ok, da er vi som du sier stort sett enige . Jeg antar du fortsatt kan gi bort kort i 1 år, bortsett fra at tiden er forskjøvet i 3 måneder, med start fra graceperiodens utløp i stedet for kvalifiseringsperioden. Får legge til at det var bra at det så ut til å ordne seg for dere denne gangen.
Jeg ble EBD i juni, og perioden min løper ut 31/7. Forsøkte å gi bort et gullkort nå, men fikk følgende feilmelding: «Invalid card type, or you may not give a card of this type.». Har aldri gitt bort gullkort, men ga bort et sølvkort i fjor en gang (da jeg hadde EBG). Er dette en bug i systemet eller noe jeg har misforstått?
Om du ga bort et sølvkort i samme periode før du ble EBD er nok dette fortsatt tellende på kvota slik at systemet bare lar deg gi bort ett sølvkort til nå. Ville tatt kontakt med SAS og bedt om å få gi bort et gullkort alikavel. Har lest om andre som har fått løst det slik.
Noen som vet med 100% sikkerhet om jeg kan gi bort gullkort i denne situasjonen: - Jeg ble EBD i forrige opptjeningsår som ble avsluttet 30. april. Har aldri gitt bort noe kort. - Mottaker ble EBS for egen maskin i opptjeningsåret som ble avsluttet 30, juni. Kan jeg gi bort et gullkort til vedkommende nå, gitt at han akkurat har startet nytt år og at han dermed får beholde status i nesten 2 år?
Da har en sittet så mye på fly at det ble Diamant. Glad noen andre har betalt for så morsomt er ikke 90+flights i året. Så spørs det da om noen venner er på jakt etter gull?
Kan nå svare på eget spørsmål. Ga bort gullkort til poden i juli. Han fikk fysisk kort i posten med utløp 9/2021, altså 2+ år! Glimrende.
Samme her, men de fikset faktisk grace til gullkortmottaker som i år ikke fikk grace.. Så når min grace går ut går den andre og ut og jeg kan gi kortet på nytt
Låner denne tråden. Skal gi gull til kona som har kvalifiseringsperiode som går ut 30. november. Når er det best å gi gull for at ho skal ha dette lengst mulig?