Generelle normer ved setevalg

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Gribb, 21. sept 2018.

Tags:
  1. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    C1E13816-AB0E-45C8-8E2E-9BDE31D01BCA.jpeg Jeg bare lurer på hvilke sete dere ville ha valgt, å velge den sete hvor ingen andre sitter ved siden av eller velge den sete hvor noen sitter ved siden av. I Norge er vi egentlig opptatt av å velge sete hvor ingen har reservert sete ved siden av?

    For jeg bestilte og reserverte et sete hos sas og jeg har sas plus billetten. Jeg reiser alene fra Ålesund med sjeldne flytype 737-600 som skal snart pensjoneres ;( da dukker setevalget opp og det viser seg at jeg var den første som valgte i hele setekartet, valget faller på 3a pga jeg vil ikke ha toalettlyd som sete 2a har. Dere kan se bilde nedenfor. Jeg skulle bare sjekke om alt var i orden i bestillingen. Det viser seg noen som valgte sete 3B ved siden av meg. Ville bare høre om deres tanker eller ideer om jeg skal beholde sete eller flytte meg til annet sted? Skal jeg be personen pent om å sette seg annet sted ved oppmøte?
     
    Last edited: 21. sept 2018
  2. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Greier ikke å dy meg...
    Generelle normer ved opprettelse av tråder: Ikke post en tråd for setediskusjon og lignende i et underforum dedikert til feilprisinger og veldig gode tilbud hvor halvparten av forumet har satt opp e-postvarsling for nye tråder. ;) Nå regner jeg med at du ikke var klar over dette, så det får vel gå.

    For å svare på spørsmålet ville jeg valgt 2F eller 3F. :) Det å ha ledig midtsete anser jeg som langt viktigere enn ledig treseter. Velger man vindussete på en ledig treseter, er sjansene langt større for at to som reiser sammen tar de to resterende.
     
    NoLimit liker dette
  3. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hva 3B tenker er ikke godt å si...
     
  4. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg faktisk ikke mente noe ondt, hvis så beklager jeg. Bare ville høre deres tanker om å endre sete eller beholde valget.
     
  5. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    1. Jeg meldte meg nettopp og det hadde du rett om jeg var ikke klar over om opprettelse av tråder. Er det litt ulovlig å spørre om deres mening? Jeg gjør aldri personangrep på bevisst (her kunne jeg ha tråkket salaten på)

    2. Takk for svaret ditt :) Av og til kan man håpe seg om ledige treseters. Hehe
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    I dette tilfelle er det bare ETT sete som er aktuelt

    2C

    Problem solved!!
     
    Wiolenze and Mbj like this.
  7. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er om man ønsker ledig midtsete, så øker sansynligheten jo lenger bak i flyet man kommer. 2A gir ofte en person i midtsete, 5a gir sjeldnere.. Dette er hvertfall slik jeg føler(ikke basert på noe som helst statistikk)

    Men de fyller ofte på med folk lengst frem om det er noen som kommer med sent på fly e.lign..
    Samt at enkelte nok bare sier «lengst fremme» når de sjekker inn/kjøper bilett..

    Forøvrig Velkommen til forumet!

    C
     
    Gribb, Supersergei and RoadKing like this.
  8. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg sat ved sidan av ei nydelig fin dame frå Sogndal (som også er fantastisk god til å synge) på ein tur OSL-SOG ein gong eg var på veg heim frå New Zealand. Etter den turen har eg ikkje brydd meg om det har dukka opp nokon i midtsetet når eg sjekkar setekartet, men heller kryssa fingrane og takka Gud for at vi alle er så forskjellige og at nokon er heldigare med genane sine enn dei fleste andre.

    Eg er 3A-mann sjølv. Og eg ville ha holdt på setet. (Merkar meg at @Eddie47 anbefalar 2C? Skal han reise på same flight?)

    Og velkommen til InsideFlyer! :)
     
    Gribb, Supersergei, Eddie47 and 2 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Er det på tide og ønske velkommen til insidflyers første cahtboot?
     
  10. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Ja vi er veldige forskjellige, noen er ekstrovert som liker å ha småsamtale og være sosial. Noen er introverte som trives å være alene og prøver ikke å ha småprat. Jeg har allerede fylt 18 og håper at ingen dømmer meg ved å bestille ett glass vin på et kort flyvning.
     
    RoadKing liker dette
  11. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Det kan være kanskje pga noen gidder ikke å gå langt bak kabinen, mon tro?
     
  12. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det nærmeste jeg kommer en generell norm når det gjelder setevalg er å ikke sette seg i midten mellom to stykker
    Hadde det vært meg så hadde det vært skiltet ett dødningshode på 3B. Neste får bokke 1D takk!!!
     

Del denne siden