Fredrik skal fly 800 ganger på 180 dager

Tråd i 'Nyheter' startet av BendikHa, 05. april 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Ok folkens, jeg tar den, skjønner mye av det som blir nevnt her. Noen karakteristikker ble litt mye. Jeg synes riktignok man må tåle litt kritikk når man opptrer slik personen her har gjort både her og mange andre plasser, og står således fortsatt for "hovedpunktene". Det er bra om det finnes rom for å faktisk diskutere om noe er bra eller ikke også.

    Men, "mobbing" er ikke greit og om noen får inntrykket av at det er det så er det ikke ok, og jeg tar kritikk selv for det. Og kanskje skal man få litt slack som ung også, og det er gjerne ikke nyttig å diskutere enkeltpersoner heller. Jeg har ikke verken febrilsk mot personen eller annet som insinueres her- dette er ikke annet en diskusjon i mine øyne, like greit å la det ligge. Så jeg begraver stridsøksen for nå for min del, og håper folk ikke føler seg alt for støtt.
     
    Last edited: 11. mai 2016
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal også moderere egen kritikk noe. Dersom man er en offentlig person, eller iallfall selv går ut med fullt navn og div info må man akseptere mer. Jeg hadde ikke lest andre media/forum om dette, men ser nå at han har kjørt en intensiv mediakampanje.
    Men IMO slår vanlige forumrutiner med å ikke identifisere medlemmer gjennom overfor evt offentlighet ellers.
    Det er helt innafor å mene opplegget hans er teit, forurensende eller hva som helst, og det er prosjektet tråden dreier seg om. Ikke flere negative kommentarer om kallenavnet.
    Så det var en på svensk forum som hadde prøvd seg på 404 flighter men ga opp. Noen som har mer info, og ellers vet om lignende?
     
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Da tenker jeg det er på tide at vi legger personkarakteristikker bak oss, og heller følger dette spennende forsøket.

    Kjør på Fredrik! Hold oss gjerne informert med hvordan prosjektet skrider frem!
     
    Islending, tommy777, Kjakan and 3 others like this.
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har vel også lagt debatten om dette er galskap bak oss. Åpenbart er det galskap, men det er positiv og faktisk rasjonell galskap! Noen har hintet om at dette ikke var poenget med travel pass, at han ikke ville vært en verdig pandion og at dette kan ødelegge ordningen. Jeg kjøper ingen av de argumentene.
    Ad poenget med travel pass så er vel det som det meste annen business å vri mest mulig penger ut av kundene. At OP flyr langt flere segmenter enn trolig alle andre kan jo tyde på en noe dårlig kunde. Men gitt at han bare fyller tomme seter (for det meste iallfall?), og den muligheten SAS har til enorm PR gevinst vil han på mange måter heller være en drømmekunde. Se bare hvordan Kiwi dro nytte av Kiwi.Bob. Spørsmålet er om SAS kjenner sin besøkelsestid
    Ad verdig Pandion blir jo det helt subjektivt ala verdig Robinson. IMO mer verdig enn de fleste, men åpenbart ikke om legger ren revenue til grunn slik SAS åpenbart tenker. Men hvorfor ikke som en del av et PR stunt. 500 segmenter årlig for Pandion skulle vel være en fin PR kampanje?
    Samme vurdering på ødelegge dealen. Skjer nok ikke. Ekstremt få som har tid til dette. Men jeg er enig i å holde lav profil på dealer som kan ødelegges ved overeksponering.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har TP og det er for meg, ubegripelig slitsomt å få til 4-6 flygninger i uken ved siden av full jobb. Jeg synes det er fantastisk gøy at han prøver dette og håper at han lykkes.

    I perioden da ungene var yngre og far skulle følge på ulike kamper og treninger og arrangementer var jeg nok oppe i 250 flygninger i året. Nå er dette redusert til ca 150- 200 i året og det er tungt nok å få til. ( I 2015 ble det "bare" 117 med SAS).

    Jeg synes vi skal heie på Fredrik og håpe at han når sitt mål. Jeg er helt sikker på at mange her (meg inkludert) på forumet skulle ønske at de hadde hatt de samme mulighetene da de var på hans alder.
     
