Fredrik skal fly 800 ganger på 180 dager

Tråd i 'Nyheter' startet av BendikHa, 05. april 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Får ikke svart på alt her men noen kommentarer:

    Nei han er vel ikke den første som viser hvor mye han reiser i media. Men de fleste andre som frekventerer media flyr gjerne mye enten i jobbsammenheng eller fordi de bruker en solid økonomi til å oppleve verden. Så kommer liksom mileage runs på toppen. Jeg har selv tatt enkelt tur/retur for å komme opp til en status. Så har du Widerøeopplegget som mange benyttet seg av. Det er litt vanskeligere å forsvare, og denne bruken "ødela" dessverre tilbudet - nå får man ikke poeng lenger i det hele tatt. Selvsagt går det an å være lur - jeg har selv tenkt tanken å delvis motivere å ta en t/r LH business som alene kan gi en status om det dukker opp bra tilbud - og å være bonusinteressert handler jo om å finne smutthullene. Men er dette noe man skal være så veldig stolt av? Og vil man virkelig presse fortellingen om hvordan man gjør dette på andre, til og med på forum hvor man selv erklærer at man ikke skal delta ellers? Det er dette jeg er skeptisk til.

    Jeg synes de andre du refererer til skriver fortellingene men en helt annen/større grad av sjarm. Når hans skriver om at han ikke liker forumet og samtidig bygger inn tre smileys ser det dumt ut. Litt som om du møter noen på byen som sier "jeg syns du er støgg" med et smil om munnen.

    Jeg synes du er bra at du har trivdes på korte mileage runs, og tviler ikke på at det kan være givende. Om det er bra at man gjør det kan diskuteres i det uendelige. Men det er liksom noe helt annet enn 800 turer.

    Når jeg er gammel nok til å tenke tilbake på når "jeg var ung" tror jeg kanskje man kommer til å se på det å fly milage runs i fly som gikk på fossilt drivstoff som ganske forhistorisk og bortkastet. Dessverre. Men er lov å håpe det går bedre.

    EDIT: endret formulering
     
    Last edited: 11. mai 2016
  2. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det morsomt å lese både @polscifly og @Ida om tanker og betraktninger. Begge treffer utvilsomt mange gode spikerslag. Men det heter jo også at man ikke skal kaste stein i glasshus. Det hjelper lite at noen velger å definere egen virksomhet som mer "korrekt" og muligens "dannet" enn andre - med dertil store glasshus og småstein. Det store "problemet" er nok at 99% av dere som leser denne forumposten med kommentarer tilhører allerede en gruppe med særdeles rare interesser (og meninger), jamfør majoriteten av mennesker som ikke bryr seg likeverdig. Jeg inkludert. Det innebærer også at jeg erkjenner at jeg bryr meg om poeng, reiseglede, service i luften m.m.

    Dog tror jeg at de ivrigste kritikerne her selv har litt begrensede "antenner", om de klarer å la seg engasjere om en "ungdom" som nyter gleden av et par pandion-merkelapper eller stikker hodet sitt litt frem. Det er jo ikke ulovlig å låne noen pandion-merkelapper om man synes de er fine? De som er her og leser har antakelig ikke skjønt hvordan blogg-verdenen med sosiale medier egentlig er skrudd sammen. Så får man jo like det eller ikke... De som kommenterer saker er dog like store bidragsytere til å synliggjøre smutthull og smarte triks til bonuspoeng m.m. Dess flere kommentarer og lesere det verre er det. Kanskje like greit å legge ned hele forumet ;-)
     
    wilhelm, mhsalv, Islending and 9 others like this.
  3. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Bra post. Jeg har begynt å føle meg litt ubekvem med økende antall mileage runs, henvendelser til fiksere for å skaffe meg obskure kredittkort i Thailand for å slukke noe av bonushungeren etc. Etter å ha lest dette føler jeg meg fullstendig normal igjen. Takk Fredrik, og god(e) tur(er)!
     
