Gi bort EB kort, hvor lenge er kortet gyldig?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Pink Floyd One, 06. aug 2014.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det vart vel gjort endring slik at ein ikkje kan donere i graceperioden (neste periode) dersom ein ikkje rekvalifiserar (i inneverande periode). Det er i alle fall slik eg har forstått tilbakemeldingane enkelte har fått i det siste.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,666
    Likes mottatt:
    32,512
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har rekvalifisert før graceperioden og må likevel vente til denne er over før jeg får nytt til å gi bort.
     
  3. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Hei

    Jeg rekvalifiserte nettopp (perioden min går ut 28.02), får ikke opp alternativ om å gi bort et kort. Trodde jeg kunne gi bort et nå for så å gi bort et nytt når neste periode begynte, eller har jeg missforstått ?
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Du har misforstått. Det er kun første gang man kvalifiserer at man kan gjøre dette. Du må vente til 1. Juni før du kan gi bort et nytt kort.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er jo langt over graceperioden, så det virker ikke som om det funker sånn for meg :rolleyes:
     
  6. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Ut fra svaret du fikk @holmen kan det virke som det er nye regler.

    Diamant-mailen svarte at kvoten oppdateres først når man får ny gyldighetstid på EB-medlemsskapet. For de som oppnår Diamant første gang får gyldighet ut innværende år, neste år og 3 måneder grace. Da kan det gå inntil 2 år før man får ny kvote, så sant man rekvalifiserer. Hvis man derimot har Diamant og rekvalifiserer hvert år, vil man også få ny gyldighet hvert år og dermed ny kvote.
     

    Attached Files:

  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det virker jo egentlig logisk, og på den måten får man færre gavegull i omløp.
    Men han på diamant-mailen burde jo også opplyst om at dersom jeg rekvalifiserer, så kan jeg gi bort et nytt kort (dersom det er sånn det fungerer). Jeg har nærmere 80k poeng, så det er ikke så lenge til jeg gjør det uansett. Men hvis jeg likevel ikke får gitt bort kort før etter at "forrige" graceperiode er over, så virker jo dette litt rart?
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg fått nok et svar fra diamant-mailen:

    Så de har fått nye regler, og jeg må vente til etter graceperioden med å gi bort... Selv om jeg rekvalifiserer.

    Noen som har andre erfaringer?
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Det de sier her er jo at det ikke 3 kort som det var. Eller 2 kort som jeg fikk beskjed om for 2 mnd siden. Men 1 kort :(
    Det gjør jo slik at det er færre gull i omløp da
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Så du fikk annen beskjed for 2 mnd siden? Endringen skal jo ha skjedd i mai i fjor..

    Ikke så farlig for meg, egentlig. Men SAS skal alltid lage så vanskelige regler for ting, at det er vanskelig for kundebehandlere å svare kundene likt. Det er litt frustrerende.
     
    Xflipper liker dette
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Ja. Kan finne svare fra dk.diamant mail når jeg kommer hjem
     
    holmen liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Topp! Jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å jobber for dette, men det blir jo en prinsippsak etterhvert.

    Etter 1. November vil jeg kunne gi bort et nytt kort hvert år, hvis jeg rekvalifiserer. Men nå får jeg altså bare gitt bort ett kort på mer enn to perioder..
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Spurte om de kunne hjelpe meg å gi vekk EBG siden det ikke fungerte på hjemesiden. Ga vekk ut i forrige opptjeningsperiode. Fikk dette til svar:

    Hei Andreas

    Takk for din mail,

    Det er noen små feil på våres hjemmeside, men hvis du sender meg Eurobonus nr til den personen du ønsker og gi ett kort til, så kan jeg se om jeg ikke kan gå inn og gi den venn ett gull kort fra deg,

    Ønsker deg en god dag,

    Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen,

    Silje
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Service

    Svarer de da med EB nummer på min venn.
    Og får da dette til svar:

    Hei

    Jeg kan se at du ikke kan gi bort ett kort før 1 januar, da du fra din siste periode har en fortsatt tre månder igjen av karantene perioden, så ser det er derfor det ikke går,

    Så hvis du prøver igjen i januar, så skal vi kunne gi din venn ett kort,

    Ha en fortsatt god dag.

    Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen,

    Silje
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Service

    SAS
    Scandinavian Airlines System

    SE - 195 87 Stockholm, Sweden
    Visit: Frösundaviks Allé 1
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Så du måtte også vente til etter graceperioden?
    Når opptjente du EBD, og når ga du bort kort sist?
     
  15. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har ny periode 1 November, og ga vekk 2-3 uker før jeg begynte. altså ca 15 oktober.

    Så ja, måtte vente til etter grace. men du fikk beskjed om at du ikke fikk lov før du opptjener ny EBD?
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, jeg må tjene opp ny EBD, og gå over grace for forrige EBD. Jeg tror at "problemet" for meg ligger i at jeg ga bort kortet innenfor samme periode som jeg opptjente EBD siste gang, mens nå er ikke det mulig lenger, så jeg må vente ekstra lenge. Det kan ved første øyekast virke urettferdig, men jeg vet ikke om det egentlig er det.

    Du fikk svar fra Silje på mailen, det var hun (i alle fall en Silje) som svarte det samme til meg på chat. Kanskje jeg skal teste agentrouletten?
     
    Xflipper liker dette
  17. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    har gitt min bror et gullkort i fjor. Hans gullkort går ut i mai i år. Når er det best å gi han et nytt? Dersom jeg gir det nå i april, vil det ha mindre varighet enn om jeg venter til mai??
     
  18. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
  19. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan etter min erfaring ikke gi bort status før vedkommende har en lavere status enn den de mottar. Dvs. du må vente til han er blitt sølv, før du kan gi bort igjen...
     
    rkvalvaa liker dette
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Vennligst lag en mindre skremmende tittel neste gang :confused::eek:
     
    Are, DanH, wilco and 5 others like this.

Del denne siden