Jeg leverte min bil i Sør-Afrika 8.10., altså omtrent en måned siden. Bilen ble sjekket og funnet feilfri som den skal. I dag kommer det en mail som sier at et dekk er ødelagt med bildebevis. Problemet er at bildet er tatt med digitalkamera og da får man jo med dato og klokkesett når bildet er tatt.... Det er tatt i dag! I DAG ! En måned etter levering, og så vil de at jeg skal ta på meg ansvaret for dette? Seriøst, slik kan man da ikke behandle en Top-Tier kunde!
Verste jeg har hørt. Må være en grei sak å avvise saken mot Hertz. Ellers blir det grei skuring med kredittkortselskapet å vise til datostempling på bildebeviset. For en gjeng med idioter.
Absolutt.. Dato er både i filnavnet og inne i egenskaper på fila... Har lest flere caser hvor hertz i Cape Town har krevd erstatning for skader etter leie, men skulle ikke tro de ville gjort noe slikt mot statuskunder. Lurer på om jeg skal være føre var å betale amex følge med på eventuelle transaksjoner derfra...
Det var min tanke også. Hertz downtown der har rating 1.9 på Google. Har aldri sett en bedrift med i nærheten så dårlig review før..
Godt poeng, men ettersom tilbudet der passet mye bedre enn noe annet tenkte jeg at det går nok bra. Betaler med kredittkort så litt beskyttelse har man jo. Plus at jeg tenkte at det nok er mer sannsynlig at de forsøker å lure statsløse enn de med toppnivå..
Regner med at Hertz sentralt kommer til å reagere på denne. Om det viser seg at de regelrett forsøker å svindle lojale kunder bør det settes i gang tiltak.
Dette er jo uhørt uansett status, og jeg tipper du får et solid plaster på såret fra Hertz. I en sånn sak burde ikke status ha noe å si. Det er ren svindel og noe de ikke kan være bekjent av.
Jeg hadde kanskje tenkt at "det er jo Hertz så det kan jo ikke være så ille".... her var det nok dessverre så ille da.
Dette er jo en kjempebra nyhet for deg. Eurobonuspoengene bør jo tikke inn på kontoen din som kompensasjon.... (Skjønner det er selvfølgelig er forbannet irriterende)
Tipper de har fått inn bilen, sjekket den, funnet skade og bommet på oktober og november på kontoret. Men kanskje jeg er spesielt godtroende...... Eurobonuspoeng som erstatning fra Hertz var det en som nevnte. Får man det, noen med erfaring fra nettopp dette? mvh John
Hadde lignende sak med Sixt i Malaga. Bilen var full av maling, bildet tatt dagen etter jeg leverte. Tror nok jeg hadde sett om det var masse maling på bilen, inkl. frontruta når jeg leverte den Helt uhørt! Eller saken pågår fortsatt den, får stadig inkassobrev i posten derfra, fikk nylig beskjed om at de forbereder sak i retten. Morsomt!
Skremmende og frekk historie. En prat med de på HQ vil få denne saken avsluttet. Det hender at vi kan bli litt forsinket med å melde skader, men vi har alt merket og loggført med datoer/klokkeslett. Forstår deg uansett godt @Are Fortell oss hvordan det ender.
Da er nok denne saken ute av verden. Jeg skrev et ganske skarpt brev tilbake om at bildet ble tatt 1 måned etter retur av bilen og at dette var fullstendig uakseptabelt og jeg godtar ikke noe ansvar for dette. Svaret jeg fikk var de hadde sendt mail til feil person... Jeg mistenker at de forsøkte seg på noe smart ettersom første mail innehold både navn, dato og tidspunkt for innlevering.
Hei! Litt off-topic, men var det greit å kjøre i Sør-Afrika? Vet det er venstrekjøring og sånn.. Hvor kjørte dere? Jeg vurderer å leie bil i JNB på en tur neste år og kjøre innom Lesotho og Swaziland. Leieprisene virker i hvert fall gunstige ift å fly. SAA har lite konkurranse der nede..
Min erfaring er at det er veldig greit. Vi kjørte ca 1500km og ingen dramatikk. Veiene er i hovedsak gode og utenfor storby er det lite trafikk. Forøvrig er landskapet fantastisk og kjøre rundt i. Vi kjørte fra Cape Town og til Knysna innlands og kysten tilbake.
Vi både kjørte og fløy innenlands i Sør Afrika når vi var der på juleferie med barna. Funket fint hele tiden det. Vi kjørte på dagtid i lyset da, etter mørkets frembrudd er det kanskje annerledes.