    SAS-EBP and anders82 like this.
  4. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Hvorfor så kritisk til en ung og lovende frequent flyer? Det fins jo adskillig verre ting å bruke tiden/pengene sine på enn det Fredrik gjør. Nei - her skinner det igjennom god gammeldags misunnelse fra polscify :)
     
    wilhelm, frankling, Fnate and 3 others like this.
  5. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Er det en ting jeg virkelig ikke er så er det misunnelig, haha! Hvordan du kan få det ut av dette er for meg en gåte. Klart det finnes verre ting å gjøre - men det finnes uendelig mange bedre og. Når det er sagt så er det ikke bare selve greia som jeg synes er tvilsom, men mye av det rundt, blant annet linkinga til andre forum og egen blogg i tråden her.
     
    Last edited: 11. mai 2016
  6. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Mangler en del antenner? "Feil" bruk av smileys? Syns du disse utsagnene dine bidrar til å fremme folks lyst til å dele?

    Ingen her på forumet er like, og godt er det. Hvordan hadde ellers så mange rare routinger og comboer blitt forsøkt? Reisebrev fra Nord Korea f.eks? Hm?

    Syns det er sprøtt og stilig det Fredrik gjør. Tviler på at han raserer travelpassordningen på egenhånd hvis det var det du insinuerte. Norge Rundt-biletten kosta jo next to nothing mens et TP koster fra rundt 68.000 en rute 6 mnd opp til over 200.000 for Norge 12 mnd. Det er ikke penger lettinspirerte VG-lesere med halvhjertede ambisjoner dasker på bordet sånn uten videre....
     
    Last edited: 11. mai 2016
    thecoldfish, frankling and milehigh like this.
  7. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    NY IDE:
    Hvorfor ikke kjøpe et årskort: Oslo - London?
    Om jeg forstår det riktig så er det 5.000 Eurobonus poeng pr. tur/retur om man da får flest mulig poeng? Med "Europareise" blir det jo langt mer poeng enn stusselige Norge. Samtidig så får man jo spise seg god og mett på Loungene?
    La oss tenke at du kun "flyjobber" på hverdanene med snitt på to tur-retur, altså 10 turer i uka, og gjennomfører dette i 50 uker. Totalt 500 tur-retur-reiser.
    Da har du 2.500.000 bonuspoeng om jeg har kalkulert riktig??
    Så var det prisen da. Fattige 331 309,50 kroner. Men prisen skjemmer vel ingen når man får 7,54 bonuspoeng pr. anvendte kroner??
    Hva får man for 2.500.000 bonuspoeng? Eksempelvis 250 t/r reiser innenlands? Eller 25 t/r reiser med SAS Biz til Asia. Sistnevnte ville vel egentlig ha kostet ca. 500.000 + kroner?
    Vel jeg har ikke tid (og så mye motivasjon) - men gleder meg til Fredrik er ferdig med første prosjekt :):D
     
    Edvard, MadsVaHa, milehigh and 3 others like this.
  8. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Oslo-Hele Tyskland er rimeligere enn Oslo-London. 10.000 kr mindre både for 6 og 12 mnd. Da kan man fly til Hamburg, Hannover, Berlin, Düsseldorf, Frankfurt og München. Connection i CPH er nødvendig for alle Hannover og en del Hamburg-flights. Da får man med EBG/D bonus 7500 grunnpoeng per retning. (2500 Norden, 5000 Europe) Tror det hadde vært mitt førstevalg etter en Norway south B 6 mnd. Når en blir lei Lufthansas kjøttpudding, gummibjørner og schnaps fra de dype, tyske skoger så hopper man ned til FRA og besøker Air Canada sin lounge frem til den verste skjelven har gitt seg.
     
    Last edited: 11. mai 2016
    Baldrick, mhsalv, bighc and 6 others like this.
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du si noe om de kredittkortene?
     