    RemiWM, SAS-EBP, mariusbb and 6 others like this.
  6. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Kommet til 32 flights siden Mandag, blir 8-10 flights i helgen etter planen! :)
     
    wilhelm, Islending, Kjakan and 13 others like this.
  7. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Stå på! :)
    Kanskje vi sees i luften.
     
  8. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Av ren nyfikenhet: Hva gjør du under flightene? Har du ordnet deg underholdning i form av film og musikk? Hva ser du på? Hva hører du på? Hva spiser du på turene, og ikke minst. Hvor mye må du drkke for å komme deg gjennom dette maratonet?
     
  9. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, hvis du flyr mellom SVG-BGO på kveldstid så er det stor skjangs for det ja! :)

    Noen ganger sover jeg, andre ganger ser jeg ut vinduet og bare slapper av. Jeg hørrer skjelden på musikk, da jeg hører på det 7,5h på jobb hver dag.
    Siden det ikke er servering på flyene så har jeg med nistepakke, jeg spør om en flaske vann ombord som jeg har på resten av turene samme dag. Null alkohol, må jo kjøre hjem! :)

    Jeg står opp 05.00, begynner på jobb kl. 06.00 og slutter kl. 14.00. Første fly går kl. 14.45 og jeg lander i Stavanger igjen på kvelden rundt 22.00. Før jeg går hjem og sover/oppdaterer div ting. :)
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    God damn.. Det er litt av noen dager!

    Har du blitt mye gjenkjent av crew hittil? Mange som kjenner til rekordforsøket?
     
  11. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Imponerende dager ;) kult at du klarer å kombinerer det med jobbing!
     
    bor_i_en_koffert liker dette
  12. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, men tiden går fort! 4 flights fra 14.45 til jeg lander 18.20 er ok! Så har jeg en pause på rundt 2h da jeg enten kjører hjem eller en tur med bilen! før 2 nye legs fra 20.35 til jeg lander 22.20! :) Men veldig digg med friheten!

    Ikke som jeg har inntrykk av, snakket med 1 i Widerøe Ground Handling på Sola, hun viste om det. Men hvor hun har fått info fra vet ikke jeg. Ja, er veldig heldig som klarer og ha en perfekt kombo i mine øyne.
     
  13. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor lang tid tar der før du får poeng på EB(?) Konto?. Jeg har bare fått 2/32 til nå... :)
     
  14. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Det varierer. Kan gå alt fra 1 til 8 dager.

    Er det kun SVG-BGO du kan fly på den TP'en, eller kan du ta andre strekninger også for å variere litt?
     
  15. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Kun SVG-BGO :)
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    "Frihet og frihet", du har vel ikke mye frihet mens dette står på ;)
     
  17. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, skal jeg noe veldig spessielt en dag så går det fint og kansellere 1 dag liksom. Har booket 950 flights for og ha en backup på 150 slik at jeg klarer dette med 150 kansellerte/ missed flights. Men for min del gir det en frihet og vite at det er mulig og fly hvor jeg vil i verden etter disse kjekke 180 dagene! :)
     
  18. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske vill tidsplan, imponert over at du klarer å stå gjennom den. God tur på WF-flighten i morgen tidlig!
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Utav nysgjerrighet, hvordan har du gjort det med parkering på Sola? Må jo koste en liten formue å stå parkert der så mye? Eller har du leid en fast parkeringsplass på månedsbasis?
     
    SAS-EBP liker dette
  20. SAS-EBP

    SAS-EBP SAS Pandion

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har denne parkeringen. Denne kan kun bestilles på Avinor/Europark sine sider.

    Avinor/Europark har noe som heter ”My Space” på Sola, hvor kunder kan bestille fast plass på nettet, og få en egen plass med navnet sitt på. Plassen er rett ved utgangen fra P-huset, så nær du kan komme terminalen, og i tillegg er den 3,0 meter bred. (2,5 er standard)


    Viktige argumenter for My Space er:

    -Forutsigbar P-plass når man skal ut å fly (fast plass)
    -Men like viktig; Enkelt å huske hvor bilen står når du kommer hjem igjen, for de som reiser ofte.
    -Større bredde
    -Nærhet til terminalen og jeg bruker ca 1min fra bilen til Fast Track!


    DSC_0480.JPG
    13102888_10207920948599469_5557465422772818392_n.jpg
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden