0 stress.
    - Hotellet i Hawaii lå i Waikiki. Nice location, og mtp. prisen vi betalte så var det vel godkjent.
    - Hver restaurant sjekket k-pass, temperatur og ID. Munnbind innendørs - overalt.
    - 6 netter i Honolulu. Kanskje kort, men bedre enn ingenting som jeg pleier å si. (Har også måttet "forsvare" helgetur til Hongkong før for å drikke champis med menn jeg ikke kjenner :p )

    Hjemreise:
    - HNL-LAX-CPH-OSL-BGO. "Fra dør til dør" tok det intet mindre enn ca. 36t. Avreise Hawaii onsdag, ankomst BGO fredag formiddag.

    Utdypelse kommer som nevnt i januar. God helg når den tid kommer!
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Samme som på hjemmesiden til ANA. Får legge det på dårlig søk og kunnskap hos konsulent 1.
     
  3. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Begynner å bli nervøs for turen min i mars.... Leste at sør-afrikanske myndigheter var forbanna på UK med å innføre forbud så raskt da man har minimalt med tilfeller, men det kan vel være UK får rett. Er så lei det j...a viruset:oops:
    Ellers fredag, T-109 (med mindre det blir travel ban og helvete) og straks avreise hytta.
    God helg til alle
    Og la oss håpe vi slipper nye nedstengning, stengte grenser og generell repeat av 2020/21. Akkurat nå er selv en kronisk optimist som meg negativ og pessimistisk
     
  4. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er ALLE møkklei Covid`n, joda, men tenk på selveste @ccurrahee og ut.(og andre i helsevesenet omkring i verden) som må stå midt i dette "FAENSKAPET", og så og si daglig porsjon med smittervern utstyr fram til en kan endelig klokken ut. Og ikke minst så har vi brødhuene(unnskyld om dette er medisins tilstand som forhindrer) som er vaksine motstandere :mad:
     
    Calling, SayWhat, Earl and 12 others like this.
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig. Og det er jo strengt tatt champagne-problemer, men ja. Kunne vært verre. Jeg har ikke vært syk og ikke mistet jobben, så vært heldig.
    Skulle ønske noen satt munnbind og sprøyte i armen på Kari Jaqcuesson og hennes sprø kompnajonger. For det er de som ødelegger nå
    Helsevesenet fortjener både mer lønn og mer penger inn i systemet. Og færre direktører, men det er en annen diskusjon. Folk må ta seg sammen
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra solkysten …
    Byen med fullt kaos om bybanetraseen … dette har de holdt på med i 10 år …. bare en ting å si om dette:
    9D8CD645-813E-492D-898E-052C75175B2E.jpeg Landet i går noen timer sent …og tok den berømte bybanen hjem. Taxi koster 350-400kr, mens bybanen koster 40kr for 2 med helg hele uken.

    På flyet fra TOS prøvde jeg «ekstraservice» to ganger, først spurte jeg om et ekstra polarbrød og det gikk fint. Det sa stopp da jeg ba om mer vin, dvs han kom med vinen og betalingsterminal …. han snudde dag jeg sa jeg ikke ville betale og mumlet noe om at jeg hadde fått vin …

    I sete 14B fikk jeg drikke uten å betale ..

    Godt å komme hjem også
     
    Kristian, Upsaker, Calling and 13 others like this.
  7. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig enig. For helsesektoren så er vel pandemien bare toppen av isfjellet - dette har jo pågått ufattelig lenge (ikke i bransjen selv men).

    Leste i avisen i går at styret ved St. Olavs HF hadde nå endelig besluttet at de skulle bevilge midler til flere ansettelser. Det er jo helt utrolig! En bransje som har vært underbemannet/underlønnet i årevis og hvor vi nå har vært 2 år i en pandemi - først nå har det gått opp for noen at en trenger flere! Hva har de egentlig holdt på med de siste årene??
     
    Calling, SayWhat, Earl and 5 others like this.
  8. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,702
    Likes mottatt:
    5,887
    Bonuspoeng:
    183
    Fredag og "nervøst-sjekke-oppdateringer-om-reiseråd-dag". Det blir flere av de fremover, for det er T-9 til min 4-legs "mini-odysse" til GDN. 4 legs ut og 4 legs hjem. Har bestilt et rom på "Hampton by Hilton" (like ved utgangen av GDN), for å få noen timer søvn før den alt for tidlige returen. Det kommer naturligvis et reisebrev hvis ikke noen lager kluss.
    Ha en fortreffelig fredag og helg!
     
    Calling, SayWhat, Earl and 9 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,701
    Bonuspoeng:
    293
    NEDERLAND: PASSASJER PÅ TO FLYGINGER FRA SØR-AFRIKA HOLDES FORELØPIG IGJEN PÅ FLYET
    Fredag morgen landet to fly fra Sør-Afrika på den internasjonale flyplassen Schiphol i Nederland. Begge fly har landet, men passasjerene får foreløpig ikke gå av flyet, skriver avisen De Telegraaf.

    Avisen har snakket med familiemedlemmer av passasjerene på flyplassen, som forteller at passasjerene må bli testet.

    En talsperson for helseminister Hugo de Jonge opplyser til avisen at de blir testet om bord eller i en egen fløy. Helsemyndighetene vurderer nå om passasjerene skal kjøres til et eget hotell for å gjennomføre karanteneplikten.

    Fredag morgen innførte nederlandske myndigheter flyforbud for alle flyginger fra det sørlige Afrika.
     
    Calling, SayWhat, ArthurDent and 2 others like this.
  10. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,502
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Intercontinental Beach Club Malta.

    61CD9FA5-46B3-47F4-93C1-28D5F8D4D269.jpeg 456EE63B-C040-4E0A-922D-DD77EE3A2563.jpeg

    Frokost inntatt på Club Lounge, de ble tydeligvis diskutert betaling for Silver Top til frokost men det utgikk.

    En pint bestilles om 7 min, da er vi på vei mot helg.
     
    Upsaker, Calling, SayWhat and 17 others like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,241
    Likes mottatt:
    22,477
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag frå Sunnfjord. Kaldt og fint. Og jammen har eg fått trumf i dag og. Berre so synd at det ikkje ligg an til at eg kan få brukt poenga på noko fornuftig. Kanskje madammen skal få seg dasskost til oppunder 70k EB-poeng til jul? Nei, no må vi få has på denne hersens pandemien slik at vi kan få reist snart. Heldigvis berre 12 dagar att til eg skal få lutefisk.
     
    Calling, SayWhat, Earl and 13 others like this.
  12. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har kommet over noe gode tilbud på black friday da?
    Hadde jeg vist at de også kjørte black friday på aksjer og krypto so hadde jeg nok vurdert å solgt litt i går :p
     
    Calling, SayWhat, ArthurDent and 6 others like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Når de ikke klarer å "skjule" underbemanningen og media plukker det opp, er løpet kjørt for ledelsen, som må være "politisk korrekt ved budsjett møtene", da de som regel skal skryte av å ha spart på ditten og datten, og avsluttet møtet med et par donats og kake stykker...

    All ære til helsevesenet inklusive avd. ledere og team leder. MINUS de adm. ledelser på topp nivå som liker sparekniven.

    Enda mer fun fact, modul bygget på legevakten i Asker og Bærum, som skulle ivare ta alle smitte pasienter og/eller med hoste, snørr og feber, er lagt ned, velkommen alle med akutt sykdom, kanskje du sitter vedsiden av en som er asymptomatisk med Covid... Nok et tiltak av ledelse i Bærum kommune...

    Beklager siste post. Tilbake til flyreiser og ANA F:)
     
    Calling, SayWhat, Earl and 4 others like this.
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dæven søkke. Det er jo helt spinnvilt. Av fly, test og vent. Særlig hvis de er vaksinert
    Spørsmålet er jo om dette er innenfor mtp. menneskerettigheter og. Vaksine, munnbind og testing er viktig tiltak, men det her er ganske drøyt. Forstår frykten for en potensielt ny variant, men dette er jo panisk og vel så det
     
    ArthurDent liker dette
  15. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,337
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra Porsgrunn. Fått handla julegaver+ reker og krabbeklør til i kveld. Finner en "IF" champis og legger på kjøl også.

    Har 18 stempler hos Hotels, med snittverdi på 500$, fra Maldiveneturen i høst+ litt annet.
    Bestilte to netter på et "dormitel" i Manilla nå i helga. Kostet den nette sum av 107 kr.
    Da får jeg 20 stempler og to gratisnetter som skal brukes i Miami i januar.
    Ha en flott helg.
     
    drsyk, Calling, Earl and 10 others like this.
  16. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, om man er politiker er det nok bedre å kunne svare "ja, det ble karantene, men vi avverget antakeligvis spredning" heller enn "vi regnet med at det skulle gå bra, men det viste seg å være grunnen til en ny smittebølge".

    Kjipt for de ca 600 som er på flyene uansett.

    Kapasiteten på sykehusene i Nederland er dårlig for tiden, de utsetter planlagte operasjoner fordi covidpasienter (i hovedsak de som ikke ønsket å bli vaksinert...) spiser kapasitet, de flyr rundt akuttpasienter omkring i landet. Ganske uheldig situasjon.
     
    drsyk, Calling, SayWhat and 2 others like this.
  17. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo black friday tilbud med doble stempler nå. Da holder det med en natt :D
     
  18. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    12,337
    Bonuspoeng:
    183
    Fææen- da gikk 53.50 i dass :p
     
    drsyk, Calling, SayWhat and 5 others like this.
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Det er så ille ja? Folk må se til å vaksinere seg:mad:
     
    Calling and ArthurDent like this.
  20. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Dag 1 i mitt nye OW-liv i dag. Må si at BA så langt før ankomst flyplass imponerer. Registrerte meg i VeriFLY-appen, lastet opp vaksinebevis og reiseregistrering, og var så umiddelbart godkjent for innsjekk i app og fikk boardingkort i appen. Bedre system enn AF/KLM og SAS. Som OW-rookie får man ikke velge sete, heller ikke i C. BA hadde imidlertid gitt meg favoritt-setet mitt, som egentlig er reservert for gull-kunder, når jeg skulle sjekke inn i går, så lover foreløbig bra for steget inn i et OW-liv.
     
    Upsaker, drsyk, Calling and 14 others like this.

Del denne siden