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Flere interessante innlegg her.
    Kort om Pandion-debatten. Når jeg spiller fotball på løkka tror jeg jo ikke at guttungen med Barcelonadrakt og Messi på ryggen verken er Messi eller noen gang har eller vil komme til å spille for Barcelona. Eller at alle BMW som har limt en M bakpå faktisk er en M versjon. Han har jo såvidt jeg har sett aldri skrevet at han er Pandion (om man kan tro det er noe annet, men det skulle vel være tilbakevist for lengst), men bruker det som et symbol/handle/nick, kanskje som et regn på respekt for statusen, eller som en drøm/mål?
    Poenget med anonyme brukernavn er vel at alle på en eller annen måte har lånte fjær?
    Å diskreditere ham for det er i mine øyne tøysete, og her er jeg enig i @Ida s sitat om å være snille med hverandre:D (og jeg håper ikke jeg blir diskreditert for å koste på meg en smiley, det er en integrert del av alle anonyme internettforum)
     
    frankling, Fnate, Petter B-C and 5 others like this.
  11. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Fredrik har tidligere været Pandion..
    Er nu EBD. Jeg havde også beholdt mærkerne på mine koli..
    Synes ikke man skal blande sig i hvad andre bruger deres tid på, selvom jeg aldrig havde gjort som ham.

    Følger ham på Instagram, fine og generelt positive opslag :)
     
    Petter B-C and milehigh like this.
  12. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Skærmbillede 2016-05-11 13.02.19.png
    Hvordan får man så sådanne bag-tags?? Med tusch og retteblek?
     
  13. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig faren heter det samme? Jeg heter det samme som min far, han er dog kun EBG, hehe.
     
    alexanderln liker dette
  14. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Mener å huske det er onkelen hans som heter det samme og er Pandion. Jeg hadde skrytt på meg det samme hvis jeg hadde hatt muligheten da jeg var ung...
     
    alexanderln, milehigh and chrt like this.
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    HON, Pandionus, Global Snurvices, GGL, AA Platflat og statusløse førstereisende; vi får alle sammen sitte på innsiden, i det samme flyet og vi kommer fram helt samtidig, det er jo fabelaktig bra!

    Let’s all fly together <3

    [​IMG]
     
    Last edited: 26. des 2018
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
  17. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,187
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har en slik .... og det er det ikke mange som har!
    Jeg har aldri hatt Pandion ....
     
  18. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Tråden har sporet helt av for et meget interessant opplegg. Brudd på personvernhensyn og tilnærmet mobbing hører ikke hjemme her IMO. Jeg husker ikke reglene her når jeg signa up, men alle andre forum jeg er på har regler mot å oute personlige detaljer (hvorvidt OP eller faren har status etc). Om mods mener slikt hører hjemme her og ønsker bevare off topic postene, bør de iallfall over til egen tråd.

    Er dette verdensrekord av OP? Guiness består stort sett av galskap og har ligget under de fleste norske juletrær i alle år. Applaus til OP. Uansett om man liker det eller ikke. Jeg vil tro at om man er febrilsk i mot har man egentlig ikke mye her inne å gjøre.

    Til info har jeg aldri hatt noe med OP å gjøre.
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Kan man egentlig klandre OP for å ikke bruke mye tid her når man ser på det som (tillates) postes?
     
    Petter B-C and NoLimit like this.
  20. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Det er faktisk utrolig at så mange voksne folk her inne bruker tid og energi på å snakke ned en av oss selv. Diskusjonene om han har status eller ei basert på at han er avbildet i andre sosiale medier med et Pandion kort viser hvor lavt enkelte er villig til å synke for å snakke han "ned"...Ikke bra folkens!

    Vi har alle vært ung en gang :)
     
    Last edited: 11. mai 2016
    wilhelm, Chrisbgg, frankling and 9 others like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden